موفقیت کنپارس در دادگاه عالی در مقابل اداره مهاجرت کبک
16 دسامبر 2015 - 2:01
بازدید 485
6

آنان که با اداره مهاجرت کبک در سالهای گذشته کار کرده اند می دانند که تقریبا از سال ۲۰۱۳ به بعد میزان بی عدالتی در این اداره فزونی یافته است به گونه ای که دیگر صحبت از رعایت قانون نیست که صحبت از رعایت شان انسانی متقاضیان و انصاف افسران است. در این مورد بارها […]

ارسال توسط :
پ
پ

آنان که با اداره مهاجرت کبک در سالهای گذشته کار کرده اند می دانند که تقریبا از سال ۲۰۱۳ به بعد میزان بی عدالتی در این اداره فزونی یافته است به گونه ای که دیگر صحبت از رعایت قانون نیست که صحبت از رعایت شان انسانی متقاضیان و انصاف افسران است. در این مورد بارها نوشته ام و می توانید در لیست مطالب مرتبط در این مورد بیشتر بخوانید.

یکی از موضوعاتی که برای دوره ای بسیاری از متقاضیان را آزار داد رد بی دلیل پرونده متقاضی برای نداشتن سابقه بیمه تامین اجتماعی همسر بود در حالی که از یک سو همسر سابقه کار بیمه شده از سوی دیگر موسسات موازی تامین اجتماعی مانند بیمه صداو سیما و یا بانکها را داشت و از سوی دیگر سابقه کار همسر اساسا تاثیری در تعداد امتیازات متقاضی نداشت. به تعبیر دیگر هیچ زمینه قانونی برای رد این قبیل پرونده ها وجود نداشت و همه خلاف قانون بود سهل است که به جرات می توان گفت  تنها دلیل رد این پرونده ها بی انصافی و افسار گسیختگی افسران با چاشنی دشمنی با ایرانیان بود.

در دو پرونده این موضوع برای موکلان ما مطرح شد و بر ما بسیار گران آمد. تلاش زیادی کردیم که با ارایه مستندات در مرحله تجدید نظر آنها را متوجه اشتباه خود کنیم که بی فایده بود به سراغ مراجع دولتی ایران رفتیم و از آنها خواستیم لیست صندوقهای بازنشستگی را به ما بدهند که با دوندگی بسیار لیستنی دادند و ارایه کردیم بی فایده بود.

موضوع را در دادگاه اداری کبک مطرح کردیم و با ادعای عدمک صلاحیت دادگاه مواجه شدیم. با افراد با نفوذ و سیاستمداران کبک از جمله آقای امیر خدیر نماینده ایرانی مجلس کبک مکاتبه کردیم و آنها نیز از اداره مهاجرت توضیح خواستند که موجب شد بخشنامه ای صادر شود و پنج موسسه بازنشستگی به لیست اضافه شود ولی باز هم پرونده های مشخص ما با همان سرنوشت مواجه بود.

چاره را در این دیدیم که این بی عدالتی را در دادگاه عالی کبک فریاد کنیم. با همکاری وکیل محترم خانم مازولا در این زمینه اقدام شد و در دادگاه عالی کبک شکایتی از اداره مهاجرت کبک ثبت شد که در پرونده خانم ف قانون و عدالت را قربانی کرده اند و به درخواستهای ما اعتنا نکرده اند.

جمعه گذشته خبر آمد که وکیل اداره مهاجرت که در حقیقت دادگستری کبک است با وکیل محترم تماس گرفته است و اعلام کرده است که ما در این پرونده در مقابل استدلال شما حرفی برای گفتن نداریم و برای مذاکره بیشتر و حل و فصل موضوع در خارج از دادگاه پیشنهاد جلسه کرده است.

این یعنی یک موفقیت بزرگ در مقابل اداره مهاجرت کبک. 

متاسفانه اداره مهاجرت به دلیل اینکه متقاضیان از اتباع کشورهای دیگر هستند و به لحاظ مکانی و نیز مالی لزوما و به سادگی امکان طرح دعوای قضایی ندارند از کنترل خارج می شوند و حق و حقوق متقاضیان را پایمال می کنند. معمولا این رویه تا زمانی که یکی از متقاضیان قبول زحمت می کنند و در مقابل آنان می ایستد متوقف نمی شود. 

یقین دارم که این دعوا در اصلاح رویه افسران موثر است و در آموزش افسران سیستم تاثیر خواهد گذاشت و از سوی دیگر یقین دارم بعد از این بعید است در این زمینه خاص افسران در مورد ایرانیان بی عدالتی روا دارند.

اینجا ضمن تشکر از وکیل همراه کنپارس و تیم کارشناسی کنپارس از متقاضی محترم تشکر ویژه دارم که تصمیم گرفت با صرف هزینه در مقابل سیستم ایستادگی کند و حق خود را زنده کند.

اینجا از دوستانی ه به هر دلیل طعم بی عدالتی اداره مهاجرت سیستم کبک را در پرونده مهاجرتی خود چشیده اند درخواست می کنم تسلیم نشوند و در مقابل آن ایستادگی کنند ما نیز برای کمک آماده ایم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar