موضوع درخواست بیمه از متقاضیان نیروی متخصص
17 ژانویه 2012 - 22:03
بازدید 384
6

علی مختاری؛ مدتهاست که اداره مهاجرت کبک از متقاضیان برای اثبات سابقه کار خود مدرک بیمه درخواست می کند و این رویه به دولت فدرال هم سرایت کرده است و در برخی موارد از متقاضیان برنامه فدرال هم این مدرک طلب می شود تو گویی تصور آنان بر این است که این مطمینترین راه اثبات […]

ارسال توسط :
پ
پ

علی مختاری؛

مدتهاست که اداره مهاجرت کبک از متقاضیان برای اثبات سابقه کار خود مدرک بیمه درخواست می کند و این رویه به دولت فدرال هم سرایت کرده است و در برخی موارد از متقاضیان برنامه فدرال هم این مدرک طلب می شود تو گویی تصور آنان بر این است که این مطمینترین راه اثبات واقعی بودن سابقه کار متقاضی است.

این فرض یعنی رابطه مستقیم داشتن سابقه کار با داشتن سوابق بیمه تامین اجتماعی البته با اشکالات جدی مواجه است که باعث می شود حقوق افراد پایمال شود و به ناحق سابقه کاری آنها نادیده گرفته شود به این دلایل:

۱- در بسیاری از موارد کارفرمایان با وجود الزام قانونی به بیمه کردن کارکنان خود برای احتراز از هزینه های متعلقه و نیز نداشتن ارتباط با مجموعه های دولتی مربوطه و تحمل دردسرهای ویژه از بیمه کردن افراد سر باز می زنند. کار گران و کارمندان نیز نیک می دانند که در این وانفسای بازار کار اصرار بر بیمه شدن می تواند باعث اخراج آنان شود. بر اساس اطلاعاتی که به من رسیده است حداقل ۵/۵ میلیون نفر از شاغلین ایران زیر پوشش بیمه نیستند.

۲- این تنها سازمان تامین اجتماعی نیست که متولی بازنشستگی و بیمه کارکنان است و سازمانهای موازی دیگری در این حوزه فعالند و عدد آنها به بیش از ده صندوق و سازمان می رسد.

۳- بر اساس قانون برخی افراد اصولا نمی توانند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی باشند مانند مدیران شرکتها 

 

با توجه به آنچه آمد لازم است موضوع با دو اداره مهاجرت فدرال و کبک طرح شود و با استدلال و ارایه آمار و ارقام این حقیقت که نداشتن بیمه به معنی نداشتن سابقه کار نیست برای آنان روشن شود. نامه ای را تهیه کرده ایم و در حد توان آمارها و مستنداتی را در آن گنجانده ایم اما به نظر می رسد به دلیل عدم دسترسی به آخرین اطلاعات کافی و به روز نیست. از خوانندگان این وب سایت؛ همکاران و نیز خود متقاضیان درخواست می کنم اگر می توانند ما را در ارایه مستندات در این زمینه کمک کنند و حداکثر تا ۱۰ روز آینده یافته ها و مستندات خود را به ما برسانند.

این موارد می توانند شامل:

۱- هر گونه نامه رسمی از مراجع مربوطه دولتی در تایید تخلف خیل عظیمی از کارفرمایان در بیمه کردن کارکنان خود 

۲- هر گونه آمار رسمی در خصوص تعداد بیمه شدگان 

۳- هر گونه آمار در خصوص تعداد کارفرمایان متخلف تحت تعقیب و یا جریمه شده از سوی مراجع دولتی

۴- به طور کلی هر آنچه که می تواند منطقا ما را در استدلال در این خصوص یاری کند مانند مقاله؛ گزارش؛ مصاحبه های مقامات مربوطه و ……. 

 

لطفا امکان همراهی خود را از طریق ایمیل به ما اطلاع دهید info@ parscanada.com

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar