مهدکودک‌های کبکی بودجه بیشتری دریافت می‌کنند
31 مارس 2011 - 15:44
بازدید 313
7

با اعلام جزییات بودجه سال ۲۰۱۱-۲۰۱۲ استان کبک مشخص شده که دولت این استان برنامه‌های متنوعی برای کاهش کسر بودجه قابل توجه استان حاصل از دوران رکود اقتصادی تدارک دیده‌اند که یکی از مهم‌ترین آنها افزایش شهریه‌های دانشگاهی بعد از حدود یک دهه و نیم ثبات است. اما مسئولان حزب حاکم، حزب لیبرال کبک، این […]

ارسال توسط :
پ
پ

با اعلام جزییات بودجه سال ۲۰۱۱-۲۰۱۲ استان کبک مشخص شده که دولت این استان برنامه‌های متنوعی برای کاهش کسر بودجه قابل توجه استان حاصل از دوران رکود اقتصادی تدارک دیده‌اند که یکی از مهم‌ترین آنها افزایش شهریه‌های دانشگاهی بعد از حدود یک دهه و نیم ثبات است. اما مسئولان حزب حاکم، حزب لیبرال کبک، این تغییرات را در جهت افزایش کیفیت و کمیت خدمات آموزش استان و در راس آنها برنامه آموزش پیش‌دبستانی اعلام کرده و فهرستی از برنامه‌های جدید آموزشی را عرضه کرده‌اند.

وزیر دارایی استان کبک، آقای ریمون بشان، در بودجه‌ای که برای سال ۲۰۱۲-۲۰۱۱ اعلام کرد، اظهار نمود که در این بودجه سهم بیشتری به مهدکودک‌ها اختصاص داده شده، علاوه بر این پول بیشتری نیز به تحصیل و آموزش اختصاص داده شده که بخشی از آن از افزایش سالانه ۳۲۵ دلاری شهریه‌های دانشگاهی به مدت ۵ سال تامین می‌شود و بخشی دیگر به کمک یک استراتژی تشویقی-تنبیهی برای نگه‌داشتن کبکی‌های بیشتری بر سر کار تا سن ۷۰ سالگی در نظر گرفته شده است.

هزینه‌های کلی کبک در سال مالی جدید که از اول ماه ایپریل شروع می‌شود، ۶۹ میلیارد دلار خواهد بود در حالی که درآمد حاصل از مالیات و آنچه از طرف دولت فدرال به دولت کبک داده خواهد شد، مجموعا بالغ بر ۶۵.۴ میلیارد دلار خواهد شد. به این ترتیب این استان بعد از محاسبه سود سهام Hydro-Quebecو دیگر بیزینس‌های دولتی و نیز کسر ۹۴۰ میلیون دلار از بدهی خود، به میزان  ۳.۸ میلیارد دلار کسری بودجه خواهد داشت. این دومین سال در چهار سال است که استان با یک کسری بودجه برنامه‌ریزی شده مواجه است. 

آقای بشان اعلام کرد که همان‌طور که پیش‌تر نیز متعهد شده، تلاش خواهد کرد تا کسری بودجه استان را تا سال ۲۰۱۴-۲۰۱۳ کاملا مرتفع نماید. او گفت: «اگر نتوانید شرایط مالی خود را به دست بگیرید و آن را کنترل کنید، دیگران برای شما تصمیم‌گیری خواهند کرد.»

اما موضع احزاب مخالف با حزب لیبرال یکسان نبود.

نیکولا مارسو، منتقد امور مالی از حزب کبکوا، اعلام کرده است که هزینه ها به نسبت سال گذشته ۵.۷ درصد افزایش داشته و آقای بشان  ۹۱۱ میلیون دلار بیشتر از بودجه مورد نظر صرف کرده است. با این فرض که آقای بشان امسال ۱.۹ میلیارد دلار بیشتر از سال گذشته صرف کند، مارسو بسیار مشکوک است که بودجه استان بتواند در عرض سه سال آینده بدون افزایش قیمت‌ها و مالیات‌ها به حالت تعادل برسد.

آقای ژرار دلتل، رهبر حزب Action démocratique du Québec، نیز گفته است که آقای بشان« کنترلی روی بودجه ندارد» و آقای امیر خدیر، تنها ایرانی حاضر در مجلس کبک از حزب کبک سولدا نیز این بودجه را تیر خلاصی دانسته که تاوان آن را باید دانش‌آموزان و کهنسالان کبکی بدهند. 

برای مشاهده اصل مطلب و مشاهده سایر برنامه‌های اموزشی اینجا کلیک کنید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar