روش مهاجرت توسعه دهندگان نرم افزار به کانادا 
30 آوریل 2023 - 6:33
بازدید 207
5
مهاجرت توسعه‌دهندگان نرم افزار به کانادا در سال جاری حدود یک سوم افزایش یافته است 
ارسال توسط :
پ
پ

مهاجرت توسعه‌دهندگان نرم افزار به کانادا در سال جاری حدود یک سوم افزایش یافته است 

داده‌های اداره مهاجرت نشان می‌دهد که در ژانویه و فوریه امسال، 940 متخصص توسعه‌دهنده نرم‌افزار، اقامت دائم کانادا را گرفته‌اند. این تعداد 29.6 درصد بیشتر از 725 نفری است که در دوره مشابه سال گذشته به کانادا مهاجرت کردند. 

چنانچه سطح فعلی مهاجرت توسعه دهندگان نرم افزار به کانادا تا پایان سال 2023 همینطور ادامه یابد، شاهد اقامت دائمی  5 هزار و  640 نفر از این متخصصان فناوری اطلاعات خواهیم بود. این میزان افزایش 65.6 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. 

در سال 2021،  5 هزار و 830 توسعه‌دهنده نرم‌افزار اقامت دائم کانادا را گرفتند. اما در سال گذشته، مهاجرت این متخصصان فناوری اطلاعات با 41.6 درصد کاهش به 3 هزار و 405 نفر رسید. در آخرین سال قبل از همه‌گیری، 2 هزار و  ۹۸۵ توسعه‌دهنده نرم‌افزار اقامت دائم کانادا را دریافت کردند.  

انتاریو

انتاریو، پرجمعیت‌ترین استان کانادا و بخش رو به رشد آمریکای شمالی در فناوری، سهم بزرگی از جذب توسعه‌دهندگان نرم‌افزار علاقه‌مند به مهاجرت را به خود اختصاص داده است. 

سال گذشته، این استان از طریق برنامه مهاجرتی استانی خود (OINP) ، برنامه‌های اولویت سرمایه انسانی (Human Capital Priority Steams) مرتبط با اکسپرس انتری، توانست به یک هزار و 900 متخصص توسعه نرم‌افزار اقامت دائم بدهد. 

انتاریو متقاضیان واجد شرایط برای انتخاب‌های فناوری را از سیستم اکسپرس انتری انتخاب می کند: 

معیارهای واجد شرایطی جهت انتخاب در برنامه‌ها: 

  • دارا بودن حداقل امتیاز در سیستم جامع رتبه‌بندی (CRS) 
  • دریافت دعوتنامه ابراز علاقه‌مندی (NOI) از انتاریو و سپس ارسال درخواست برای گواهی استانی ظرف 45 روز از زمان دریافت دعوتنامه. 
  • در صورت تایید درخواست، متقاضی گواهی استانی و 600 امتیاز در پروفایل اکسپرس انتری خود دریافت می‌کند. 

بریتیش کلمبیا 

طی سال 2022، 320 توسعه دهنده نرم افزار در بریتیش کلمبیا  اقامت دائم گرفتند. متقاضیان تحت انتخاب اکسپرس انتری ابتدا یک دعوتنامه برای درخواست اقامت دائم (ITA) دریافت می کنند و باید درخواست کامل خود را ظرف 60 روز از زمان دریافت دعوتنامه ارسال کنند. 

بریتیش کلمبیا برنامه انتخاب استانی (PNP) خود را دارد تا از طریق آن متخصصان فناوری اطلاعات که در سطح بین‌المللی آموزش دیده‌اند را جذب کند. 

بر اساس برنامه انتخاب استانی بریتیش کلمبیا در حوزه تکنولوژی (BC PNP Tech)، مقامات مهاجرتی بریتیش کلمبیا می‌توانند رسیدگی به درخواست مهاجرتی  متقاضیان مشاغل فناوری مورد تقاضا را تسریع کنند. 

از طریق انتخاب‌های هفتگی، دعوتنامه‌هایی برای متقاضیان دارای سابقه کاری در یکی از 35 شغل مورد تقاضا در بخش فناوری بریتیش‌کلمبیا صادر می شود. متقاضیان باید شرایط اولیه یک برنامه مهاجرتی قابل اجرا در  بریتیش کلمبیا را داشته باشند، از جمله حداقل پیشنهاد شغلی یک ساله از یک کارفرما در استان.

آلبرتا

در منطقه پریری، استان آلبرتا نیز برنامه مهاجرت استانی مخصوص خود را دارد تا کارفرمایان بتوانند نیروی متخصص  مورد نیاز استان را استخدام کنند. سال گذشته، 115 مهاجر دائم جدید برای پر کردن مشاغل حوزه توسعه نرم افزار وارد آلبرتا شدند.  

مسیر فناوری تسریع شده آلبرتا (Alberta Accelerated Tech Pathway)، که تحت برنامه انتخاب استانی آلبرتا  (AINP) قرار می‌گیرد، مسیر سریعی را برای مهاجرت متقاضیان در یکی از 38 شغل حوزه فناوری، از جمله توسعه‌دهنده نرم‌افزار، ارائه می‌کند. 

بر اساس سیستم طبقه‌بندی ملی مشاغل (NOC) ، کد شغلی توسعه‌دهندگان نرم‌افزار NOC 21232  است.  

اتباع خارجی که به دنبال مهاجرت به کانادا از طریق سیستم اکسپرس انتری هستند، از جمله از طریق برنامه‌های تجربه کانادایی (CEC)، نیروی متخصص فدرال (FSW) و نیروی متخصص فنی فدرال (FST)، و همه برنامه‌های انتخاب استانی مرتبط باید اطمینان حاصل کنند که کد شغلی خود را در  NOC 2021 درست انتخاب کنند. 

تقاضا برای توسعه‌دهندگان نرم افزار در کانادا زیاد است

شرکت کاریابی و نیروی انسانی رندستاند گزارش می‌دهد که تقاضا برای نیروی کار فنی در کانادا زیاد است. با افزایش وابستگی به دنیای دیجیتال و فناوری‌های جدید مشاغل فناوری در حال افزایش هستند. شرکت‌ها همچنان کمبود  تخصص‌ها را گزارش می‌کنند که این موضوع منجر به تغییر متوسط حقوق مورد انتظار برای مشاغل موردتقاضا در بخش فناوری می‌شود. 

در  وب‌سایت رندستاد و در گزارش بهترین مشاغل حوزه فناوری اطلاعات و فناوری در کانادا برای سال 2023، هشت شغل زیر فهرست شده‌اند. 

  • توسعه دهنده/برنامه نویس نرم افزار (NOC 21232) 
  • تحلیلگر/مدیر سیستم کسب و کار (NOC 21221)
  • تحلیلگر / دانشمند داده  (NOC 21223)
  • تحلیلگر تضمین کیفیت (NOC 21222)
  • تحلیلگر/معمار امنیتی (NOC 21220)
  • معمار ابر (NOC 20012)
  • مدیر پروژه فناوری اطلاعات (NOC 21311)
  • مهندس شبکه (NOC 22220)

در ماه آوریل، وب‌سایت کاریابیIndeed.ca ، 3 هزار و 94 شغل را برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار در سراسر کشور فهرست کرد و وب‌سایت برنامه‌ریزی شغلیJobbank  دولت فدرال، فرصت‌های شغلی در این بخش را در سراسر کشور برای سه سال آینده از «خوب» تا «بسیار خوب» رتبه‌بندی کرد. 

به گزارش رندستاد حقوق‌ها در حوزه مشاغل فناوری بسیار رقابتی است و این تا حدی به دلیل کمبود شدید متخصصین  این حوزه است. 

کارفرمایان می‌توانند به توسعه دهندگان نرم افزار کمک کنند تا مجوزهای کاری را از طریق جریان استعدادهای جهانی دریافت کنند. 

در سال 2022، میانگین حقوق‌ها از 51  هزار و900  دلار تا 154 هزار و 300 دلار متغیر بود، اگرچه برای برخی موقعیت‌های شغل ممکن است حتی بیشتر پرداخت شود. انتظارات برای حقوق در سال 2023 اندکی تغییر کرده است، به طور متوسط بین 74 هزار دلار تا 130 هزار و 600 دلار بوده و میانگین 100 دلار است. 

توسعه دهندگان نرم افزار اغلب مورد توجه کارفرمایانی هستند که به دنبال جذب اتباع خارجی از طریق سیستم اکسپرس انتری هستند. 

اتباع خارجی که مایل به مهاجرت به کانادا هستند می توانند از طریق یکی از سه برنامه سیستم اکسپرس انتری این کار را انجام دهند و در صورت داشتن شرایط واجد شرایط برای دریافت اقامت دائم به صورت آنلاین درخواست دهند. 

همچنین، کارفرمایان کانادایی می توانند اتباع خارجی را از طریق برنامه نیروی کار خارجی موقت (TFWP) و برنامه ویزای کار تجاری (IMP) جذب و استخدام کنند. 

جریان استعدادهای جهانی (GTS)، بخشی از برنامه نیروی کار خارجی، در شرایط عادی رسیدگی به پرونده‌ها می‌تواند منجر به اعطای اجازه کار کانادا و رسیدگی به درخواست‌های ویزا در عرض دو هفته شود.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

۱۵ شغل موردنیاز کانادا در سال ۲۰۲۳

۱۰ دلیل برای مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۳

نیروی متخصص فناوری چرا جذب کانادا می‌شوند؟

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339، 02191008338 یا 02159174000 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان  ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar