مهاجرت به کانادا به عنوان پرستار
27 آوریل 2021 - 14:30
بازدید 433
10

مروری بر برنامه‌های مهاجرتی کانادا برای پرستاران و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در کانادا همه گیری کرونا نیاز به پرستاران و سایر متخصصان بهداشت در کانادا را تشدید کرده است. حتی پیش از ظهور کووید19، کانادا با کمبود پرستار روبرو بود؛ به همین دلیل، مسیرهای مهاجرتی جدید، این افراد را موردهدف قرار داده اند. پرستاران بر […]

ارسال توسط :
پ
پ

مروری بر برنامه‌های مهاجرتی کانادا برای پرستاران و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در کانادا

همه گیری کرونا نیاز به پرستاران و سایر متخصصان بهداشت در کانادا را تشدید کرده است. حتی پیش از ظهور کووید19، کانادا با کمبود پرستار روبرو بود؛ به همین دلیل، مسیرهای مهاجرتی جدید، این افراد را موردهدف قرار داده اند.

پرستاران بر اساس «طبقه بندی مشاغل ملی» (NOC)، به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • پرستاران دارای مجوز (RN) و پرستاران روانپزشکی دارای مجوز: سطح مهارت A، کد شغلی 3012
  • پرستاران عملی (practical nurse) دارای مجوز، سطح مهارت B: کد شغلی 3233

 

 با توجه به سطح مهارت، پرستاران واجد شرایط برنامه‌های مهاجرتی متفاوتی خواهند بود.

کانادا برای جبران کمبود مهاجران در سال 2020، هدف پذیرش بیش از 1.2 میلیون تازه وارد را تا پایان سال 2023 در نظر گرفته است.

 

مسیرهای مهاجرتی برای کارکنان بهداشت و درمان در کانادا

در روز 14 آوریل، کانادا شش زیرشاخه جدید برای اقامت دائم افرادی در نظر گرفت که در این کشور کار می‌کنند. دو مورد از این زیرشاخه‌ها به متخصصان مراقبت‌های بهداشتی اختصاص دارد که یکی از آنها مخصوص فرانسه زبانان است. فارغ التحصیلان پرستاری ممکن است بتوانند از مسیرهای «دانشجویان بین الملل» نیز اقدام به درخواست اقامت دائم کنند.

کانادا از طریق این برنامه‌های موقت که از روز 6 مه آغاز می‌شوند ، حداکثر 20،000 مقیم دائم جدید را که در بخش‌های بهداشتی مشغول به کار هستند، می‌پذیرد. ارسال درخواست تا 5 نوامبر (یا تا تکمیل ظرفیت) ادامه خواهد داشت. مسیرهای مختص فرانسوی زبانان ظرفیت محدودی برای پذیرش ندارند. متقاضیان به یک سال سابقه کار کانادایی در یکی از 40 بهداشتی واجد شرایط، و حداقل نمره «CLB» یا «NCLC» 4 نیاز دارند (وابسته به زیرشاخه). آنها همچنین باید هنگام درخواست، در کانادا مشغول به کار باشند.

علاوه بر برنامه‌های جدید، مسیرهای فدرال و استانی نیز برای استقبال از پرستاران وجود دارد:

 

اکسپرس انتری برای پرستاران

دو برنامه پیشرو در زمینه مهاجرت اقتصادی کانادا، «برنامه نیروی کار متخصص فدرال» (FSWP) و «برنامه تجربه کانادایی» (CEC) هستند. برای واجد شرایط بودن در این برنامه‌ها، داشتن سابقه کار تخصصی حائز اهمیت است.

برای «FSWP» متقاضیان به حداقل یک سال سابقه کار پیوسته (خارجی یا داخلی) در مشاغلی با سطح مهارت 0، A، یا B نیاز دارند، که باید در ده سال گذشته کسب شده باشد. متقاضیان «FSWP» همچنین باید نمره «CLB» (انگلیسی) یا «NCLC» (فرانسه) حداقل 7 را در تمام مهارت‌ها داشته باشند. به علاوه، آنها باید در آزمونی که سطح تحصیلات، مهارت‌های زبانی، و وضعیت شغلی افراد را موردسنجش قرار می‌دهد، حداقل امتیاز 67 از 100 را کسب کنند.

برای «CEC» متقاضیان به حداقل یک سال سابقه کار پیوسته داخل کانادا، در مشاغلی با سطح مهارت 0، A، یا B نیاز دارند، که باید در سه سال گذشته کسب شده باشد. متقاضیان مشاغل سطح 0 و A به حداقل نمره «CLB» یا «NCLC» 7، و متقاضیان مشاغل سطح B به نمره 5 در تمام مهارت‌ها نیاز دارند.

هیچ یک از این دو برنامه پیشنهاد کاری به متقاضیان ارائه نمی‌دهند، اما شرکت در آنها می‌تواند شانس دریافت «دعوتنامه برای ارسال درخواست» (ITA) را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

اداره مهاجرت کانادا «FSWP» و «CEC» را با استفاده از سیستم «اکسپرس انتری» مدیریت می‌کند، که برای پردازش 80 درصد پرونده‌های تکمیل شده در مدت شش ماه یا کمتر طراحی شده است. اکسپرس انتری برای امتیازدهی به متقاضیان از «سیستم جامع رتبه بندی» (CRS) استفاده می‌کند. امتیاز «CRS» براساس عوامل مختلفی از جمله سن، تحصیلات، سابقه کار، و غیره می‌باشد. «IRCC» به طور منظم انتخاب‌های اکسپرس انتری را برگزار کرده و برای افراد با بالاترین امتیاز، «ITA» صادر می‌کند.

 

«PNP» برای پرستاران

پرستاران از طریق «برنامه انتخاب استانی» (PNP)، نیز می‌توانند واجد شرایط درخواست باشند. در برخی موارد، زیرشاخه‌ای وجود دارد که به پرستاران اختصاص داده شده است. مسیرهای دیگر برای کارمندان بخش‌های بهداشتی، یا به طور کلی برای نیروی کار متخصص در دسترس می‌باشد. پرستاران به دو دسته تقسیم می‌شوند که هر دو آنها از متقاضیان اصلی مهاجرت «گروه اقتصادی» هستند:

  • پرستاران موردنیاز مبرم
  • پرستاران مشغول به کار در مشاغل حرفه‌ای

 

از جمله برنامه‌هایی که از این افراد استقبال می‌کنند، می‌توان به «پرستاران دانش آموخته بین الملل» (IEN) (نیوبرانزویک)، «اکسپرس انتری» (EEBC) و «مهاجرت از طریق تخصص» (SI) (بریتیش کلمبیا)، «نیروی کار متخصص کبک» (RSWP)، و «برنامه تجربه کبکی» (PEQ) اشاره کرد.

در برخی استان‌ها، برنامه‌های متعددی برای پذیرش پرستاران وجود دارد. بعضی اوقات، برنامه‌های فدرال و استانی با هم تعامل دارند. به عنوان مثال، یک استان ممکن است برخی از زیرشاخه‌های خود را با اکسپرس انتری همسو کند؛ این زیرشاخه‌ها تحت عنوان «پیشرفته» (enhanced) شناخته می‌شوند. دریافت نامزدی استانی 600 امتیاز فوق العاده را برای متقاضیان به همراه خواهد داشت، و «ITA» اقامت دائم را برای آنها تضمین خواهد کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar