گزارش جدید از مهاجرت به منطقه واترلو
26 جولای 2022 - 8:23
بازدید 249
5
منطقه واترلو انتاریو یک مرکز فناوری برای جذب استعدادهای جهانی است
ارسال توسط :
پ
پ

منطقه واترلو انتاریو یک مرکز فناوری برای جذب استعدادهای جهانی است

هر دو سال یکبار، منطقه واترلو جهت اطلاع از تجربیات مهاجران یک نظرسنجی از دانشجویان بین‌المللی، نیروی کار موقت و خانواده‌های آنها پس از مهاجرت به منطقه انجام می‌دهد. 

این نظرسنجی تصویری به دست می‌دهد از کمک‌هایی که تازه واردان به منطقه می‌کنند، چالش‌ها و مشکلات آن‌ها و همچنین پیشنهاداتی که آنها برای بهبود شرایط دارند.  

امسال، حدود ۱۵۰۰ شرکت کننده در نظرسنجی شرکت کردند. این تعداد شامل تازه واردان و همچنین کسانی بود که تا پنج سال در کانادا بوده‌اند. 

واترلو مقصدی عالی برای استعدادهای فنی است

واترلو مرکز استارت آپ‌ها و استعدادهای فناوری است، زیرا این منطقه دارای نزدیک به ۱۶۰۰ کسب و کار مرتبط با فناوری است. منطقه واترلو همچنین دارای بیشترین تمرکز در بخش فناوری اطلاعات و ابزارهای تحلیلی در کانادا بر اساس جمعیت است.

بیش از ۹۰ درصد از افراد مورد بررسی گزارش دادند که به دلیل داشتن خانواده و دوستان در منطقه واترلو تصمیم گرفتند در این منطقه مستقر شوند. درصد بالایی نیز به دلیل شهرت موسسات دانشگاهی و پیشنهادهای شغلی این منطقه را انتخاب کرده‌اند.

چالش ها و راه حل‌ها

این مطالعه نشان داد که اکثر تازه واردانی که به منطقه می‌آیند، تحصیلات بالاتری نسبت به جمعیت واترلو دارند. با این حال، تنها ۵۱ درصد از پاسخ دهندگان گزارش دادند که شغل کنونی آنها به همان سطح مهارت یا تجربه نیاز دارد که در شغل قبلی‌شان بدان نیاز  بود. . برخی از وجود چالش‌هایی برای یافتن شغل و مسکن مقرون‌به‌صرفه گزارش دادند، در حالی که برخی دیگر ایجاد ارتباطات اجتماعی را بزرگترین مانع می‌دانستند. 

به طور کلی، نیمی از پاسخ دهندگان گزارش کردند که از زندگی خود کاملاً راضی بوده و تجربه مثبتی از اقامت در منطقه واترلو دارند. با این حال، آنها توصیه کردند که حمایت بیشتری برای یافتن کار، آموزش کارفرمایان در مورد ارزش استخدام و حفظ و ارتقای تازه‌واردان به کانادا انجام شود. 

مسیرهای اقامت دائم برای نیروی کار فنی

  • اکسپرس انتری

متقاضیان دارای سابقه فنی، دریافت کنندگان اصلی دعوت‌نامه‌های اقامت دائم تحت برنامه‌های اکسپرس انتری هستند.

اکسپرس انتری سیستمی است که برنامه‌های کاربردی مهاجرتی را برای نیروی متخصص تسریع کند. مهم‌ترین برنامه اکسپرس انتری، برنامه نیروی متخصص فدرال (FSWP) است. متقاضیان واجد شرایط برنامه نیروی متخصص فدرال باید حداقل یک سال سابقه کار در کدهای شغلی سطوح مهارتی B NOC 0, A, داشته باشند. 

از طرف دیگر، متقاضیانی که در سه سال گذشته یک سال سابقه کار در خود کانادا دارند از طریق برنامه تجربه کانادایی (CEC)  می‌توانند واجد شرایط اکسپرس انتری شوند. 

اکسپرس انتری یک فرآیند دو مرحله ای است

ابتدا متقاضیان باید خودشان ارزیابی کنند که آیا واجد شرایط برنامه‌ درخواستی خود هستند یا خیر. 

در صورت واجد شرایطی، می‌توانند یک نمایه در وب‌سایت اداره مهاجرت (IRCC) ایجاد کنند. سپس اداره مهاجرت با در نظر گرفتن امتیاز آنها در سیستم جامع رتبه‌بندی (CRS) که بر اساس تجربه کاری، تحصیلات، مهارت‌های زبانی و سایر عوامل سرمایه انسانی داده می‌شود برای متقاضیان دعوتنامه برای درخواست اقامت دائم (ITA)صادر می‌کند. هر چه متقاضی امتیاز بیشتری کسب کند، احتمال بیشتری برای دریافت دعوتنامه درخواست برای اقامت دائم دارد.

انتخاب‌های اکسپرس انتری تقریبا هر دو هفته یک بار برگزار می‌شوند. متقاضیان پس از دریافت دعوتنامه درخواست، ۶۰ روز فرصت دارند تا درخواست نهایی خود را به اداره مهاجرت ارسال کند. طبق زمان استاندارد خدمات اداره مهاجرت، پس از ارسال درخواست اقامت دائم ظرف شش ماه به آن رسیدگی می‌شود. 

ممکن است در سال ۲۰۲۳ تغییراتی در اکسپرس انتری ایجاد شود و دعوتنامه‌ها بر اساس معیارهای سابقه کاری در مشاغل مورد نیاز کانادا صادر ‌شوند نه بر اساس امتیاز سیستم جامع رتبه‌بندی.

  • برنامه انتخاب استانی انتاریو

هر استان و منطقه کانادا، به جز کبک و نوناووت، دارای یک برنامه انتخاب استانی (PNP) است که از طریق آن دولت‌های استانی متقاضیانی که بهترین گزینه برای بازار کار استان هستند را برای اقامت دائم انتخاب می‌کنند. در سال ۲۰۲۲، انتاریو تا ۹ هزار و ۷۰۰ مهاجر جدید را از طریق برنامه انتخاب استانی انتاریو به استان دعوت خواهد کرد.

برخی از متقاضیان انتخاب استانی انتاریو از طریق حوزه فناری انتخاب می‌شوند که یک مسیر مهاجرتی خاص برای متقاضیان با سابقه در بخش فناوری است.

انتاریو فهرستی از مشاغل خاص دارد که واجد شرایط انتخاب در برنامه فناوری هستند، البته معیارهای زبان و تحصیلات متقاضیان نیز در نظر گرفته می‌شود. 

مجوزهای کار موقت برای نیروی  فنی

  1. زیرگروه استعدادهای جهانی در کانادا  (Global Talent Stream)

در زیرگروه استعدادهای جهانی در کانادا تحت برنامه نیروی کار موقت خارجی (Temporary Foreign Worker Program) در جهت پاسخ به نیازهای اقتصادی کشور کانادا ایجاد شده است. از این طریق کارفرمایان کانادایی می‌توانند با سرعت بالاتری نیروی کار خارجی جذب کنند، این زیرگروه برای پردازش ۸۰ درصد از برنامه‌ها در بازه زمانی دو هفته یا کمتر طراحی شده و برای استفاده از این برنامه سریع، کارفرمایان باید در دسته A یا B قرار داشته باشند.

جریان جهانی استعدادها (GTS) برای تسهیل رشد صنعت فناوری کانادا ایجاد شد. برای این برنامه مجوز کار، دولت قصد دارد پس از ارسال درخواست نهایی توسط کارمند احتمالی، به استاندارد پردازش دو هفته ای دست یابد.

از این مسیر متقاضیان اجازه کار موقت دریافت می‌کنند که می‌تواند پله‌ای برای دریافت اقامت دائم افراد واجد شرایط باشد. زیرگروه استعدادهای جهانی بخشی از برنامه نیروی کار خارجی موقت (TFWP) است و مراحلی وجود دارد که کارفرما باید قبل از استخدام کارمندان انجام دهد تا واجد شرایط باشد. 

اولین گام، دریافت ارزیابی تأثیر بازار کار خنثی یا مثبت (LMIA) از اداره‌ کار و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) است.  در واقع اداره کار ارزیابی می‌کند که استخدام نیروی خارجی چه تأثیری (مثبت، خنثی یا منفی) بر بازار کار کانادا خواهد داشت.

همچنین کارفرمایان باید معیارهای یکی از دو دسته زیر را داشته باشند:

دسته A

در این دسته، کارفرمایان از طریق شرکای برگزیده در زیرگروه استعدادهای جهانی معرفی می‌شوند، شرکای برگزیده اغلب سازمان‌های محلی، دولتی یا نیمه دولتی هستند که موظف به حمایت از اقتصادهای محلی می‌باشند. 

دسته B

برای کارفرمایانی است که مشاغل نیروی‌های کار متخصص درخواستی‌شان در فهرست مشاغل استعدادهای درخشان جهانی (GTS) یافت می‌شود. برخی از مشاغل واجد شرایط عبارتند از مهندسان کامپیوتر، مهندسان نرم افزار و طراحان و همچنین تحلیلگران و مشاوران سیستم‌های اطلاعاتی.

کارفرمایان در هر دو دسته بایستی شرایط مربوط به پرداخت نیروی کار متخصص را رعایت کنند، برای نیروی کار خارجی که از طریق GTS استخدام می شود، دستمزد رایج یا بالاتر باید پرداخت شود.
دستمزد رایج نیروی کار خارجی در دسته Bبالاتر از موارد زیر است:

⦁ از دستمزد متوسط ​​هر شغلی در بانک مشاغل دولت کانادا؛
⦁ از حدود دستمزدی که کارفرما به کارکنان فعلی در همان موقعیت، مکان و با مهارت‌ها و تجربه یکسان پرداخت می‌کند. یا
⦁ از حداقل دستمزد، همانطور که در فهرست مشاغل استعدادهای جهانی تعریف شده است.

۲ . توافقنامه کانادا-ایالات متحده-مکزیک (CUSMA)

توافقنامه کانادا-ایالات متحده-مکزیک (United States–Mexico–Canada Agreement) انتقال استعدادها بین این سه کشور را تسهیل می‌کند. طبق آن دو زیر مجموعه مربوط به نیروی کار در حوزه فناوری وجود دارد: حرفه ای‌ها و نقل و انتقالات درون شرکتی (Intra company transfer).

در توافقنامهCUSMA ، ۶۳ شغل تحت زیر مجموعه حرفه ای‌ها واجد شرایط هستند، برای مثال تحلیلگران سیستم‌های کامپیوتری از جمله این مشاغل هستند.

نقل و انتقالات درون شرکتی یا ICTها مربوط به کارکنان شاغل در شرکت‌های چند ملیتی است که به شعبه‌ای در کانادا منتقل می‌شوند. در این مورد هیچ فهرستی از مشاغل واجد شرایط یا مستثنی وجود ندارد. به طور کلی، انتقال گیرنده درون شرکتی فردی است که حداقل یک سال در شرکت کار کرده و دارای نقش مدیریتی یا دانش تخصصی است.

  1. انتقال درون شرکتی (غیر CUSMA )   

امکان انتقال درون شرکتی از کشوری غیر از مکزیک یا ایالات متحده نیز وجود دارد. به عنوان مثال، توافقنامه تجارت آزاد بین اتحادیه اروپا و کانادا (CETA) مقرراتی برای نقل و انتقالات درون شرکتی دارد، همانطور که در توافقنامه با بریتانیا وجود دارد.
کارمندانی که از طریق ICT به کانادا می‌آیند، نیازی به ارزیابی میزان تاثیر بر بازار کار (Labour Market Impact Assessment) ندارند. تکمیل ارزیابی میزان تاثیر بر بازار کار (LMIA) ممکن است به زمان و هزینه نیاز داشته باشد، به همین دلیل کارفرمایان سعی می‌کنند از آن اجتناب کنند.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

کانادا در پی جذب استعدادهای فنی

اهمیت مهاجران برای بازار کار کانادا در آینده

گزینه‌های اجازه کار کانادایی برای نیروی کار فنی

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹، ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ یا ۰۲۱۵۹۱۷۴۰۰۰ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+۱)۵۷۹۹۵۷۹۲۹۳ و ۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶(+۹۸) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar