مهاجرت، شاهرگی حیاتی برای رشد اقتصادی منطقه اتاوا-گاتینو
13 نوامبر 2020 - 0:06
بازدید 422
7

افزایش سطح مهاجرت و نتایج اشتغال مهاجران می تواند ۳۷.۹ میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی (GDP) منطقه اتاوا-گاتینو اضافه کند. بر اساس یک گزارش جدید، مهاجرت برای رشد اقتصادی منطقه اتاوا-گاتینو حیاتی است. هیأت کنفرانس کانادا، به تازگی تأثیرات جمعیتی و اقتصادی مهاجرت در دهه گذشته را بررسی کرده است. مطالعه جدید آنها با […]

ارسال توسط :
پ
پ

افزایش سطح مهاجرت و نتایج اشتغال مهاجران می تواند ۳۷.۹ میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی (GDP) منطقه اتاوا-گاتینو اضافه کند.

بر اساس یک گزارش جدید، مهاجرت برای رشد اقتصادی منطقه اتاوا-گاتینو حیاتی است.

هیأت کنفرانس کانادا، به تازگی تأثیرات جمعیتی و اقتصادی مهاجرت در دهه گذشته را بررسی کرده است. مطالعه جدید آنها با نام «چهار (سناریوی) آینده: تأثیر اقتصادی مهاجرت در منطقه اتاوا-گاتینو» مشخص شده است. هیأت کنفرانس با استفاده از چهار سناریوی تحلیلی برای کشف ارتباط بین مهاجرت، اشتغال، و رشد اقتصادی در منطقه به پیش بینی درباره رشد منطقه در سال های ۲۰۱۹ تا ۲۰۳۶ پرداخته است.

 

در سناریوی اول تصور شده است که نرخ مهاجرت همانند مرحله قبل از همه گیری کرونا، تا سال ۲۰۳۶ ثابت بماند. در این صورت، رشد واقعی GDP سالانه به طور متوسط ۱.۹درصد و رشد کلی۲۴ میلیارد دلار افزایش می یابد.

آنها سپس یک سناریوی خیالی ایجاد کردند تا نشان دهند اگر هیچ مهاجر جدیدی به منطقه وارد نشود چه اتفاقی می افتد. رشد GDP واقعی سالانه به طور متوسط ۱.۷درصد و GDP واقعی۲۸.۵ میلیارد دلار خواهد بود که نشانگر کاهش ۵.۵ میلیارد دلاری ا ست.

در سناریوی سوم، محققان سطح بالاتری از مهاجرت را پیش بینی کردند که در آن، منطقه می تواند میزان مهاجرت را از ۱۱۰۰۵ نفر در سال ۲۰۱۸ به ۱۹٫۵۰۰ نفر در سال ۶۳۰۲ افزایش دهد. در این صورت، رشد واقعی GDP سالانه ۲.۱ درصد و میزان رشد کلی۳۷ میلیارد دلار خواهد بود.

هنگامی که محققان، سناریوی چهارم را برای بهبود دستمزد و اشتغال مهاجران در نظر گرفتند، افزایش تولید ناخالص داخلی در سناریوی سوم به حدود بیش از ۹۰۰ میلیون دلار می رسید. به عبارت دیگر، با ترکیبی از افزایش مهاجرت و بهبود نتایج بازار کار، GDP  کل منطقه پایتخت ملی می تواند به رقم ۳۷.۹ میلیارد دلار برسد.

«پدرو آنتونس»، اقتصاددان ارشد در هیأت کنفرانس کانادا، در این باره گفته است: «مهاجرت همچنان عامل مهمی در بهزیستی اجتماعی و اقتصادی کاناداست، به ویژه هنگامی که در حال بهبود از همه گیری کرونا هستیم. این مسئله برای اقتصاد ملی و در سطح محلی برای مناطقی مانند اتاوا-گاتینو صدق می کند. مهاجرت به حمایت از رقابت اقتصادی منطقه و رشد آینده کمک خواهد کرد».

هیأت کنفرانس معتقد است مهاجرت راه حلی برای چالش هایی ا ست که کانادا با نیروی کار تضعیف شده با آنها رو به رو است. افزایش سن جمعیت باعث می شود تعداد فزاینده ای از نیروی کار کاهش پیدا کنند و هم زمان نیز جوانان کمتری وارد نیروی کار می شوند. مجموع این عوامل رشد اقتصادی، حمایت های اجتماعی و مراقبت های سلامت را در منطقه اتاوا -گاتینو تحدید می کند.

قبل از شیوع کرونا، سالانه ۳درصد از تازه واردان کانادا به این منطقه جذب می شدند. این مطالعه نشان می دهد سطح بالای مهاجرت برای بالا بردن بهره وری اقتصادی منطقه ضروری ا ست و این موضوع برای بهبود اقتصادی دوران پس از کرونا ملموس تر خواهد بود.

 

یافته های گزارش «چهار (سناریوی) آینده…» به اهمیت حیاتی ذینفعان اتاوا و گاتینو برای برنامه ریزی دقیقِ میزان جذب مهاجر اشاره دارد که رشد اقتصادی و توسعه اجتماعی منطقه را حفظ خواهد کرد.

«هیندیا محمود»، مدیر مشارکت محلی مهاجرت اتاوا، می گوید: «این تحلیلِ قانع کننده پیوند های بین مهاجرت، اشتغال، و رشد اقتصادی کل شهر را برای ما روشن می کند».

این مطالعه به طور مشترک توسط مشارکت محلی مهاجرت اتاوا (OLIP) و مرکز اشتغال اتاوا، با بودجه سازمان مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا و وزارت کار، آموزش، و توسعه مهارت های انتاریو انجام شده است.

 

منبع خبر: CIC News, November 2020

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar