مهاجران بیش از متولدین کانادا درباره تاریخ این کشور می‌دانند
28 دسامبر 2011 - 15:10
بازدید 557
12

بر اساس نتایج تحقیقی که اخیرا منتشر شده، مهاجران به کانادا مدعی هستند که بیش از متولدین کانادا از تاریخ این کشور اطلاع دارند.  در این تحقیق که در ماه‌های سپتامبر و اکتبر ۲۰۱۱ توسط انجمن مطالعات کانادایی ACS واقع در شهر مونترال انجام شد، بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ نفر مورد پرسش قرار […]

ارسال توسط :
پ
پ

بر اساس نتایج تحقیقی که اخیرا منتشر شده، مهاجران به کانادا مدعی هستند که بیش از متولدین کانادا از تاریخ این کشور اطلاع دارند. 

در این تحقیق که در ماه‌های سپتامبر و اکتبر ۲۰۱۱ توسط انجمن مطالعات کانادایی ACS واقع در شهر مونترال انجام شد، بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ نفر مورد پرسش قرار گرفتند. ۸۲ درصد از پاسخ‌دهندگان که خود را متولد جایی غیر از کانادا معرفی کرده بودند، مدعی بودند که شناخت «بسیار خوب» یا «تقریبا خوبی» از تاریخ کانادا دارند. در مقابل ۷۰ درصد از کسانی که خود را متولد کانادا معرفی کرده بودند، اعلام کرده بودند که دانش آنها نسبت به تاریخ کانادا «خوب» یا «خیلی خوب» است.

تعداد مهاجرانی که آگاهی خود از تاریخ کانادا را «خیلی خوب» توصیف کرده بودند، حدودا دو برابر متولدین کانادا ( ۲۷ درصد در مقابل ۱۶ درصد) بود.

آقای ژاک ژدوا، مدیر اجرایی ACS،  یکی از دلایل مهم این امر را در این می‌داند که بخش عمده‌ای از مهاجران شرکت‌کننده در این نظرسنجی به تازگی یا در فاصله زمانی کوتاهی در آزمون شهروندی، که تمرکز زیادی هم بر تاریخ و پیشینه کانادا دارد، شرکت کرده و همین امر سبب داشتن اطلاعات بالای آنها از تاریخ این کشور بوده است.

علاوه بر این آقای ژدوا معتقد است که در این نظرسنجی بین میزان سواد و آگاهی از تاریخ ملی رابطه‌ای مستقیم وجود داشته و رتبه اکثر مهاجران شرکت‌کننده در این نظرسنجی هم از نظر مدرک تحصیلی بالاتر از متولدین کانادا بوده است. وی یکی دیگر از علل برتری مهاجران در این زمینه را نیز در این می‌داند که مهاجران به دلیل داشتن ارتباط مستقیم با پدیده چندفرهنگی، که یکی از محورهای اصلی رشد این کشور محسوب می‌شود، در واقع «خود را بخشی از گفتمان غالب در تاریخ این کشور می‌دانند.»

مدتی پیش اداره مهاجرت و شهروندی کانادا تحت نظارت آقای جیسن کنی، به تالیف کتابچه راهنمایی‌ در۶۳ صفحه با عنوان Discover Canada اقدام نمود که افراد برای شرکت در آزمون شهروندی باید آن را مطالعه می‌کردند. علاوه بر این اداره مهاجرت کانادا نمره قبولی در این آزمون ۲۰ سوالی را از ۶۰ به ۷۵ ارتقا داد و برگه‌های آزمون‌ متفاوتی را نیز بین افراد حاضر در جلسه توزیع نمود تا از احتمال تقلب در آن یا به خاطر سپردن سوالات تا حد امکان کاسته شود.

آقای ژدوا می‌گوید: «اکنون دیگر آن باور قدیمی که زمانی می‌گفت کانادایی‌های تازه آن قدر باهوش نیستند که بتوانند حقایق ابتدایی و اصلی درباره تاریخ و ارزش‌های کانادا را فرا بگیرند، کاملا از بین رفته است.» و آنها هم حداقل در این نظرسنجی این‌طور نشان داده‌اند که به دانسته‌های خود اطمینان دارند.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.  

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar