منطقه پریری، بهترین گزینه برای خرید خانه در کانادا
23 می 2023 - 8:22
بازدید 369
4

سال‌های 2023 تا 2025، استان‌های پریری برای خریداران خانه مقرون به صرفه‌تر خواهند بود  به گزارش شرکت کانادایی رهن و ساخت و ساز مسکن کانادا (CMHC) مالکیت خانه در استان‌های پریری (استان‌های آلبرتا، ساسکاچوان و منیتوبا) طی دو تا سه سال آینده قابل دستیابی‌تر خواهد بود.  این گزارش که چشم اندازی از عرضه و قیمت […]

ارسال توسط :
پ
پ

سال‌های 2023 تا 2025، استان‌های پریری برای خریداران خانه مقرون به صرفه‌تر خواهند بود 

به گزارش شرکت کانادایی رهن و ساخت و ساز مسکن کانادا (CMHC) مالکیت خانه در استان‌های پریری (استان‌های آلبرتا، ساسکاچوان و منیتوبا) طی دو تا سه سال آینده قابل دستیابی‌تر خواهد بود. 

این گزارش که چشم اندازی از عرضه و قیمت مسکن برای سال‌های 2023 تا 2025 است در  تاریخ 27 آوریل منتشر شد. 

چشم انداز کلی برای کشور نشان  از آن دارد که که عرضه مسکن با تقاضا برابر نیست. طبق این گزارش، درست است که قیمت‌ها کاهش یافته، اما به دلیل نرخ‌های بالای وام مسکن و همچنان سطوح بالای قیمت، مالکیت مسکن مقرون به صرفه نخواهد بود. تا پایان سال 2022، بانک مرکزی کانادا به طور مداوم نرخ بهره را به نرخ فعلی 4.5 درصد افزایش داد. 

این گزارش همچنین چشم انداز ملی برای اجاره را نیز ارائه می‌کند. این سازمان می‌گوید که به دلیل پیشی گرفتن تقاضا از عرضه، استطاعت اجاره مسکن نیز کاهش می‌یابد، به‌ویژه در ونکوور و تورنتو، که بیشترین تعداد تازه‌واردان کشور را در خود جای می‌دهند.

اگر به صورت منطقه‌ای بخواهیم بگوییم، به نظر می‌رسد که مناطق پریری و منطقه آتلانتیک ثبات بیشتری در بازار مسکن دارند.

استان‌های پریری

انتظار می‌رود استان‌های آلبرتا، ساسکاچوان و منیتوبا نسبت به سایر مناطق کانادا تحولات مثبتی در بازار مسکن داشته باشند. 

طبق این گزارش این موضوع به این دلیل است که شاخص شروع به ساخت واحدهای مسکونی یا Housing Starts (تعداد خانه‌های با مالکیت خصوصی در دست ساخت) در سال 2023 کاهش داشته اما این کاهش کم  بوده است. 

همچنین مهاجرت بالای بین استانی در مقایسه با سایر مناطق تأثیر مثبتی بر بازار داشته است. طبق آخرین داده‌های انجمن املاک و مستغلات کانادا، میانگین قیمت یک خانه در این استان‌ها کمتر از 470  هزار دلار است. 

طبق این گزارش پیش بینی می‌شود که در سال 2023، کلگری شاهد کاهش رشد قیمت مسکن به دلیل تقاضای کمتر برای خانه‌های تک واحدی (single-detached homes) به نفع خانه‌های شهری (townhomes) و کاندومینیوم‌ها خواهد بود. از آنجایی که افراد بیشتری تقاضای این خانه‌های با قیمت پایین‌تر را دارند، انتظار می‌رود کل بازار برای کاهش قیمت‌ها تحت فشار قرار گیرد.

انتاریو، بریتیش کلمبیا و کبک

سه استان پرجمعیت کانادا احتمالاً در مقایسه با سایر مناطق کانادا شاهد کاهش قابل توجهی در شاخص شروع به ساخت واحدهای مسکونی یا احداث بنا (Housing Starts)خواهند بود. 

تورنتو، ونکوور و مونترال که بزرگترین بازارهای مسکن کانادا هستند، در حال حاضر از کاهش عرضه مسکن خبر می‌دهند.

داده‌های مربوط به ونکوور نشان می‌دهد که شاخص شروع به ساخت واحدهای مسکونی (احداث بنا) سقوط می‌کند، زیرا توسعه‌دهندگان علاوه بر ساخت و ساز بالا و هزینه‌های تامین مالی با کاهش مشتری برای آپارتمان‌های مسکونی مواجه هستند. همچنین پیش‌بینی می‌شود که تقاضای اجاره از رشد عرضه اجاره‌ پیشی بگیرد. 

تورنتو چشم انداز مشابهی دارد و افزایش قیمت‌ها در دو سال آینده و عقب‌افتادگی ساخت و ساز دو  عامل مهم در کاهش عرضه مسکن هستند.  

انتظار می رود شرایط بازار اجاره نیز تحت فشار باقی بماند. طبق اطلاعات ارائه شده توسط زومپر، وب سایت معروف اجاره آپارتمان، متوسط اجاره یک آپارتمان یک خوابه در تورنتو در حال حاضر 2,400 دلار است. 

منطقه آتلانتیک

منطقه آتلانتیک، متشکل از نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، جزیره پرنس ادوارد و نیوفاندلند و لابرادور در مقایسه با سایر مناطق گفته شده در گزارش، وضعیت متعادلی دارد. 

در هالیفاکس، بزرگترین شهر منطقه، قیمت خانه از آوریل 2022 به طور پیوسته در حال کاهش بوده است. با این حال، برای فروش موجودی خانه کم است و این موضوع باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود. طبق این گزارش، این شهر هنوز  نسبت به بازارهای گران‌تر خارج از استان برای خریداران مقرون به صرفه‌تر است. 

همچنین در این گزارش پیش بینی می‌شود که تا پایان سال 2023، مقدار زیادی از احداث بناها (Housing Starts) تکمیل شوند و مقداری از فشار وارد بر بازار کاهش یابد. 

برای اطلاعات بیشتر بخوانید: 

به روز رسانی متوسط دستمزد استانی 2023

خرید خانه در کانادا برای تازه‌واردان آسان‌تر شد

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339 یا 02191008338 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه فرم ارزیابی رایگان  ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar