خرید خانه در کانادا برای خارجی‌ها ممنوع شد
23 جولای 2022 - 7:05
بازدید 415
0
کانادا از ماه ژانویه خرید خانه برای خارجی‌ها را ممنوع اعلام کرد، البته  ساکنان دائم و موقت معاف از  آن هستند
ارسال توسط :
پ
پ

کانادا از ماه ژانویه خرید خانه برای خارجی‌ها را ممنوع اعلام کرد، البته  ساکنان دائم و موقت معاف از  آن هستند

از ژانویه ۲۰۲۳، دولت کانادا خرید خانه در کانادا را برای اتباع خارجی ممنوع می‌کند، البته معافیت‌هایی برای ساکنان دائم و مقیمان موقت، از جمله نیروی کار موقت و دانشجویان بین المللی وجود خواهد داشت.

این اقدامات بخشی از لایحه C-19  قانون اجرای بودجه ۲۰۲۲ بود که در ۲۳ ماه جون موافقت سلطنتی را دریافت کرد، زیرا دولت فدرال به دنبال ایجاد تعادل در بازار داغ مسکن است.

به گفته کریستیا فریلند، وزیر دارایی، ممنوعیت خرید خانه توسط خارجی‌ها برای محدود کردن قیمت مسکن در کانادا و جلوگیری از بالا رفتن آن‌ ضروری است تا طبقه کارگر و کانادایی‌های جوان از بازار املاک و مستغلات  بی بهره نمانند.

فریلند گفت: «ما بازار را برای کانادایی‌ها منصفانه‌تر خواهیم کرد. ما جلوگیری خواهیم کرد از اینکه سرمایه‌گذاران خارجی پول خود را با خرید خانه در کانادا پس انداز کنند. مطمئن خواهیم شد که خانه‌ها برای خانواده‌های کانادایی استفاده می‌شود نه به عنوان یک دارایی مالی جهت سرمایه‌گذاری.»

لازم به ذکر است که ممنوعیت خرید مسکن توسط سرمایه گذاران خارجی شامل ساکنان دائم یا ساکنان موقت نمی‌شود.

ممنوعیت موقت سرمایه‌گذاری خارجی در بازار املاک و مستغلات مسکونی کانادا در حالی صورت می‌گیرد که دولت اتاوا پیشنهاد کرده است تعداد خانه‌های جدید ساخته شده با همکاری دولت‌های استانی و منطقه‌ای، شهرداری‌ها و بخش‌های خصوصی و غیرانتفاعی دو برابر شود.

فریلند اظهار کرد: «کانادا به اندازه کافی خانه‌ ندارد ما هرچه سریع‌تر به تعداد بیشتری خانه نیاز داریم. اختصاص این بودجه بلندپروازانه‌ترین طرحی است که تاکنون کانادا برای حل این چالش اساسی ارائه داده است.»

برنامه‌ریزی کانادا برای دو برابر کردن تعداد مسکن برای کاهش قیمت مسکن 

دولت کانادا گفته است که برای ساخت خانه‌های بیشتر و از بین بردن موانع در مسیر ساخت آنها و همینطور روی مسکن اجاره‌ای سرمایه گذاری خواهد کرد و خرید خانه برای جوانان خانه اولی را آسان‌تر خواهد کرد.

تا زمانی که موجودی مسکن کانادا افزایش پیدا نکند، اتاوا می‌خواهد سرمایه‌گذاری خارجی در بازار مسکن را محدود کند تا نرخ تورم در آن کاهش یابد.

حرکت اتاوا برای مهار تورم در بازار املاک و مستغلات کانادا با ممنوع کردن سرمایه‌گذاری خارجی، به پیش بینی تحلیلگران باعث رکود حتی برخی می‌گویند باعث سقوط بازار املاک و مستغلات مسکونی در سراسر کشور خواهد شد.

کلر فان، اقتصاددان، در گزارشی از «RBC Economics» که هفته گذشته تحت عنوان سرد شدن بازارهای مسکن کانادا منتشر شد، خاطرنشان کرد که به دلیل افزایش نرخ بهره بانک مرکزی کانادا شهرهای تورنتو، ونکوور، مونترال، اتاوا و کلگری همگی شاهد کاهش فروش مسکن در ماه جون بوده‌اند.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

شرایط اجاره خانه در کانادا برای مهاجران

نکاتی برای خرید خانه در کانادا

زندگی در کانادا و شرایط و هزینه‌های آن

افزایش نرخ بهره در حال حاضر باعث کاهش قیمت خانه در کانادا شده است

فن نوشت: «کاهش رشد در ماه جون به‌ویژه در بازارهایی که در طول همه‌گیری بالاترین قیمت‌ها را داشتند، از جمله تورنتو و ونکوور، بیشتر بود.»

این مناطق به دلیل میانگین قیمت مسکن بالاتر و وام مسکن بیشتر نسبت به افزایش زودهنگام نرخ بهره حساس‌تر بوده‌اند.

تعداد خانه‌های فروخته‌شده در ماه جون در تورنتو، ۴۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت و در ونکوور، فروش خانه‌ها در همین دوره ۳۵ درصد کاهش یافت.

فن نوشت: «با خریداران آماده خرید و فروشندگان مشتاق به فروش، قیمت‌ها در ماه‌های اخیر به‌طور شگفت‌انگیزی در حال کاهش بوده‌اند، اگرچه این کاهش در مقایسه با  افزایش قیمت سال گذشته بخش کوچکی بوده است.»

وی افزود: «شاخص قیمت مسکن تورنتو همچنان در جون ۱۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت، اما با توجه به شمارش ما (بر اساس تعدیل فصلی) نسبت به ماه مه سه درصد کاهش داشت. انتظار می رود این شاخص قیمت در تابستان شتاب بگیرد. این موضوع باید برای کاهش بیشتر قیمت مسکن تاثیر بگذارد.»

یکی از مدیران ارشد شرکت خدمات مالی دژاردین نیز پیش‌بینی کرده است حباب مسکن به دلیل نرخ‌های بهره بالاتر می‌ترکد. گزارش دژاردین کاهش احتمالی قیمت مسکن کانادا را از فوریه امسال تا پایان سال ۲۰۲۳ به میزان ۱۵ درصد پیش بینی کرد.

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹، ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ یا ۰۲۱۵۹۱۷۴۰۰۰ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+۱)۵۷۹۹۵۷۹۲۹۳ و ۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶(+۹۸) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar