فهرست مشاغل واجد شرایط LMIA تسهیل شدۀ کبک برای ۲۰۲۲
26 فوریه 2022 - 9:32
بازدید 803
16

کبک فهرست مشاغل واجد شرایط LMIA تسهیل شده را برای سال ۲۰۲۲ منتشر کرد. این استان فهرست مشاغل پرتقاضایی را به‌روز کرده که کارفرمایان برای استخدام نیروی کار موقت خارجی در آن‌ها، نیازی به آگهی دادن و جستجوی نیروی کار در کانادا ندارند. فهرست جدید به طرز چشمگیری از لیست ۱۸۱ شغل اعلام‌شده در سال […]

ارسال توسط :
پ
پ

کبک فهرست مشاغل واجد شرایط LMIA تسهیل شده را برای سال ۲۰۲۲ منتشر کرد.

این استان فهرست مشاغل پرتقاضایی را به‌روز کرده که کارفرمایان برای استخدام نیروی کار موقت خارجی در آن‌ها، نیازی به آگهی دادن و جستجوی نیروی کار در کانادا ندارند.

فهرست جدید به طرز چشمگیری از لیست ۱۸۱ شغل اعلام‌شده در سال گذشته طولانی‌تر است. در فهرست حاضر ۲۲۸ شغل واجد شرایط برای ارزیابی بازار کارِ (LMIA) تسهیل شده وجود دارد که تمام کبک و نیازهای نیروی کار همه مناطقِ این استان را پوشش می‌دهد. این فهرست، از لحظه انتشار قابل اجرا است. یک دوره انتقال ۳۰ روزه اعمال شده که به کارفرمایان و یا نمایندگان آن‌ها اجازه می‌دهد تا درخواست‌های ارسال‌شده تحت فهرست سال گذشته را بازبینی کنند.

سالی یک‌بار در ۲۴ فوریه، وزارت مهاجرت کبک فهرستی از مشاغلی را منتشر می‌کند که کارفرمایان که مایل به استخدام نیروی کار موقت خارجی برای این مشاغل هستند، از فرآیند ارزیابی بازار کار (LMIA) تسهیل شده بهره‌مند می‌شوند. هدف از این کار کمک به کارفرمایانی است که قادر به یافتن نیروی کار کانادایی برای پر کردن موقعیت‌های شغلی خالی خود نیستند. همچنین تسریع ورود نیروی کار موقت خارجی به کبک برای کار در بخش‌هایی است که کمبود شدید نیروی کار وجود دارد.

تمهیدات بیشتر برای تسهیل ورود نیروی کار خارجی

کبک با کاهش نرخ زاد و ولد و افزایش جمعیت سالخورده مواجه است و در حال حاضر مقام دوم بیشترین موقعیت شغلی خالی را در کانادا دارد. طبق گزارش دسامبر فدراسیون تجارت مستقل کانادا (CFIB)، ۶۴ درصد از مشاغل کوچک در کبک با کمبود نیروی کار مواجه هستند.

دولت کبک تخمین می‌زند که تازه‌واردان، به ویژه نیروی کار موقت خارجی، تا سال ۲۰۲۶، ۲۲ درصد از موقعیت‌های شغلی خالی را پر کنند. با افزایش نیاز به نیروی کار جدید، دولت کبک فعالانه سیاست‌های مهاجرتی خود را تنظیم کرده تا به مهاجران بیشتری اجازه ورود به این استان را بدهد.

اخیراً برنامه‌هایی در کبک اجرا شده یا برنامه‌های موجود گسترش یافته تا استخدام نیروی کار خارجی در این استان آسان‌تر شود. از جمله، توافقنامه‌ای که سال گذشته بین کبک و اتاوا امضا شد تا حداکثر نیروی کار موقت خارجی را که می‌توانند در اماکن تجاری و اداری استخدام شوند، از ۱۰٪ به ۲۰٪ افزایش دهد. همچنین کارفرمایان را از آگهی کردن و تلاش برای استخدام نیرو از کانادا در مشاغلی معاف کند که به آموزش در حین کار (مشاغل مربوط به سطح شغلی D) نیاز دارند.

فرآیند LMIA تسهیل شده در کبک

کارفرمایان کانادایی که نیروی کار موقت خارجی استخدام می‌کنند، باید گواهی ارزیابی بازار کار (LMIA) دریافت کنند. برای این کار آن‌ها باید ثابت کنند که موقعیت شغلی مورد نظر را به روش‌های مختلف آگهی کرده‌اند و مدرکی دال بر تلاش‌های ناموفق خود برای استخدام نیروی کار از کانادا ارائه کنند.

این تلاش‌ها می‌تواند شامل آگهی کردن این موقعیت برای حداقل ۲۸ روز و مصاحبه با متقاضیان واجد شرایط باشد. برای این‌که کارفرما به دولت کانادا نشان دهد که هیچ مقیم دائم یا شهروند کانادا آماده، مایل و یا قادر به انجام یا استخدام در شغل مورد نظر نیست و این موقعیت شغلی مستلزم استخدام یک نیروی کار خارجی است.

کارفرمایان کبکی هم که تمایل دارند برای موقعیت‌های خاصی نیروی کار موقت خارجی استخدام کنند، باید LMIA دریافت کنند، اما فرآیند دریافت LMIA برای آن‌ها بسیار ساده‌تر و سریع‌تر شده است.

فهرست مشاغل واجد شرایط LMIA تسهیل شدۀ کبک، توسط اداره استخدام کبک با همکاری وزارت مهاجرت این استان (MIFI) و بر اساس سیستم طبقه‌بندی مشاغل (NOC) کانادا در سال ۲۰۱۶ تهیه شده است. کارفرمایان کبکی که موقعیت شغلی خالی، متناسب با این فهرست دارند، باید از روش تسهیل شده پیروی کنند.

درخواست‌ها برای ارزیابی بازار کار تسهیل شده، باید توسط مقامات فدرال و استانی تأیید شوند. از این رو، کارفرمایانی که مایل به استخدام نیروی کار موقت خارجی هستند باید فرم‌های درخواست و مدارک لازم را به اداره اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) و اداره مهاجرت کبک ارسال کنند.

خدمات شرکت کنپارس

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹، ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ یا ۰۲۱۵۹۱۷۴۰۰۰ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ ۰۹۲۲۴۶۳۵۴۵۲ و ۰۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶ از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.
*لطفاً توجه داشته باشید که شرکت کنپارس خدمات دریافت پیشنهاد کار به متقاضیان ارائه نمی‌دهد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar