مزایای برنامه اسپانسرشیپ پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها چیست؟
13 اکتبر 2020 - 15:39
بازدید 495
7

تحلیل: برنامه والدین و پدربزرگ و مادربزرگ مزایای گوناگونی را در اختیار خانواده ها و جامعه کانادا می گذارد. پرتال پذیرش تقاضاهای برنامه والدین و پدربزرگ و مادربزرگ (PGP) از امروز، 13 اکتبر تا 3 نوامبر باز می شود. شهروندان و ساکنان دائم کانادا در این مدت می توانند فرم علاقه مندی به اسپانسر شدن […]

ارسال توسط :
پ
پ

تحلیل: برنامه والدین و پدربزرگ و مادربزرگ مزایای گوناگونی را در اختیار خانواده ها و جامعه کانادا می گذارد.

پرتال پذیرش تقاضاهای برنامه والدین و پدربزرگ و مادربزرگ (PGP) از امروز، 13 اکتبر تا 3 نوامبر باز می شود.

شهروندان و ساکنان دائم کانادا در این مدت می توانند فرم علاقه مندی به اسپانسر شدن را پر کرده و آن را به وب سایت وزارت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) ارسال کنند. پس از بسته شدن پرتال PGP در تاریخ 3 نوامبر، وزارت IRCC تقاضاها را با برگزاری قرعه کشی انتخاب، و متقاضیان برگزیده را دعوت می کند تا درخواست خود را برای اسپانسر شدن و مهاجرت والدین و پدربزرگ و مادربزرگ به کانادا، ارسال کنند. وزارت IRCC برای PGP سال 2020 قصد دارد تعداد 10,000 تقاضای اسپانسرشیپ را بپذیرد.

مزایای PGP برای شهروندان و ساکنان دائم کانادایی که والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود را به کانادا می آورند، روشن است. آنها باری دیگر پیشِ عزیزان خود هستند. والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها از تمام مزایای سکونت دائم در کانادا بهره مند می شوند، از جمله توانایی کار کردن در کانادا، دسترسی به خدمات درمانی، و در نهایت دریافت تابعیت کانادا.

جامعه کانادا چه سودی از این برنامه می بیند؟

اول از همه اینکه خانواده ها، شاکله جامعه کانادا را تشکیل می دهند.

همچنین با قاطعیت کامل می توان ادعا کرد که PGP از لحاظ اقتصادی بسیار مفید است.

تحقیقات نشان می دهد که والدین و پدربزرگ و مادربزرگ در درآمد خانواده ها به شکلی مثبت سهیم هستند. این مشارکت به خانواده ها امکان داشتن قدرت خرید بیشتر را می دهد، که در نهایت به نفع اقتصاد کشور است.

خرید مسکن، بزرگترین خریدی است که همه ما انجام می دهیم. نرخ مالکیت خانه در بین خانواده های مهاجر، برابر با خانواده های متولد در کانادا است (تقریباً 70 درصد خانواده ها صاحب خانه هستند).

والدین و پدربزرگ و مادربزرگ علاوه بر مشارکت در درآمد خانوار؛ فرزندان و نوه هایشان را قادر می سازند تا ساعات بیشتری کار کنند؛ والدین و پدربزرگ و مادربزرگ با نگهداری کودکان، به سایر اعضای خانواده انعطاف بیشتری می دهند تا فرصت های اقتصادی را دنبال کنند.

در گذشته، نظرسنجی های دولت کانادا نشان داده است که از دیدگاه شهروندان و ساکنان دائم کانادا، PGP در میان شاخه های مهاجرتی کانادا محبوبیت بسیار کمی دارد. این محبوبیت پایین منطقی است، چرا که برداشت مردم این است که والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها کمک چندانی به اقتصاد کانادا نمی کنند، و احتمالاً باید برای خدمات اجتماعی آنها، مثل خدمات درمانی، خرج قابل توجهی کنند.

اما لازم به یاددآوری است که کانادا با راه حل هایی مؤثر، این نگرانی ها را کاهش داده است. اول از همه اینکه در شرایط عادی، والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها فقط 6 درصد آمار مهاجرت به کانادا را به خود اختصاص می دهند.

والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها مثل سایر افراد، جهت مهاجرت به کانادا باید معاینات پزشکی را انجام دهند که دولت کانادا آنها را تعیین کرده است. انجام این معاینات پزشکی به این دلیل است تا مهاجران در آینده تقاضای بیش از حدی در نظام خدمات بهداشتی کانادا ایجاد نکنند.

دوم اینکه کانادا، دوره ای 20 ساله را به کسانی که اسپانسر والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود می شوند، تحمیل می کند. در این مدت، اسپانسر مسئولیت والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود را به صورت تام برعهده می گیرد؛ به عبارت دیگر، آنها با دولت کانادا قراردادی منعقد می کنند که بر اساس آن، شخص اسپانسر از تاریخ دریافت اقامت دائم برای والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود، به مدت 20 سال مسئولیت امور و نیازهای مالی آنها را برعهده می گیرد. ظرف این مدت، شخص اسپانسر به صورت قانونی موظف است تا هرگونه کمک های اجتماعی اختصاص یافته به والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود را باز پرداخت کند. این موجب می شود تا والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها استفاده بسیار کمی از کمک های اجتماعی کنند.

در نهایت، کانادا با سیستم مهاجرتی خود به دنبال اهداف اقتصادی، اجتماعی و ملاحظات بشر دوستانه است. کانادا می خواهد با ورود مهاجران، اقتصاد کشور بهبود یابد و به همین دلیل هم 60 درصد مهاجران به این کشور را از دسته اقتصادی انتخاب می کند. کانادا همچین قصد گردهمایی مجدد خانواده ها را دارد، و به همین دلیل است که برنامه والدین و پدربزرگ و مادربزرگ را اجرا می کند. در آخر، کانادا به دلیل ملاحظات بشردوستانه، دنبال یاری رسانی به افرادی است که از اقبال کمتری برخوردارند.

با اینکه نباید با دیدگاه اقتصادی به برنامه والدین و پدربزرگ و مادربزرگ نگاه کرد، اما با قاطعیت می توان مدعی بود که PGP در حقیقت به اقتصاد کانادا کمک می کند.

 

منبع خبر: cicnews.ca, October 2020

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar