مروری بر نتایج مهاجرت انتخاب استانی کانادا در اکتبر 2020
08 نوامبر 2020 - 17:24
بازدید 455
9

انتخاب های استانی(PNP)  فرصت های زیادی را در اختیار طیف گسترده ای از نامزدهای مهاجرت می گذارد. ماه گذشته، بیش از ۱۰ انتخاب در استان های مختلف برگزار شد. در مجموع، نزدیک به ۳۰۰۰ دعوتنامه برای تقاضای نامزدی استانی جهت اقامت دائم در سراسر کشور صادر شده است.   اصولا، دو زیرشاخه نامزدی استانی وجود […]

ارسال توسط :
پ
پ

انتخاب های استانی(PNP)  فرصت های زیادی را در اختیار طیف گسترده ای از نامزدهای مهاجرت می گذارد.

ماه گذشته، بیش از ۱۰ انتخاب در استان های مختلف برگزار شد.

در مجموع، نزدیک به ۳۰۰۰ دعوتنامه برای تقاضای نامزدی استانی جهت اقامت دائم در سراسر کشور صادر شده است.

 

اصولا، دو زیرشاخه نامزدی استانی وجود دارد:

 

  • زیرگروه های نامزدی پیشرفته با اکسپرس انتری پیوند دارند.
  • زیرگروه های نامزدی پایه، ارتباطی با اکسپرس انتری ندارند.

 

نُه استان و دو قلمرویی که در انتخاب استانی شرکت می کنند، زیرگروه های نامزدی مرتبط با اکسپرس انتری را تقویت کرده اند.

این زیرگروه ها به استان ها اجازه می دهد تا در سیستم فدرال اکسپرس انتری، متقاضی مهاجرتی را انتخاب کنند. سیستم اکسپرس انتری درخواست متقاضیان مهاجرت را برای سه دسته اصلی مهاجرت اقتصادی کانادا مدیریت می کند: نیروی کار متخصص فدرال، نیروی کار ماهر فدرال، و برنامه تجربه کانادایی.

از داوطلبانی که از طریق زیرگروه های نامزدی پیشرفته انتخاب می شوند، دعوت می شود تا برای نامزدی استان تقاضا دهند. در صورت موفقیت، ۶۰۰ امتیاز فوق العاده در سیستم جامع رتبه بندی اکسپرس انتری (CRS) دریافت می کنند و دعوتنامه برای تقاضای اقامت دائم شان در کانادا تضمین می شود.

هفته گذشته، کانادا ظرفیت پذیرش مهاجر خود را برای سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ منتشر کرد و قصد دارد به بالاترین ظرفیت پذیرش در تاریخ خود دست یابد. انتخاب های استانی کانادا نیز قرار است به همان رشدی ادامه دهند که در سال های اخیر تجربه کرده اند.

هدف پذیرش انتخاب های استانی کانادا، ۸۰۸۰۰ مورد برای سال ۲۰۲۱ تعیین شده است و انتظار می رود این تعداد سالانه افزایش یابد.

برای سال های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ ، IRCC در نظر دارد تعداد پذیرفته شدگان انتخاب استانی را به ترتیب به ۸۱٫۵۰۰ و ۸۳٫۰۰۰ مورد برساند.

هر ساله بیش از ۱۰۰ دور دعوت در سراسر کشور برگزار می شود که اغلب به بیش از ۱۰ دور دعوت در ماه می رسد. ماه اکتبر نیز از این قاعده مستثنا نبود. در ادامه، جدیدترین برنامه های استانی را مرور می کنیم:

 

آلبرتا

آلبرتا اعلام کرد در حال راه اندازی پورتال جدید ابراز علاقه مندی است و مسیر مهاجرت جدیدی برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است که اخیراً از موسسات تحصیلات تکمیلی آلبرتا فارغ التحصیل شده اند.

 

بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا بیش از ۹۰۰ دعوتنامه جدید برای درخواست نامزدی استانی از طریق شش انتخاب مختلف ، صادر کرد که بین ۶ تا ۲۷ اکتبر برگزار شدند.

در چارچوب پایلوت تکنولوژی برنامه انتخاب استانی بریتیش کلمبیا (BC PNP) دو قرعه کشی انجام شد که به منظور حمایت از بخش فناوری استان در تلاش برای جذب استعدادها انجام شده است.

در دو انتخاب دیگر از زیرگروه های مهاجرت از طریق تخصص و اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا، از نیروی کار متخصص، سطح متوسط و نیمه متخصص و همچنین فارغ التحصیلان بین المللی دعوت به عمل آمد.

این استان همچنین از طریق جریان های مهاجرت کارآفرینان خود با دعوت از ۲۰ نامزد در ۲۰ اکتبر، دو انتخاب برگزار کرد.

منیتوبا

انتخاب استانی منیتوبا (MPNP) در ماه اکتبر دو برنامه برای فرم ابراز علاقه مندی برگزار کرد. در مجموع، ۳۹۷ دعوتنامه در ۸ و ۲۲ اکتبر برای نامزدهای زیرگروه نیروی کار متخصص منیتوبا، نیروی کار متخصص خارجی، و فارغ التحصیلان بین المللی صادر شده است.

نوا اسکوشیا

نوا اسکوشیا همچنین در ۲۲ اکتبر یک انتخاب برگزار کرد و از نامزدهای دارای پروفایل در استخر اکسپرس انتری و با شغل اصلی به عنوان برنامه نویس رایانه یا توسعه دهنده رسانه های تعاملی دعوت کرد.

انتاریو

برنامه انتخاب استانی انتاریو (OINP) نیز در ماه اکتبر فعال بوده و برای کارآفرینان و کسانی که دارای سابقه کار در یکی از شش شغل فنی هستند، دعوت نامه صادر کرده است.

انتخاب OINP تکنولوژی در ۱۵ اکتبر برگزار شد و نامزدهای اکسپرس انتری با امتیاز CRS بین ۴۶۲ تا ۴۷۰، و ۲۱ کاندید کارآفرینی در ۲۱ اکتبر دعوت شدند.

انتاریو همچنین پیشنهاد شغلی کارفرمای خود (نیروی کار خارجی) را باز کرد و ۱۲۵۰ درخواست را در ۲۱ اکتبر پذیرفت.

 

پرنس ادوارد آیلند

انتخاب استانی جزیره پرنس ادوارد (PEI PNP) در تاریخ ۱۵ اکتبر برگزار شد و از ۲۱۱ نامزد اکسپرس انتری، گروه تأثیر کار، و دسته تأثیر کسب و کار دعوت به عمل آورد.

ساسکاچوان

ساسکاچوان از طریق برنامه انتخاب استانی، سه دوره انتخاب برگزار کرد و ۱۰۷۳ دعوتنامه برای نامزدهای مهاجرت در ۷ و ۲۱ اکتبر صادر کرد.

کبک

استان کبک انتخاب استانی ندارد. در عوض، مسیرهای مهاجرتی خاص خود را برای کسانی در نظر گرفته است که می خواهند در این استان زندگی و کار کنند.

در اوایل ماه اکتبر، کبک نتایج یک مرحله انتخاب را اعلام و ۳۶۵ متقاضی را دعوت کرد که از طریق پورتال   Arrima فرم ابراز علاقه مندی ارسال کرده بودند. این پورتال مربوط به مدیریت درخواست های نیروی کار متخصص کبک می باشد.

منبع خبر: cicnews.ca, November 2020

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar