مردودین آزمون شهروندی می‌توانند دوباره امتحان بدهند
04 ژوئن 2013 - 5:19
بازدید 190
9

وزارت مهاجرت و شهروندی کانادا، دوشنبه سوم ماه جون (ژوئن) سال ۲۰۱۳ اعلام کرد که از این پس، امکان شرکت در یک آزمون مجدد برای کسانی‌که پیشتر در آزمون شهروندی کانادا مردود شده‌اند فراهم شده است. تا پیش از این کسانی‌که در آزمون شهروندی مردود می‌شدند باید برای تعیین تکلیف، منتظر تصمیم قاضی مهاجرت می‌ماندند […]

ارسال توسط :
پ
پ

وزارت مهاجرت و شهروندی کانادا، دوشنبه سوم ماه جون (ژوئن) سال ۲۰۱۳ اعلام کرد که از این پس، امکان شرکت در یک آزمون مجدد برای کسانی‌که پیشتر در آزمون شهروندی کانادا مردود شده‌اند فراهم شده است.

تا پیش از این کسانی‌که در آزمون شهروندی مردود می‌شدند باید برای تعیین تکلیف، منتظر تصمیم قاضی مهاجرت می‌ماندند که بسته به میزان متقاضیان منطقه، گاه زمانی بسیار طولانی می‌شد. از آنجا که در یک سال گذشته به دلیل دشوارتر شدن آزمون شهروندی بر تعداد مردودی‌ها افزوده شده، زمان انتظار برای دریافت نظر قضات مهاجرت و تعیین تکلیف افراد هم به شدت افزایش یافته بود. اما در تغییرات جدید، نتیجه آزمون بلافاصله به شرکت کنندگان گفته خواهد شد و کسانی‌که مسئله دیگری نداشته باشند برای شرکت در یک آزمون مجدد در چند هفته بعد دعوت می‌شوند. همچنین کسانی‌که پیش از این در آزمون شهروندی مردود شده و هم‌اکنون منتظر دریافت زمان تصمیم قاضی هستند هم به‌زودی برای شرکت در آزمون مجدد، دعوت خواهند شد. البته این اطلاعیه مشخص نکرده که کسانی‌که برای بار دوم مردود شوند چه سرنوشتی خواهند داشت و آیا باید مجددا و برای بار سوم آزمون دهند یا قاضی در مورد آنها نظر خواهد داد.

در کنار اینها اداره مهاجرت به افزایش تعداد قضات برای رسیدگی سریع‌تر به پرونده‌های مهاجرتی اشاره کرده و استخدام ۸ قاضی جدید از ابتدای سال ۲۰۱۳ برای این منظور. البته مشخص نشده که تعداد کل قضات مهاجرت چه تعدادی است و چند تن از آنها در سال جاری بازنشسته شده یا خواهند شد. آنچه پیشتر مشخص شده این است که تعداد زیادی از قضات مهاجرتی در سال‌های بازنشستگی قرار دارند و یک دلیل تاخیر در بررسی پرونده‌ها همین موضوع است. به هر حال با توجه به اینکه وزارت مهاجرت قرار است مبلغ ۴۴ میلیون دلار را در دو سال برای بهبود وضعیت رسیدگی به پرونده‌های شهروندی تخصیص دهد امید می‌رود که زمان رسیدگی به پرونده‌ها که در بسیاری از مناطق از یک سال گذر کرده، کاهش یابد.

تغییر دیگری که در این اطلاعیه برای کاهش زمان بررسی تابعیت به آن اشاره شده، تفکیک متقاضیانی است که به صورت خانوادگی تقاضا داده‌اند. تا پیش از این در صورتی‌که یکی از این افراد با مشکل روبرو می‌شد، پرونده همه اعضا خانواده به تاخیر می‌افتاد اما اکنون، به وضعیت افراد به صورت تفکیک شده رسیدگی خواهد شد.

پیشتر مطبوعات کانادایی به موضوع دیگری اشاره کرده بودند که سبب تاخیر در ارائه تابعیت به برخی افراد تا بیش از ۴ سال شده است و آن توزیع پرسش‌نامه‌هایی برای برخی متقاضیان و درخواست مدارک تکمیلی بوده است. هنوز مشخص نیست که آیا اداره مهاجرت برای کاهش زمان بررسی پرونده‌ها تصمیم دارد در این زمینه هم کاری انجام دهد یا خیر.

تقاضای دریافت شهروندی کانادا در سال‌های اخیر بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته و هم‌اکنون در حدود سالی ۲۰۰ هزار نفر به تابعیت کانادا درمی‌آیند.

برای مشاهده متن کامل اطلاعیه اینجا را ببینید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar