مراکز آموزشی بازی‌ها، انیمیشن و طراحی کامپیوتری در استان کبک
24 سپتامبر 2011 - 3:26
بازدید 447
6

مهدی دبیرزاده صنعت بازی‌های کامپیوتری در استان کبک رتبه ششم را در دنیا به خود اختصاص داده است. تعداد ۶۲۰۰ نفر در این صنعت مشغول به کار هستند که از این تعداد، ۴۴۰۰ نفر به کار برنامه‌نویسی بازی‌ها می‌پردازند. بر اساس آمار، میانگین درامد سالانه افرادی که در این صنعت مشغول به کار هستند بین […]

ارسال توسط :
پ
پ

مهدی دبیرزاده

صنعت بازی‌های کامپیوتری در استان کبک رتبه ششم را در دنیا به خود اختصاص داده است. تعداد ۶۲۰۰ نفر در این صنعت مشغول به کار هستند که از این تعداد، ۴۴۰۰ نفر به کار برنامه‌نویسی بازی‌ها می‌پردازند. بر اساس آمار، میانگین درامد سالانه افرادی که در این صنعت مشغول به کار هستند بین ۵۱،۳۳۱ دلار تا ۶۵،۹۲۵ دلار در سال ۲۰۱۰ بوده است. در استان کبک مراکزی که به آموزش تکنیک‌های طراحی بازی‌های کامپیوتری اشتغال دارند به شرح زیر هستند:

CENTRE NAD – National animation and design center Montreal

این موسسه که در شهر مونترال واقع شده است مدرک لیسانس در انیمیشن سه‌بعدی و طراحی دیجیتال ارائه می‌دهد. این آموزش به ۲ شاخه مختلف تقسیم می‌شود: فیلم و تلویزیون یا بازی‌های کامپیوتری. این دوره آموزشی به دانشجویان امکان می‌دهد که مفهوم طراحی و تولید در سینما، تلویزیون و بازی کامپیوتری را دریابند؛ همچنین مقدمات تبدیل هنرهای قدیمی‌ به هنرهای دیجیتال را بیاموزند.

– – center for continuing educatio- Concordia university

این دانشگاه همانطور که در گذشته به آن اشاره کردیم در شهر مونترال واقع شده است. دوره‌های آموزشی‌ ارائه شده در این دانشگاه عبارتند از:

۱. گرافیک و هنرهای تجسمی (graphics & visualization); مدرک آموزشی ارائه شده بعد از پایان این دوره گواهینامه یا دیپلم می‌باشد و بعد از به پایان رساندن این دوره دانشجویان می‌توانند به دنبال موقعیت‌های شغلی‌ در زمینه طراحی بازی‌های کامپیوتری باشند.

۲. گواهی‌نامه برنامه‌نویسی بازی کامپیوتری، که دانشجویان را برای مشاغلی نظیر برنامه‌نویسی در زمینه مهندسی‌ نرم‌افزار آماده می‌کند. واحدهای درسی‌ ارائه شده شامل، سیستم عامل برای برنامه‌نویسی، متد برنامه‌نویسی با ++c، ساختار داده‌ها در ++c، مقدمه ۳D/Max, برنامه‌نویسی بازی کامپیوتری در ++c در ۲ سطح مختلف، برنامه‌نویسی directx و ریاضیات برای برنامه‌نویسی بازی می‌باشند.

Desgraff institute

این موسسه در شهر شربروک در استان کبک واقع شده است. برنامه‌های آموزشی در این موسسه عبارتند از:

۱. آموزش پاره‌وقت در مدلسازی ۳ بعدی و ++c و open GL, که مدت ۵ هفته طول می‌کشد و دانشجویان را برای برنامه‌نویسی بازی کامپیوتری آماده می‌سازد.

۲. آموزش تمام‌وقت به مدت یک سال در زمینه مدل‌سازی سه‌بعدی و انیمیشن برای بازی‌های کامپیوتری، که این دوره آموزشی نیز دانشجویان را برای طراحی بازی کامپیوتری آماده می‌کند.

Herzing College

این کالج در شهر مونترال واقع شده است و دارای رشته آموزشی انیمیشن سه‌بعدی و بازی‌های کامپیوتری می‌باشد. این دوره به مدت یک سال به طول می‌انجامد و مدرک A.E.C ارائه می‌دهد و این دوره آموزشی دانشجویان را برای کاریابی در زمینه بازی‌های کامپیوتری آماده می‌سازد. آموزش‌ها در این دوره عبارتند از: داستان‌سرایی، انیمیشن شخصیت‌ها، شخصیت‌سازی و صحنه‌آرایی، جلوه‌های ویژه و نورپردازی و یک دوره کارآموزی می‌باشد.

Icari

این موسسه نیز در مونترال واقع شده و در آن انیمیشن سه‌بعدی و آنالیز تصویر آموزش داده می‌شود. همچنین دوره دیگری که شامل هنرهای تجسمی و آخرین تکنولوژی مربوط به هنر می‌باشد در این موسسه ارائه می‌شود. این موسسه کاملا خصوصی‌ است و در زمینه انیمیشن سه‌بعدی و دوبعدی در بازی‌های کامپیوتری آموزش‌هایی‌ ارائه می‌دهد.

inter-dec college

این کالج نیز در شهر مونترال واقع شده است و دو دوره یک ساله برگزار می‌کند، یکی‌ طراحی بازی‌های کامپیوتری در زمینه طراحی بازی‌ها و دیگری انیمیشن سه‌بعدی برای کاریابی در زمینه هنر یا انیمیشن. این دوره‌ها شامل: بازی‌های کامپیوتری، بهسازی تصاویر بازی‌ها، انیمیشن سه‌بعدی برای تلویزیون و سینما، طراحی گرافیکی و عکاسی تبلیغاتی می‌باشند.

McGill university

در این دانشگاه همانطورکه قبلا اشاره شده است در شهر مونترال قرار دارد و علوم کامپیوتر با گرایش بازی‌های کامپیوتری را ارائه می‌کند که یک دوره سه سال در سطح لیسانس و سپس فوق لیسانس و دکترا را هم شامل می‌شود. در این دوره دانشجویان علاوه بر دروس اساسی‌ علوم کامپیوتر، دروسی مانند گرافیک، بازی‌های کامپیوتری مدرن، مدلسازی و زنده‌سازی را نیز شامل می‌شوند.

university of Montreal

این دانشگاه نیز که در شهر مونترال واقع شده یک دوره یک ساله به صورت دیپلم بعد از لیسانس ارائه میدهد که آن هم در زمینه طراحی بازی‌های کامپیوتری می‌باشد. در این دوره متدهای مختلف طراحی و مدیریت پروژه‌های مربوط به طراحی بازی‌ها را آموزش می‌دهند.

UQAC – universite du Quebec a Chicoutimi

این دانشگاه که در شهر شیکتیمی استان کبک قرار گرفته مدرک لیسانس با گرایش بازی‌های کامپیوتری در یک دوره سه‌ساله ارائه می‌دهد که بیشتر در جهت طراحی بازی‌ها کاربرد دارد. دروسی مانند برنامه‌نویسی ++C, هوش مصنوعی، شبکه و مدیریت پروژه بخشی از دروس ارائه شده در این دوره هستند.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar