خبر جدید برای دارندگان مجوز کار پس از فارغ التحصیلی
08 آگوست 2022 - 14:55
بازدید 382
3
دارندگان مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی منقضی شده یا در حال انقضا می‌توانند مجوز کار باز بگیرند
ارسال توسط :
پ
پ

دارندگان مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی منقضی شده یا در حال انقضا می‌توانند مجوز کار باز بگیرند

اداره مهاجرت کانادا دسترسی‌های جدید به مجوز کار باز (Open Work Permit) را برای دارندگان مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) منقضی شده یا در حال انقضا اعلام کرد. 

طبق بروز رسانی ۲ آگوست، متقاضیان مسیر اقامت موقت به اقامت دائم  (TR to PR) که درخواست اقامت دائم آنها هنوز نهایی نشده نیز دسترسی جدید به مجوز کار باز خواهند داشت. 

تدابیر جدید هزاران اتباع خارجی را در کانادا واجد شرایط دریافت مجوز کار باز می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد برای مدت معینی در این کشور به کار خود ادامه دهند. 

مجوزهای کار باز برای دارندگان PGWP

متقاضیان دارای مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) که مجوز آنها بین ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۱ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ منقضی شده یا خواهد شد، فرصت خواهند داشت با تمدید آن به یک اجازه کار باز ۱۸ ماه دیگر در کانادا کار کنند. 

افرادی که در حال حاضر در کانادا و در مرحله تمدید مجوز یا صدور مجوز جدید هستند نیز می‌توانند در این مدت کار کنند. 

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

نحوه درخواست برای اجازه کار باز در کانادا

توسعه مسیر جدید و سریع «اقامت موقت به اقامت دائم»

در بروز رسانی جدید، پنج سناریو برای متقاضیان ارائه شده است 

سناریو ۱:  متقاضیانی که تاریخ انقضای مجوزهای بعد از فارغ التحصیلی آنها بین ۲ اکتبر ۲۰۲۲ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ است، آدرس آنها به روز است و پاسپورت آنها تا اپریل ۲۰۲۴ معتبر است.

این متقاضیان نیاز نیست کاری بکنند. طبق اعلام اداره مهاجرت اگر ایمیلی از اداره مهاجرت برای تأیید آدرس پستی دریافت کردید، پاسخ ندهید. مجوز کار به روز شده تا اواسط اکتبر به آدرس پستی شما ارسال می شود.

سناریو ۲ : متقاضیانی که تاریخ انقضای مجوزهای بعد از فارغ التحصیلی آنها بین ۲ اکتبر ۲۰۲۲ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ است، اما باید آدرس و/یا اعتبار پاسپورت خود را بروز کنند. 

این متقاضیان ایمیلی از اداره مهاجرت جهت تائید آدرس پستی دریافت می‌کنند و باید دستورالعمل‌ها را دنبال کنند تا مقامات مطلع شوند که آنها نیاز به بروزرسانی دارند.  

اگر اعتبار پاسپورت متقاضی اجازه ندهد که مجوز کار تا ۱۸ ماه تمدید شود، آنها این ایمیل اولیه را دریافت نخواهند کرد و در عوض یک ایمیل جداگانه در ماه سپتامبر دریافت خواهند کرد.

متقاضیانی که باید آدرس پستی یا اطلاعات پاسپورت خود را به روز کنند، دستورالعمل‌هایی را در ماه سپتامبر از طریق ایمیل در مورد نحوه انجام این کار به صورت آنلاین دریافت خواهند کرد و افرادی که اطلاعات خود را به روز کرده‌اند مجوز کار بروز رسانی شده را تا اواسط نوامبر از طریق نامه دریافت می‌کنند.

متقاضیان باید اعتبار پاسپورت خود را بررسی کنند و در صورت انقضای آن قبل از ۲ اپریل ۲۰۲۴ درخواست تمدید آن را بدهند. 

سناریو ۳: متقاضیانی که تاریخ انقضای مجوزهای بعد از فارغ التحصیلی آنها  بین ۲ اکتبر ۲۰۲۲ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ است، اما نمی‌توانند آدرس یا اعتبار پاسپورت خود را بروز رسانی کنند. 

این متقاضیان باید برای تمدید مجوز کار خود اقدام کنند. آنها می‌توانند مجوز کار را تا تاریخ انقضای پاسپورت تمدید کنند یا می‌توانند منتظر بمانند تا ابتدا پاسپورت خود را تمدید کنند. 

سناریو۴ : متقاضیانی که تاریخ انقضای مجوزهای بعد از فارغ التحصیلی آنها بین ۲ اکتبر ۲۰۲۲ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ است، اما اداره مهاجرت با آنها تماس نگرفته است. 

متقاضیانی که تا اواسط سپتامبر ایمیلی از اداره مهاجرت دریافت نکنند، تمدید نشدن مجوز کارشان تحت این برنامه جدید دلیل دیگری دارد، مثلاً اطلاعاتی در پرونده پذیرش کانادا دارند که نیاز به بررسی بیشتر دارد. آنها همچنان این امکان را دارند که برای تمدید مجوز کار خود اقدام کنند. 

سناریو ۵: متقاضیانی که تاریخ انقضای مجوزهای بعد از فارغ التحصیلی آنها  بین ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۱ تا ۱ اکتبر ۲۰۲۲ است. 

این متقاضیان باید برای مجوز کار اقدام کنند. درخواست برای این برنامه‌ از ۲ آگوست ۲۰۲۲ ممکن می‌شود. اگر متقاضی در کانادا حضور دارد و وضعیت موقت او نیز منقضی شده باید همزمان برای بازگرداندن وضعیت خود اقدام کند. بر اساس این تدابیر ویژه، آنها مجاز به بازگرداندن وضعیت خود هستند، حتی اگر بیش از ۹۰ روز پیش منقضی شده باشد. 

متقاضیان در صورت ترک کانادا می‌توانند از خارج از کشور درخواست داده و پس از تائید دوباره بازگردند. 

متقاضیان نمی‌توانند در فرودگاه ورودی برای این مجوز کار درخواست دهند. همه درخواست های مجوز کار برای این برنامه جدید باید تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ به صورت آنلاین ارسال شوند.

چگونه این متقاضیان می‌توانند در حین رسیدگی به درخواست‌هایشان کار کنند

متقاضیانی که تاریخ انقضای مجوزهای بعد از فارغ التحصیلی آنها  بین ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۱ تا ۳۱ دسامبر است، ایمیلی دریافت خواهند کرد که نشان می‌دهد آنها مجاز به کار در این دوره هستند. 

دریافت کنندگان می‌توانند این ایمیل را به مجوز بعد از فارغ التحصیلی خود پیوست کنند تا اثبات کنند که مجاز به کار هستند. 

این اقدام موقت تا ۳۱ می۲۰۲۳ قابل اجرا است. 

متقاضیانی که دارای ویزای اقامت موقت معتبر هستند و در حال حاضر در خارج از کانادا هستند، می‌توانند بازگردند و اجازه کار داشته باشند. با این حال، اعلان ایمیل مجوز موقت کار، به خودی خود نمی‌تواند برای بازگشت به کانادا استفاده شود. 

مجوزهای کاری برای متقاضیان مسیر  اقامت موقت به دائم

متقاضیان مسیر اقامت موقت به دائم  (TR to PR) که درخواست اقامت دائم آنها هنوز نهایی نشده است، می‌توانند در همان حال که منتظر هستند برای مجوز کار باز درخواست دهند. 

کسانی که برای مجوز کار باز درخواست می‌کنند مجوزی با تاریخ انقضای ۳۱ دسامبر ۲۰۲۴ دریافت می‌کنند، مشروط بر اینکه پاسپورت آنها تا این مدت اعتبار داشته باشد. 

حدود ۲۵۰۰ متقاضی اقامت موقت به دائم از طریق این برنامه در حال حاضر مجوز کار باز با تاریخ انقضای ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ دارند. 

این افراد به زودی ایمیلی دریافت خواهند کرد که از آنها خواست شده است مجوز کار خود را برای تاریخ اعتبار طولانی‌تری بروزرسانی کنند. 

متقاضیانی که تاریخ انقضای پاسپورت‌های آنها قبل از ۳۱ دسامبر ۲۰۲۴ است، این ایمیل را دریافت نخواهند کرد و واجد شرایط تغییر تاریخ انقضای مجوز کار فعلی خود از طریق این برنامه ویژه نخواهند بود. 

البته آنها هنوز هم واجد شرایط درخواست مجوز کار طولانی‌تری هستند، چه بخواهند برای دریافت مجوز کار طبق روز انقضای پاسپورت خود درخواست بدهند یا پس از به روز رسانی پاسپورت خود درخواست دهند. 

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

نحوه درخواست برای اجازه کار باز در کانادا

توسعه مسیر جدید و سریع «اقامت موقت به اقامت دائم»

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹ یا ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+۱)۵۷۹۹۵۷۹۲۹۳ و ۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶(+۹۸) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar