متولدین سال 2030 در کانادا، 4 سال بیشتر عمر می کنند
06 مارس 2017 - 0:00
بازدید 322
9

نتایج تحقیقات اخیر دانشگاه امپریال کالج لندن : اگر فرزند شما در سال 2030 در کانادا متولد شود، 4 سال بیشتر از کودکان نسل قبل از خود زندگی خواهد کرد. بر اساس گزارشی که  هفته گذشته در سایت رادیو کانادا منتشر شد، کاناداهایی که در سال 2030 متولد می شوند، 4 سال بیشتر از نسل […]

ارسال توسط :
پ
پ

نتایج تحقیقات اخیر دانشگاه امپریال کالج لندن :

اگر فرزند شما در سال 2030 در کانادا متولد شود، 4 سال بیشتر از کودکان نسل قبل از خود زندگی خواهد کرد.

بر اساس گزارشی که  هفته گذشته در سایت رادیو کانادا منتشر شد، کاناداهایی که در سال 2030 متولد می شوند، 4 سال بیشتر از نسل قبل خود زندگی می کنند. این تحقیق انگلیسی که 35 کشور پیشرفته را مورد بررسی قرار داد، نشان می دهد که زنان کانادایی متولد سال 2030، انتظار دارند تا 87 سالگی و  مردان متولد این سال  تا 84 سالگی عمر کنند.

برخلاف تحقیقات گذشته که تنها بر روی یک مدل انجام شده است،  پروفسور مجید عزتی، استاد دانشگاه امپریال کالج لندن و تیم تحقیقاتی خود در این مطالعه از 21 مدل برای تخمین نرخ امید به زندگی استفاده کرده اند.

نرخ امید به زندگی در بدو تولد برای زنان کانادایی در سال 2010، 83.94 سال بوده است  و بر اساس پیش بینی های این تحقیق، این رقم در سال 2030 برای زنان 87.09 خواهد بود. همچنین نرخ امید به زندگی برای مردان از 79.41 سال به 83.89  سال افزایش یافته است.

در میان این 35 کشور مورد بررسی این تحقیق، کانادا در ردیف های اولیه جدول قرار دارد. پروفسور عزتی و همکارانش در این تحقیق نوشتند: «زنان در کره جنوبی بالاترین درصد امید به زندگی را دارند و برای کسانی که در سال  2030 متولد می شوند، این سن برای زنان 91 سال و برای مردان 84 سال خواهد بود.»

دکتر داگ مانوئل، پزشک بیمارستان اتاواست که در روند این تحقیق حضور نداشته است اما نظرات خود را در زمینه اعلام کرده است. وی می گوید: «افزایش نرخ امید به زندگی در کشورهای پیشرفته جهان بسیار جالب است.»

این پزشک بیمارستان اتاوا در خصوص تخمین درصد امید به زندگی تحقیقات دیگری با موضوع تاثیر سبک زندگی بر سلامت افراد انجام داده است.

مانوئل ادامه داد: «این افزایش نرخ امید به زندگی در جهان، هم خبری خوب و هم خبری بد است. این خبر از این جهت خوب است که کانادایی ها می توانند از همان چند سالی که بیشتر زندگی می کنند با داشتن کیفیت زندگی بالاتر، لذت بیشتری ببرند. با این وجود، این مطلب هشدار دهنده نیز هست که چرا برخی کشورها در جدول رتبه بندی وضعیت بدتری پبدا کرده اند.»

پروفسور عزتی در این تحقیق اشاره کرده است که سیاست گذاران باید به این نکته توجه کنند که انسان ها بیشتر زندگی می کنند تا شرایط کاری و برنامه های دوران بازنشستگی خود را بهبود بخشند برای مثال سال های بیشتری را صرف تحصیل کنند و هنگامیکه وارد عرصه کار شدند برنامه های بهتر و مفید تری برای خود ایجاد کنند.

هیچ رمز و راز خاصی برای آلن رادولف که 93 سال دارد و ساکن تورنتو است، وجود ندارد، او فقط 20 سال است که ورزش می کند و کلاس های یوگای خود را ترک نکرده است و به اندازه کافی و مناسب غذا می خورد.

نتایج این تحقیق مشابه تحقیقاتی است که بخش مطالعات جمعیتی سازمان ملل انجام داده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar