متقاضیان مهاجرت به کانادا دیگر نیازی به ارائه بایومتریک ندارند
22 سپتامبر 2020 - 20:00
بازدید 393
10

کانادا متقاضیان اقامت دائمی که اطلاعات بایومتریک خود را طی 10 سال گذشته ارسال کرده اند، از ارائه مجدد این اطلاعات معاف می کند.   کانادا دیگر متقاضیان اقامت دائم را به ارسال اطلاعات بایومتریک (انگشت نگاری) ملزم نمی کند؛ البته به شرطی که آنها اطلاعات بایومتریک خود را در 10 سال گذشته برای درخواست […]

ارسال توسط :
پ
پ

کانادا متقاضیان اقامت دائمی که اطلاعات بایومتریک خود را طی 10 سال گذشته ارسال کرده اند، از ارائه مجدد این اطلاعات معاف می کند.

 

کانادا دیگر متقاضیان اقامت دائم را به ارسال اطلاعات بایومتریک (انگشت نگاری) ملزم نمی کند؛ البته به شرطی که آنها اطلاعات بایومتریک خود را در 10 سال گذشته برای درخواست دیگری ارسال کرده باشند.

اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) پیش از این هم اقدامات ویژه ای را به دلیل همه گیری ویروس کرونا به انجام رسانده بود؛ همچون اجازه دادن به متقاضیان جهت ارسال اطلاعات بایومتریک حتی با وجود تأخیر در ارسال آنها.

مشخص نیست که مراکز خدمات جمع آوری اطلاعات بایومتریک در کانادا و خارج از این کشور تا چه زمانی به شکل طبیعی به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

هزاران متقاضی اقامت دائم تحت تأثیر بسته شدن مراکز خدماتی و درخواست ویزا (VAC) قرار گرفته اند.

طیف کثیری از این متقاضیان از قبل اطلاعات بایومتریک خود را برای تقاضانامه های دیگر ارسال کرده اند.

علاوه بر این، IRCC در بیانیه ای اعلام کرده است شمار تقاضانامه های اقامت دائم کانادا که هنوز به خاطر پیش نیازهای بایومتریک پردازش نشده اند، رو به افزایش است.

به همین خاطر، IRCC قصد دارد با چشم پوشی از ضرورت ارسال اطلاعات بایومتریک در موارد خاص، از بروز مشکلات آتی برای این اشخاص جلوگیری کند.

 

متقاضیان واجد شرایط و تاریخ اجرای آن

طبق بیانیه IRCC، این اقدام در تاریخ 10 سپتامبر سال 2020 اجرا، و در تاریخ 22 سپتامبر سال 2020 عملیاتی شد. اقدام مذکور تا مدت زمان نامشخصی در حال اجرا باقی خواهد ماند.

متقاضیانی واجد شرایط و معاف از پیش نیازهای جمع آوری اطلاعات بایومتریک هستند – صرف نظر از اینکه هم اکنون در کانادا یا خارج از این کشور سکونت دارند – که مشمول دو حالت زیر باشند:

  • تقاضانامه جدید یا در دست رسیدگی برای دریافت اقامت دائم
  • طی 10 سال گذشته و قبل از روزی که تقاضانامه فعلی خود برای اقامت دائم را ارسال کرده باشند، اطلاعات بایومتریک آنها ارائه شده باشد.

درباره اطلاعات بایومتریک

کانادا با اذعان بر اینکه اختلالات ناشی از کووید 19 مانع ارسال اطلاعات بایومتریک از سوی اتباع خارجی شده است، پیش از این آنها را از ارسال مجدد داده های بایومتریک معاف کرده است.

اطلاعات بایومتریک معمولاً برای اتباع خارجی الزامی است که به دنبال دریافت ویزای توریستی کانادا (Canadian Visitor Visa)، اجازه کار یا تحصیل (به غیر از اتباع آمریکایی)، حالت پناهندگی، اقامت دائم، برگه سابقه سفر (visitor record)، و یا تمدید اجازه کار یا تحصیل هستند.

این اشخاص باید اثر انگشت و عکس خود را ارسال و حق الزحمه مربوطه را پرداخت کنند. کانادا از اطلاعات بایومتریک جهت تأیید هویت اتباع خارجی حین ورود آنها به این کشور استفاده می کند.

 

منبع خبر: CIC News, September 22, 2020

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar