متقاضیان «برنامه نیروی متخصص فدرال» به استان‌ها معرفی می‌شوند
14 مارس 2012 - 21:29
بازدید 407
9

همانطور که پیشتر از طریق همین سایت اطلاع‌رسانی کرده بودیم، اداره مهاجرت فدرال تصمیم گرفته از طریق معرفی متقاضیان در نوبت برنامه نیروی متخصص فدرال به استان‌ها جهت استفاده از برنامه‌های مهاجرتی استان ها PNP، از تعداد این افراد بکاهد. هم‌اکنون توافقات اولیه با تعدادی از استان ها و قلمروهای کانادا از جمله انتاریو نهایی […]

ارسال توسط :
پ
پ

همانطور که پیشتر از طریق همین سایت اطلاع‌رسانی کرده بودیم، اداره مهاجرت فدرال تصمیم گرفته از طریق معرفی متقاضیان در نوبت برنامه نیروی متخصص فدرال به استان‌ها جهت استفاده از برنامه‌های مهاجرتی استان ها PNP، از تعداد این افراد بکاهد. هم‌اکنون توافقات اولیه با تعدادی از استان ها و قلمروهای کانادا از جمله انتاریو نهایی شده و روند معرفی افراد مستعد آغاز شده است. هنوز مشخص نیست که مکانیزم انتخاب این افراد از سوی اداره مهاجرت به چه شکلی است و ایا کشور محل اقامت آنها یا زمان ارائه درخواست تاثیری دارد یا خیر. در اینجا توضیحات مربوط به این همکاری در وبسایت رسمی مربوط به دولت انتاریو جهت آگاهی شما منعکس می‌شود. یادآوری می‌شود که این برنامه در مرحله آزمایشی است و احتمالا پس از دریافت بازخوردها، نهایی شده و به عنوان برنامه رسمی دولت اعلام خواهد شد.

برنامه آزمایشی نیروی متخصص فدرال در انتاریو

اداره مهاجرت و شهروندی کانادا(CIC) از استان‌ها و قلمروهای مختلف کشور خواسته است تا این اداره را با کمک برنامه آزمایشی تازه‌ای به نام FSW Backlog Reduction  یا FSW Pilot، در جهت کاهش میزان انباشت پرونده‌های پیش از فوریه سال ۲۰۰۸ مربوط به برنامه گروه نیروهای متخصص (FSWP) یاری کنند.

در همین راستا استان انتاریو پنج رشته شغلی زیر را مشخص نموده است تا متقاضیان مهاجرت متخصص در آنها این فرصت را نیز بیایند که به عنوان متقاضی مهاجرت از طریق برنامه استانی انتاریو اقدام کنند و به این ترتیب با سرعت بیشتری مراحل کاری آنها تا اخذ حق اقامت دائم سپری شود. پنج رشته شغلی مورد نظر استان انتاریو عبارتند از:

  1. مشاور و تحلیل‌گر کامپیوتر (NOC ۲۱۷۱)
  2. توسعه‌دهنده نرم افزار (NOC ۲۱۷۳)
  3. برنامه‌نویس و توسعه‌دهنده رسانه‌های تعاملی (NOC۲۱۷۴)
  4. تحلیل‌گر مالی و سرمایه‌گذاری (NOC ۱۱۱۲)
  5. ریاضیدان (NOC ۲۱۶۱)

اداره مهاجرت و شهروندی در ماه فوریه سال ۲۰۱۲ با متقاضیان رشته‌های فوق تماس برقرار خواهد نمود تا از علاقه‌مندی آنها برای شرکت در برنامه آزمایشی مذکور مطلع گردد. متقاضیانی که با آنها تماس گرفته شده بر اساس ضوابط و معیارهای برنامه آزمایشی FSW و به عنوان متقاضی نامزد برنامه استانی انتاریو مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت. مدارک این دسته از متقاضیان تا تاریخ ۴ می سال ۲۰۱۲ به برنامه Opportunities Ontario منتقل خواهد شد. استان انتاریو از این بابت هزینه‌ای از متقاضیان دریافت نخواهد کرد و متقاضیانی که از سوی این استان انتخاب نشده‌اند همچنان در صف انتظار خود در برنامه نیروهای متخصص فدرال باقی خواهند ماند.

آیا شرکت در برنامه آزمایشی FSW در آینده کسب حق شهروندی را برای فرد شرکت‌کننده تضمین می‌کند؟

خیر. برنامه Opportunities Ontario در این برنامه آزمایشی  جدید تنها پذیرای ۶۰۰ متقاضی  خواهد بود. برنامه Opportunities Ontario حق بررسی پرونده آن دسته از متقاضیانی که از میان پرونده‌های دریافتی برگزیده و ارسال باقی پرونده‌ها برای ارسال‌کنندگان را خواهد داشت. ارزیابی این پرونده‌ها توسط برنامه  Opportunities Ontario به معنای نامزدی حتمی این افرد در برنامه استانی نیست. تنها متقاضیانی که توسط برنامه استانی  انتخاب شده و دارای شرایط و ضوابط لازم از نظر این برنامه باشند نامزد برنامه استانی خواهند شد.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.    

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar