ماراتون رای‌گیری برای بودجه فدرال به پایان رسید
15 ژوئن 2012 - 19:58
بازدید 257
6

ساعت کمی قبل از یک بامداد پنج‌شنبه ۱۴ جون ۲۰۱۲ را نشان می‌داد که ماراتون رای‌گیری برای بودجه بحث‌برانگیز سال ۲۰۱۲ که چارچوب حرکت محافظه‌کار در ۴ سال آینده را مشخص می‌سازد آغاز شد. این بودجه ۴۲۵ صفحه‌ای موسوم به لایحه سی-۳۸ حاوی  تغییرات بسیار مهم و جدی در حوزه‌های مهمی چون بیمه بیکاری، سن […]

ارسال توسط :
پ
پ

ساعت کمی قبل از یک بامداد پنج‌شنبه ۱۴ جون ۲۰۱۲ را نشان می‌داد که ماراتون رای‌گیری برای بودجه بحث‌برانگیز سال ۲۰۱۲ که چارچوب حرکت محافظه‌کار در ۴ سال آینده را مشخص می‌سازد آغاز شد. این بودجه ۴۲۵ صفحه‌ای موسوم به لایحه سی-۳۸ حاوی  تغییرات بسیار مهم و جدی در حوزه‌های مهمی چون بیمه بیکاری، سن دریافت کمک هزینه کهنسالگی، بررسی‌های زیست محیطی پروژه‌های مهم صنعتی، مهاجرت و چندین و چند حوزه مختلف دیگر بود که دولت محافظه‌کار اصرار داشت همه آنها را در قالب یک لایحه به مجلس بیاورد و اعتراضات متعدد احزاب مخالف هم نتیجه‌ای دربرنداشت. در مقابل، این احزاب ۸۷۱ مورد اصلاحیه برای بودجه به مجلس ارائه کردند که البته مشخص بود با توجه به اکثریت داشتن محافظه‌کاران در مجلس امکان تصویب آنها نیست اما تلاشی بود برای آگاه کردن کانادایی‌ها از اتفاقاتی که در آینده قرار است با آن مواجه شوند.

در ابتدا به نظر می‌رسید که بررسی این لایحه حداقل یک هفته زمان ببرد اما بعدا دولت برای اینکه بتواند این زمان را کوتاه کند با ترفندی قانونی اقدام به دسته‌بندی پیشنهادات و رای‌گیری واحد برای هر دسته کرد که در نتیجه تعداد موارد رای‌گیری از ۸۷۱ رای به ۱۵۹ مورد کاهش یافت و بر اساس قوانین مجلس کانادا این رای‌گیری از ساعت یک بامداد بی‌وقفه ادامه پیدا کرد تا در ساعات پایانی روز پنج‌شنبه بعد از حدود ۲۲ ساعت به انتها رسید. از آنجا که نمایندگان برای سازماندهی فعالیت‌هایشان حدود ۴-۵ ساعت زودتر از آغاز رای‌گیری به مجلس آمده بودند در واقع، این مراتون برای بسیاری از آنها بیش از ۲۴ ساعت بدون وقفه ادامه داشت.

نمایندگان هر دو گروه به شکلی سازماندهی شده بودند که بتوانند این فشار عظیم توام با بی‌خوابی را تحمل کنند و هر نماینده بعد از حدود ۶ ساعت حضور در صحن اصلی برای مدتی کوتاه فرصت استراحت پیدا می‌کرد. خصوصا محافظه‌کاران مراقب بودند که در هیچ زمانی تعداد آنها به حدی نرسد که مخالفان بتوانند یک دسته از پیشنهادات را تصویب کنند. البته در این بین تعدادی از نمایندگان هم بودند که تقریبا بدون وقفه و استراحت در تمامی ساعات رای‌گیری حضور داشتند.

از اتفاقات جالب توجه این بود که چون نمایندگان تنها اجازه داشتند آب خوردن به صحن علنی بیاورند، تقلب بعضی از آنها در آوردن مخفیانه قهوه به داخل سالن با حواشی همراه شد. مثلا برخی از آنها در این فاصله موفقیت خود را از طریق توییت کردن به اطلاع عموم می‌رسانند و در برخی مواقع هم نمایندگانی علیه نماینده گروه مخالف دست به افشاگری می‌زد که در فضای بسیار سنگین کاری پنج‌شنبه نوعی تفریح محسوب می‌شد. نهایتا در پایان پنج‌شنبه شب نمایندگان و کارکنان مجلس با چشم‌های سرخ شده از بی‌خوابی، لباس‌های چروک شده و صورت‌های اصلاح نکرده (البته در مورد آقایان!) مجلس را ترک کردند در حالی‌که به نظر می‌رسد همگی خوشحال هستند: محافظه‌کاران از تصویب این بودجه جنجالی و رقبا از اینکه حداقل برای ۲۴ ساعت به دولت حرف ناشنوا فشار زیادی وارد کرده‌اند.

بدین ترتیب گام بلندی از آنچه دولت در نظر داشته برداشته شد و با توجه به روال‌های قانونی مرسوم و نیاز به رای سنا که بیشتر جنبه تشریفاتی دارد لایحه بودجه در فاصله یک تا دوهفته آینده ابلاغ خواهد شد. مهم‌ترین بخش این لایحه برای مهاجران، حذف پرونده‌های نیروی متخصص فدرال مربوط به قبل از فوریه ۲۰۰۸ است که با رای قاضی دادگاه فدرال در همین روز با یک ابهام بزرگ روبرو خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar