لغو PGWP برای فارغ‌التحصیلان بین‌المللی دانشگاه‌های خصوصی کبک
08 ژوئن 2022 - 9:11
بازدید 880
20
فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های خصوصی کبک از سپتامبر ۲۰۲۳، دیگر واجد شرایط دریافت مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) نخواهند بود
ارسال توسط :
پ
پ

فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های خصوصی کبک از سپتامبر ۲۰۲۳، دیگر واجد شرایط دریافت مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) نخواهند بود. دولت می‌گوید این اقدام در جهت حفظ یکپارچگی برنامه دانشجویی بین‌المللی انجام می‌شود.

از اول سپتامبر ۲۰۲۳، فارغ‌التحصیلان مؤسسات آموزش عالی خصوصی در کبک که از دولت یارانه دریافت نمی‌کنند، دیگر واجد شرایط درخواست برای مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) نخواهند بود.

به گفته دولت فدرال، این اقدام برای حفظ یکپارچگی برنامه دانشجویی بین‌المللی در کبک در نظر گرفته شده است. تحقیقات روزنامه‌نگاران و وزارت آموزش عالی کبک در سال‌های اخیر نشان داده که برخی مؤسسات خصوصی اقدام به استخدام‌های غیرعادلانه می‌کنند.

در استان‌های دیگر کانادا، فارغ‌التحصیلان بین‌المللی که در یک موسسه آموزش عالی خصوصی تحصیل کرده‌اند، عموماً واجد شرایط مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی نیستند، مجوز کار آزادی که به فارغ‌التحصیلان بین‌المللی اجازه می‌دهد تا سه سال در کانادا کار کنند. پس از اجرایی شدن این اقدام، مؤسسات آموزش عالی خصوصی کبک هم با سایر مناطق کشور هماهنگ خواهند شد.

فارغ‌التحصیلان مؤسسات آموزش عالی یارانه‌ای در کبک همچنان واجد شرایط دریافت مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی خواهند بود.

مزایای لغو PGWP برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های خصوصی کبک

شان فریزر، وزیر مهاجرت کانادا، در بیانیه‌ای گفته است: کانادا مزایای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی فوق‌العاده‌ای را که دانشجویان بین‌المللی برای این کشور به ارمغان می‌آورند، به رسمیت می‌شناسد. اعمال تغییری که کبک برای واجد شرایط بودن برای مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی درخواست کرده، یکپارچگی برنامه دانشجویی بین‌المللی را بهبود می‌بخشد، شرایط مؤسسات آموزش عالی خصوصی کبک را با استان‌های دیگر مطابقت می‌دهد و از شهرت شایسته کانادا به عنوان مقصدی مناسب برای دانشجویان بین‌المللی محافظت می‌کند.

مؤسسات آموزش عالی خصوصی که یارانه دریافت نمی‌کنند، از سال ۲۰۱۸ تعداد زیادی دانشجوی بین‌المللی را جذب کرده‌اند. بین سال‌های ۲۰۱۶-۲۰۱۸، حدود ۴۹۰۰ دانشجوی بین‌المللی، مجوز تحصیل برای یکی از این مؤسسات دریافت کردند. سپس بین سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱، تعداد تقریبی دانشجویان بین‌المللی که مجوز تحصیل برای یکی از این مؤسسات دریافت کردند، به ۱۱،۵۰۰ نفر افزایش یافت.

مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی

PGWP یک مجوز کار آزاد است که به فارغ‌التحصیلان بین‌المللی اجازه می‌دهد تا برای هر کارفرمایی که می‌خواهند، در کانادا کار کنند. می‌توان از این مجوز کار به عنوان مسیری برای دریافت اقامت دائم استفاده کرد. مطالعات نشان داده مهاجرانی که پیش از مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت دائم این کشور، سابقه کار کانادایی داشته‌اند، نسبت به کسانی که مستقیماً از کشور مبدأ خود به کانادا مهاجرت می‌کنند، در بازار کار بهتر عمل می‌کنند.

برای دریافت مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی، فارغ‌التحصیلان بین‌المللی باید حداقل به مدت هشت ماه در یک موسسه آموزش عالی تاییدشده (DLI) به طور تمام‌وقت تحصیل کرده و مدرک تحصیلی مربوطه را دریافت کرده باشند.

در طول همه‌گیری کرونا که دانشجویان مجبور شدند از خانه‌هایشان به تحصیل خود ادامه دهند، کانادا اقداماتی را انجام داد تا امکان تحصیل آنلاین را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم کند. دانشجویان بین‌المللی که از تاریخ اول مارچ ۲۰۲۰ تا ۳۱ آگوست ۲۰۲۲ به صورت آنلاین تحصیل کرده‌اند، می‌توانند از این دوره در محاسبات خود برای درخواست مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی استفاده کنند.

در صورت تماس با کنپارس از چه خدماتی بهره‌مند خواهید شد؟

  • مشاوره رایگان و حرفه‌ای با مشاورین باتجربه و کارآزموده کنپارس
  • بررسی شرایط متقاضی برای برنامه‌های مهاجرتی
  • بررسی شانس دریافت ویزا
  • بستن قرارداد با کنپارس
  • ارائه فهرست مدارک مورد نیاز
  • ارائه راهنمایی‌های لازم در زمینه مدارک و چگونگی تهیۀ آن‌ها
  • جمع‌آوری مدارک افراد و استانداردسازی آن‌ها
  • استانداردسازی رزومه کاری افراد در شبکه‌های اجتماعی(LinkedIn و …)
  • تکمیل فرم‌های درخواست
  • ثبت پرونده
  • پیگیری پرونده
  • اعلامِ به‌روزرسانی‌ها
  • همراهی با متقاضی تا دریافت نتیجۀ ویزا
  • در صورت رد ویزا، پیگیری و درخواست تجدید نظر (در صورت نیاز)

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹ یا ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+۱)۵۷۹۹۵۷۹۲۹۳ و ۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶(+۹۸) (کافیست همین حالا شماره تماس‌ها را لمس کنید) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar