فرماندار کل کانادا امروز ساعت ۱۹ لایحه جدید شهروندی را امضا می کند
19 ژوئن 2017 - 21:05
بازدید 288
9

لایحه جدید شهروندی امروز ۱۹ ژوئن ۲۰۱۷ ساعت 19 به امضای فرماندار کل کانادا می رسد و بالاخره پس از گذشت یک سال به قانون تبدیل می شود. احمد حسین، وزیر مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا اخیراً در کنفرانسی در تورنتو اعلام کرد که با اجرای قانون جدید شهروندی دولت کانادا می خواهد همه کسانی […]

ارسال توسط :
پ
پ

لایحه جدید شهروندی امروز ۱۹ ژوئن ۲۰۱۷ ساعت 19 به امضای فرماندار کل کانادا می رسد و بالاخره پس از گذشت یک سال به قانون تبدیل می شود.

احمد حسین، وزیر مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا اخیراً در کنفرانسی در تورنتو اعلام کرد که با اجرای قانون جدید شهروندی دولت کانادا می خواهد همه کسانی که دارای اقامت دائم کانادا هستند، اگر بشود، شهروند این کشور شوند.

احمد حسین تصریح کرد: فرآیند دریافت شهروندی با اجرای این قانون آسان تر و سریع تر می شود؛ لایحه ای که امروز ۱۹ ژوئن ۲۰۱۷ با امضای فرماندارکل کانادا به قانون تبدیل می شود.

سناتور راتنا امیدوار نیز یک ساعت پیش در صفحه توییتر خود نوشت: این لایحه امروز بعد از ظهر با امضای فرماندار کل به قانون تبدیل می شود اما هنوز پاسخ مشخصی برای این سوال که قانون جدید شهروندی از چه زمانی اجرایی می شود، نداریم. 

بر اساس قانون جدید شهروندی، شرط الزام حضور فیزیکی در خاک کانادا برای دریافت شهروندی ۱۰۹۵ روز یعنی ۳ سال از مجموع ۵ سال خواهد بود؛ این شرط در قانون قبلی که دولت محافظه کار هارپر در ژوئن ۲۰۱۴ وضع کرده بود، ۱۴۶۰ روز یعنی ۴ سال از ۶ سال بود که با تصویب قانون جدید شرایط برای مهاجران آسان تر خواهد شد.

قرار است امروز ساعت ۱۹:۰۰ در پارلمان در اتاوا، لایحه شهروندی به امضای فرماندار کل کانادا، دیوید جانستون، برسد و پیش از شروع تعطیلات تابستانی پارلمان که آخر این هفته آغاز خواهد شد، به قانون تبدیل شود.

تغییرات لایحه جدید شهروندی در مقایسه با قانون مصوب دولت هارپر
لایحه جدید، اقامت و شهروندی را در کانادا تسهیل خواهد کرد:

۱. سلب تابعیت افراد دوملیتی را که علیه منافع ملی اقدام کرده اند و یا مرتکب اعمالی نظیر تروریسم و عضویت در گروه های تروریستی، جاسوسی و خیانت علیه کشور شده اند، در لایحه جدید حذف شد. اگر هم قرار باشد تابعیت فردی به دلیل اعلام اطلاعات اشتباه و یا تقلب باطل شود، باید از سوی وزیر مهاجرت کانادا به وی اعلام شود و این فرصت به او داده شود تا در دادگاه فدرال از خود دفاع کند.
۲. شرط «الزام به تصمیم برای سکونت در کانادا» حذف شد.
۳. شرط حضور فیزیکی برای تابعیت کانادا به سه سال از پنج سال کاهش یافت. شرط حضور اجباری ۶ ماه در سال حذف شد.
۴. سن معافیت برای ارائه مدرک زبان از حداقل و حداکثر ۱۴ و ۶۴ به ۱۸ و ۵۴ تغییر کرد.
۵. در لایحه جدید تعداد روزهایی که کارگران موقت و یا دانشجویان خارجی پیش از گرفتن اقامت دائم در کانادا حضور داشته اند، نصف این تعداد روزها محاسبه می شود و البته این محاسبه تا سقف یک سال انجام خواهد شد. به این ترتیب دانشجویان و کسانی که برای کار به کانادا می آیند از طریق این قانون، می توانند زودتر شهروندی خود را به دست آورند.
۶. اگر درخواست شهروندی والدینی رد شود، فرزندان زیر ۱۸ سال آنها می توانند مجزا اقدام کنند.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar