طرح پایلوت تست ویروس کرونا در فرودگاه‌های آلبرتا
01 دسامبر 2020 - 13:51
بازدید 413
7

آلبرتا با استفاده از «طرح پایلوت تست ویروس کرونا» زمان قرنطینه را کاهش می دهد مسافرانی که به «فرودگاه بین المللی کلگری» و «گذرگاه زمینی کوتس» می رسند، ممکن است بتوانند دوره قرنطینه خود را کوتاه کنند. آلبرتا اولین استانی است که با ارائه تست کرونا در برخی از فرودگاه ها و گذرگاه های مرزی […]

ارسال توسط :
پ
پ

آلبرتا با استفاده از «طرح پایلوت تست ویروس کرونا» زمان قرنطینه را کاهش می دهد

مسافرانی که به «فرودگاه بین المللی کلگری» و «گذرگاه زمینی کوتس» می رسند، ممکن است بتوانند دوره قرنطینه خود را کوتاه کنند.

آلبرتا اولین استانی است که با ارائه تست کرونا در برخی از فرودگاه ها و گذرگاه های مرزی زمینی، زمان قرنطینه را برای مسافران کاهش می دهد.

مسافران برای ثبت نام در این «پایلوت» باید فرم درخواست را حداکثر پنج روز قبل از ورود تکمیل کنند. اگر تست کرونای آنها منفی باشد، دیگر مجبور به رعایت قرنطینه کامل ۱۴ روزه نخواهند بود.

 

طبق اطلاعات صفحه رسمی وبسایت استان آلبرتا، سایر مسافران بین الملل باید دوره قرنطینه اجباری را طی کنند. افرادی که متقاضی «پایلوت کاهش دوران قرنطینه» هستند، همچنان باید با یک برنامه قرنطینه مناسب ۱۴ روزه وارد کانادا شوند.

این برنامه فقط در دسترس مسافران بین المللی است که از طریق «گذرگاه مرزی زمینی کوتس» و «فرودگاه بین المللی کلگری» وارد می شوند. انتظار می رود این پایلوت برای مناطق دیگر نیز در نظر گرفته شود، اما در حال حاضر مسافرانی که از فرودگاه دیگری می آیند، واجد شرایط نیستند. به گزارش خبرگزاری CBC، «فرودگاه بین المللی ادمونتون» نیز در اوایل سال ۲۰۲۱ به این پایلوت خواهد پیوست.

مسافران واجد شرایط «پایلوت تست کرونا» شامل کانادایی های در حال بازگشت و اتباع خارجی هستند که از محدودیت سفر معاف خواهند بود. چندین سناریو وجود دارد که در آن اتباع خارجی معافیت دریافت می کنند؛ از جمله زمانی که مسافران بین المللی برای ملاقات با خانواده درجه یک یا اعضای خانواده گسترده به کانادا می آیند. این مسافران باید برای بیش از ۱۵ روز اقامت به کانادا بیایند، مگر اینکه برای حضور کوتاه مدت تر دلیل موجهی داشته باشند.

مسافران بین المللی که در شاخه دیگری معاف می شوند، نیز ممکن است واجد شرایط این پایلوت باشند. به عنوان مثال، دانشجویان بین المللی که با برنامه آمادگی برای ویروس کرونا به یک «موسسه آموزشی موردتایید» (DLI) می روند، ماه گذشته به لیست مسافران معاف اضافه شدند. دارندگان اجازه کار و برخی از مقیمان دائم تأییدشده نیز معاف هستند.

 

مرزهای کانادا همچنین به روی اتباع خارجی که به دلایل انسان دوستانه (مانند مراقبت از یک عزیز بیمار، حضور در آخرین لحظات زندگی، یا شرکت در مراسم تدفین) به کانادا می آیند، باز خواهد بود.

 

مسافرانی که واجد شرایط کاهش زمان قرنطینه نخواهند بود، شامل افرادی هستند که علائم کووید۱۹ را دارند، در طی ۱۴ روز پس از ورود به آلبرتا با یک شخص دارای کرونا تماس داشته اند، و برنامه قرنطینه قابل قبولی ندارند. افرادی که یک کشور خارجی را ترک کرده و قبل از ورود به کلگری به فرودگاه دیگری در کانادا رفته باشند، نیز واجد شرایط نیستند. مسافران خارج از کشور باید مستقیماً به «بندر ورودی تأییدشده» وارد شوند.

به علاوه، اگر مسافران ظرف کمتر از ۱۴ روز آلبرتا را به استان دیگری از کانادا ترک کنند، واجد شرایط کاهش زمان قرنطینه نخواهند بود. با این حال، اگر آنها بخواهند طی ۱۴ روز کانادا را از مبدا آلبرتا ترک کنند، ممکن است واجد شرایط باشند.

 

منبع خبر: alberta.ca, November 2020

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar