صدور ویزاهای اقامت اشتباه برای پرونده های بسته شده
03 دسامبر 2012 - 20:38
بازدید 304
7

  یک خانواده مراکشی ۲۰ نوامبر در فرودگاه مونترآل با ویزای اقامت به بخش مهاجرت برای انجام تشریفات معمول مهاجرین مراجعه می کند ولی عجیب ترین جمله ممکن را می شنود: ویزای شما اشتباه صادر شده و اعتبار ندارد و شما نمی توانید وارد کانادا بشوید. دنیا بر سر خانواده مراکشی خراب می شود. زن […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

یک خانواده مراکشی ۲۰ نوامبر در فرودگاه مونترآل با ویزای اقامت به بخش مهاجرت برای انجام تشریفات معمول مهاجرین مراجعه می کند ولی عجیب ترین جمله ممکن را می شنود:

ویزای شما اشتباه صادر شده و اعتبار ندارد و شما نمی توانید وارد کانادا بشوید.

دنیا بر سر خانواده مراکشی خراب می شود. زن و شوهری که پس از ۷ سال انتظار ویزا دریافت کرده اند و زندگی خود را فروخته؛ دست دو پسر کوچک خود را گرفته و به مونترآل آمده اند.

افسر می گوید:  شما چاره ای جز بازگشت ندارید.

خانم مراکشی نمی تواند موضوع را هضم کند و به درستی بر اساس اصول انسانی استدلال می کند و وزیر را به دخالت فرا می خواند. 

خبرنگار روزنامه لاپرس اقای Hugo de Grandpre  در جریان قرار می گیرد و صبح فردا در این روزنامه یعنی بزرگترین روزنامه فرانسه زبان کانادایی داستان را منتشر می کند که می توانید اینجا بخوانید. 

اداره مهاجرت می گوید که این خانواده تنها نیست و ما می دانیم که بیش از ۱۵۰ ویزای اشتباه از سوی سفارت کانادا در پایتخت مراکش برای پرونده های نیروی متخصص فدرالی که بر اساس قانون c-۳۸ بسته شده بوده صادر شده است و ما در تلاشیم با این افراد تماس بگیریم و اعلام کنیم به کانادا نیایند.

سخنی عجیب و غیر قابل قبول.

چرا دیگران باید پس از سالها انتظار تاوان اشتباهات اداره مهاجرت را نیز بدهند!!!!!

بر خلاف انتظار از دولت محافظه کار؛ وزیر مهاجرت کوتاه می آید و اعلام می کند که از اختیارات خود برای اعتبار بخشیدن به ویزاهایی که به اشتباه صادر شده است استفاده می کند و آن خانواده مراکشی هم مشکلشان حل می شود. 

در اینکه آقای وزیر به اراده و میل خود گامی برای حل مشکل برداشته است البته شک دارم ولی ایمانم به قدرت مطبوعات و نقشی که می توانند در کنترل قدرت بی مرز چنین وزیری بی پروا داشته باشند دوچندان شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar