شناسایی وب‌سایت‌های مهاجرتی تقلبی 
14 مارس 2023 - 7:54
بازدید 559
12
برای تسهیل کار متقاضیان بخش زیادی از فرایند سیستم مهاجرت کانادا از طریق اینترنتی انجام می‌شود 
ارسال توسط :
پ
پ

برای تسهیل کار متقاضیان بخش زیادی از فرایند سیستم مهاجرت کانادا از طریق اینترنتی انجام می‌شود 

اگر از طریق اینترنت و وب‌سایت‌ها به دنبال پیدا کردن راه‌های مهاجرت به کانادا و پیگیری روند کار مهاجرتی خود هستید، مراقب وعده‌هایی چون مهاجرت تضمینی، رسیدگی سریع به درخواست‌ها و تبلیغاتی از این قبیل باشید.

پایان سال 2022، اداره مهاجرت کانادا (IRCC) انتقال 100 درصد روند انجام برنامه‌های اقامت دائم به سمت دیجیتالی شدن را آغاز کرد و این روند در 28 اکتبر به پایان رسید. 

توجه داشته باشید که این انتقال همچنان شکل‌های جایگزین را برای متقاضیان اقامت حفظ می‌کند. 

علاوه بر دیجیتالی شدن روند مهاجرت به کانادا، اداره مهاجرت همچنین یک پورتال آنلاین ایجاد و راه اندازی کرده است که به صورت آنلاین به «متقاضیان اقامت دائم در کانادا اجازه می‌دهد تا روند خود را نهایی کنند و کارت اقامت دریافت کنند». بر اساس داده‌های منتشر شده در ژانویه 2022، 225 هزار ساکن دائمی بین جون تا دسامبر 2021 از این پورتال استفاده کرده‌اند.

به عنوان نمونه، اداره مهاجرت اخیراً اصلاحیه‌هایی در مقررات شهروندی پیشنهاد کرده است که از اول جون 2023 به شهروندان آینده کانادا امکان می‌دهد تا «مراسم سوگند شهروندی را  به صورت آنلاین» انجام دهند.  

بدون شک مهاجرت به کانادا بیش از هر زمان دیگری دیجیتالی می شود. با این حال، این پیشرفت کاملاً مثبت نبوده است، زیرا ممکن است متقاضیان مهاجرتی را در معرض انواع دام‌ها و کلاهبرداری‌های اینترنتی قرار دهد. 

برای این منظور در این مطلب شش نکته در مورد چگونگی شناسایی وب سایت‌های مهاجرتی تقلبی آورده شده است:

  1.  آدرس وب‌سایت در داخل یک ایمیل ناخواسته آمده است

اگر پیوند ‌سایت مهاجرتی در ایمیلی ناشناس و ناخواسته آمده باشد، می توان فرض را بر این گرفت که این وب‌سایت احتمالاً تقلبی و کلاهبرداری است. 

  1.  به نظر نمی ‌رسد این وب سایت توسط دولت کانادا ایجاد شده باشد

وب سایت‌های رسمی دولت کانادا معمولاً با دو ویژگی اصلی قابل شناسایی هستند. 

  • محتوای آنها به هر دو زبان رسمی کانادا، انگلیسی و فرانسوی است.
  • Canada.ca و یا gc.ca در آدرس این سایت‌ها (URL) قید می‌شود. 

به وب‌سایت‌هایی که وانمود شده مربوط به دولت کانادا هستند،اما این ویژگی‌ها را ندارند، نباید اعتماد کرد. 

  1. سایت‌هایی که عنوان‌هایی چون «مهاجرت تضمینی» یا سایر وعده‌های غیر واقعی را تبلیغ می‌کنند

تحت هیچ شرایطی هیچ نماینده/ابزار مهاجرتی (وب سایت و غیره) نمی‌تواند موفقیت متقاضی را در مهاجرت به کانادا تضمین کند. متقاضیان نباید به وب‌سایت‌هایی اعتماد کنند که وعده‌های شیرینی چون قول شغل پردرآمد در کانادا یا پردازش سریع درخواست‌ها را تبلیغ می‌کنند.

  1.  وب سایت برای دسترسی به فرم‌ها/راهنماها درخواست پرداختی می‌کند

اداره مهاجرت کانادا به وضوح توضیح می‌دهد که انجام پرداختی تنها برای پردازش درخواست‌های مهاجرتی نیاز است. دسترسی به فرم‌ها، راهنماها و سایر مواد تکمیلی در وب‌سایت اداره مهاجرت رایگان است. 

  1.  اطلاعات شخصی/مالی درخواست شده است

مشابه موارد فوق، هر وب سایتی که قبل از عملیات درخواست مهاجرتی اطلاعات حساسی مانند جزئیات بانکی یا شماره بیمه اجتماعی(SIN)  درخواست کند، باید غیرقابل اعتماد تلقی شود. همین امر در مورد هر وب‌سایتی که  قبل از شروع فرآیند درخواست مهاجرتی، کاربران را ملزم به پرداخت سپرده ‌کند نیز صادق است. 

  1. اطلاعات تماس و/یا اعتبار نماینده وجود ندارد

به وب‌سایت‌های مهاجرتی که در بخش «تماس با ما» اطلاعاتی ندارند یا در مواردی در اطلاعات تماس ارائه‌شده دسترسی به هیچ شخصی حقیقی امکان‌پذیر نیست هم اعتماد نکنید. به همین ترتیب، اگر وب‌سایت نام یک مشاور مهاجرتی/وکیل/نماینده یا شرکتی را اعلام کند اما اعتبار آنها قابل شناسایی نباشد نیز باید کاربران فرض را بر این بگیرند که  ارائه‌دهنده خدمات غیرمجاز و در نتیجه غیرقابل اعتماد است. 

جلوگیری از کلاهبرداریِ وب سایت‌های مهاجرتی

بهترین راه مقابله در برابر کلاهبرداری‌های آنلاین، کمک و مشاوره گرفتن از یک وکیلی مهاجرت موردتائید دولت کانادا است. وکلای خبره در این زمینه باید عضو کانون وکلای استانی کانادا و عضو رسمی انجمن کانادایی نظارت بر مشاورین مهاجرت ICCRC باشند. 

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339 یا 02191008338 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه فرم ارزیابی رایگان  ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar