شرایط رسمی برای دریافت سوپرویزا اعلام شد
03 دسامبر 2011 - 15:30
بازدید 434
9

آنچه در پی می‌آید ترجمه اطلاعیه رسمی اداره مهاجرت درباره دریافت ویزای طولانی‌مدت با امکان ورود متعدد به کانادا برای والدین ساکنان کانادا و والدین آنهاست. بولتن اجرایی شماره ۳۵۷- اول دسامبر سال ۲۰۱۱ ویزای طولانی‌مدت‌ اقامت موقت برای والدین و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها (سوپر ویزا) و مدت مجاز اقامت طولانی خلاصه این قانون از […]

ارسال توسط :
پ
پ

آنچه در پی می‌آید ترجمه اطلاعیه رسمی اداره مهاجرت درباره دریافت ویزای طولانی‌مدت با امکان ورود متعدد به کانادا برای والدین ساکنان کانادا و والدین آنهاست.

بولتن اجرایی شماره ۳۵۷- اول دسامبر سال ۲۰۱۱

ویزای طولانی‌مدت‌ اقامت موقت برای والدین و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها (سوپر ویزا) و مدت مجاز اقامت طولانی

خلاصه

این قانون از تاریخ ۱ ماه دسامبر سال ۲۰۱۱ قابل اجرا خواهد بود و بر مبنای آن کلیه کسانی که قصد دارند تا برای دیدار از فرزند یا نوه خود، که در کانادا اقامت دائم دارد، تقاضای ویزا نمایند، ممکن است بتوانند شرایط لازم برای دریافت ویزای طولانی مدت با مجوز ورود و خروج متعدد را کسب کنند و یا در هر مرتبه از ورود به کانادا حداکثر تا دو سال در این کشور بمانند.

موضوع

در این بولتن اجرایی در مورد شرایط لازم برای کسب این ویزا، نحوه بررسی و تغییراتی که درGlobal Case Management System یا GCMS/ Field Operations Support System یا FOSS مربوط به والدین و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها در خصوص ویزای اقامت موقت طولانی یا Extended Stay Temporary Resident Visa (که به اختصار به آن TVR یا همان سوپر ویزا گفته می‌شود) و نیز مدت مجاز اقامت طولانی اعمال شده است صحبت خواهد شد.  

زمینه بحث

در تاریخ ۴ ماه نوامبر سال ۲۰۱۱ اداره مهاجرت و شهروندی کانادا CIC اعلام کرد که موقتا تمام تقاضاهایی را که برای اسپانسری والدین و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها دریافت نموده، (به مدت دو سال- م) متوقف خواهد ساخت. برای مقابله با نگرانی‌های احتمالی حاصل از این توقف، وزیر اداره مهاجرت با همکاری  اداره امنیت عمومی یک دستورالعمل وزیر صادر کرد که در آن به صدور ویزای طولانی مدت یا همان سوپر ویزا برای والدین و پدربزرگ‌ و مادربزرگ‌ها و نیز مدت مجاز اقامت طولانی اشاره شده بود. 

این دستورالعمل‌ها منطبق با بخش (۴) ۱۵ قانون حمایت از مهاجران و پناهندگان یا IRPA صادر شده و به افسران این اجازه را می‌دهد که به نفرات واجد شرایط ویزایی با مدت زمان حداکثر ۱۰ سال و با امکان دو سال حضور در کانادا در هر نوبت اعطا نمایند. البته باید توجه داشت که امکان حضور حداکثر به مدت دو سال در مورد متقاضیان واجد شرایطی صدق خواهد نمود که از کشورهایی به کانادا سفر کنند که برای ورود خود به کانادا نیاز به کسب ویزا نداشته باشند.

متن کامل دستورالعمل وزیر در این مورد را می‌توانید در اینجا ببینید.

شرایط لازم برای دریافت سوپر ویزا

یک متقاضی در صورت داشتن شرایط زیر می‌تواند سوپر ویزا دریافت نماید:

  • ارائه مدرک دال بر دارا بودن رابطه والد یا والده یا پدربزرگ یا مادربزرگی با فرد مقیم در کانادا
  • گذراندن آزمایش‌های پزشکی و داشتن شرایط مجاز از نظر سلامتی
  • ارائه مدرک کافی و قانع‌کننده درباره خرید بیمه‌ای خصوصی بهداشتی از یک بیمه‌گر کانادایی که از زمان ورود به کانادا حداقل به مدت یک‌سال اعتبار داشته باشد ودارای  شرایط زیر باشد:
  • مراقبت‌های بهداشتی از متقاضی را شامل شود و حداقل به میزان ۱۰۰ هزار دلار هزینه خدمات بهداشتی را پوشش دهد؛
  • در زمان هر بار ورود به کانادا اعتبار داشته باشد و هر گاه افسر مسئول پرونده آن را برای بررسی بخواهد، بیمه‌نامه موردنظر در دسترس باشد؛ و
  • ارائه نامه‌ای امضا شده که نشانگر تعهد مالی باشد، برای مثال یک دعوت‌نامه از طرف فرزند یا نوه میزبان که حمایت مالی از میهمان خود را در طول مدت حضور وی در کانادا متعهد شده باشد. این نامه باید به همراه مدارک و شواهدی باشد که بر وجود این امکانات مالی دلالت نمایند. (معمولا این نامه جزئیاتی را شامل می‌شود که عبارتند از تعداد افراد تحت  تکفل در خانواده میزبان و مدرکی دال بر میزان درآمد وی که باید این درآمد حداقل برای کل تعداد افراد خانواده به اضافه فرد یا افراد میهمان در حدی باشد که به آن «کم‌درآمد» گفته می‌شود و یا بالاتر از آن (ارجاع به IP۲ بخش ۵.۳۲).

دستورالعمل‌ها

وقتی تقاضایی برای ارائه سوپر ویزا مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، افسری که احساس می‌کند فرد متقاضی بر اساس موارد فوق‌الذکر دارای شرایط لازم هست و یا به هر دلیل دیگری می‌تواند وارد کانادا شود، باید:

  • برای مدت زمانی یک ماه کمتر از آن‌‌چه که پاسپورت فرد متقاضی اعتبار دارد، ویزای TVR دارای مجوز ورود و خروج متعدد برای وی صادر نماید که این زمان می‌تواند حداکثر تا ۱۰ سال باشد (با هزینه ۱۵۰ دلار)؛ یا
  • یک ویزای TVR با مجوز یک‌ بار ورود به مدت شش ماه صادر نماید و وجه این ویزا نیز باید پرداخت شده باشد (مبلغ ۷۵ دلار)؛ یا
  • برای مواردی که متقاضی بدون پرداخت وجه و با ارائه فرم تقاضای شماره IMM ۵۲۵۷ معاف از ویزا است، معرفی‌نامه‌ای جهت وی صادر کند تا وی بتواند حداقل به مدت دو سال یا تا زمان پایان اعتبار پاسپورت خودـ هرکدام که کمتر باشد- در کانادا بماند.

افسران مسئول بررسی پرونده این دسته از متقاضیان موظفند در مورد کلیه تقاضاهایی که از تاریخ پیش از ۱ دسامبر  سال ۲۰۱۱ دریافت کرده‌اند نیز بر اساس رویه‌ای که گفته شد عمل کنند و اگر افسری متقاعد شده است که پرونده‌ای همه شرایط لازم را دارد، برای آن متقاضی سوپر ویزا صادر نماید.

در صورت عدم صدور سوپر ویزا، باید دلایل این موضوع به صورت مکتوب برای متقاضی توضیح داده شود. متقاضی‌ای که درخواست سوپر ویزای وی رد شده، همچنان این امکان را دارد که در صورت داشتن شرایط لازم برای ویزاهای دیگر تقاضا دهد و آنها را دریافت نماید.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar