شرایط برنامه سرمایه گذاری کبک تغییر می کند: حداقل دارایی دو میلیون دلار کانادا
28 مارس 2018 - 20:00
بازدید 400
10

وزیر مهاجرت استان کبک صبح روز چهارشنبه 28 مارس 2018، تغییراتی را در برنامه های مهاجرتی خود از جمله برنامه سرمایه گذاری (Quebec Investor Program) پیشنهاد کرده است. قانون پیشنهادی برای ۴۵ روز امکان دریافت پیشنهادات شهروندان و متخصصان را دارد. کبک در برنامه جدید از اول آگوست ۲۰۱۸ پرونده خواهد گرفت. کنپارس همچنان قبول […]

ارسال توسط :
پ
پ

وزیر مهاجرت استان کبک صبح روز چهارشنبه 28 مارس 2018، تغییراتی را در برنامه های مهاجرتی خود از جمله برنامه سرمایه گذاری (Quebec Investor Program) پیشنهاد کرده است. قانون پیشنهادی برای ۴۵ روز امکان دریافت پیشنهادات شهروندان و متخصصان را دارد. کبک در برنامه جدید از اول آگوست ۲۰۱۸ پرونده خواهد گرفت. کنپارس همچنان قبول و آماده سازی پرونده متقاضیان را برای آن زمان ادامه می دهد.

مهاجرت به کانادا از روش سرمایه گذاری استان کبک، به این منظور طراحی شده است که سرمایه گذارانِ واجد شرایط مهاجرت، فرصت دریافت ویزای اقامت دائم را با سرمایه گذاری انفعالی (سپرده بدون دریافت سود برای ۵ سال) از طریق موسسه های مالی مورد تایید اداره مهاجرت کبک، داشته باشند و از آنجا که برنامه سرمایه گذاری فدرال کانادا بسته است و از سویی تعریف مدیریت در آن با مشاغل حرفه ای متعددی همخوانی دارد، به عنوان تنها برنامه سرمایه گذاری موجود مطرح است. برنامه های تجاری استانهای دیگر که به اشتباه سرمایه گذاری خوانده می شوند در واقع کارآفرینی هستند.

برنامه سرمایه گذاری کبک در در سال گذشته ۱۹۰۰ پرونده پذیرفت که از این میان تعداد ۱۳۳۰ پرونده برای چین و کشورهای حوزه آن در نظر گرفته شده و ۵۷۰ پرونده از دیگر کشورها. البته این به معنی این نیست که چین  ظرفیت معین دارد، بر اساس قانون هیچ کشوری نمی تواند بیش از ۱۳۳۰ پرونده ثبت کند و چون معمولا چینی ها در این زمینه مشتاق ترند و تعدادشان زیاد است، محدودیت برای آنها عملی می شود. اینکه ظرفیت امسال در این برنامه چه تعداد است هنوز روشن نیست.

تغییراتی که امروز اداره مهاجرت در شرایط این برنامه پیشنهاد کرده است، شامل دو بخش اصلی می شود:

  1. افزایش ارزش خالص دارایی متقاضی از یک میلیون و ششصد هزار دلار به دو میلیون دلار کانادا
  2. افزایش مبلغ سرمایه گذاری انفعالی از هشتصد هزار دلار به یک میلیون و دویست هزار دلار کانادا

پیش از این تغییرات جدید، شرایط لازم برای این برنامه، داشتن دارایی بالغ بر ۱۶۰۰۰۰۰ دلار کانادا و همچنین داشتن حداقل دو سال سابقه مدیریت تمام وقت در پنج سال گذشته و کنترل تجارتی قانونی در زمینه های کشاورزی، صنعت و یا تجارت در بخش خصوصی، دولتی و یا سازمانهای بین المللی بود.

توجه داشته باشید که سیستم گزینش متقاضیان بر اساس قرعه کشی نیست و ظرفیت معین به موسسات مالی درگیر داده شده است.

اگرچه ظرفیت قطعی برای این برنامه مهاجرتی در سال 2018 اعلام نشده است، اما کنپارس با توجه به سهمیه قطعی و قابل توجهی که هر سال دارد، آمادگی دارد تا سقف ظرفیت خود پرونده علاقه مندان به این برنامه را بپذیرد. عزیزانی که پیش از این قرارداد بسته اند لازم است ضمن مراجعه به دفاتر کنپارس نسبت به امضای متمم قرارداد اقدام کنند. 

نکته بسیار مهم این است که مهاجر سرمایه گذار کبک پس از دریافت اقامت دایم و ورود به کبک، در عمل الزامی به زندگی، کار و یا راه اندازی تجارت در این استان ندارد و منع قانونی برای زندگی در دیگر نقاط کانادا ندارد. علاوه بر این ها  متقاضی اقامت دائم غیر مشروط برای خود، همسر و فرزندان زیر ۲۲ سال (ملاک سن زمان ثبت پرونده در کبک خواهد بود) دریافت خواهد کرد.

خبر خوب برای متقاضیانی که با توجه به این تغییرات جدید، دیگر واجد شرایط این برنامه مهاجرتی نیستند، این است که شرایط جدیدی برای برنامه کارآفرینی کبک نیز اعلام خواهد شد که در آینده ای نزدیک به توضیح آن خواهیم پرداخت. 

ظرف هفته آینده اطلاعات دقیق تری در مورد تغییرات در برنامه های مهاجرتی کبک در همین وب سایت اعلام خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر درباره این برنامه مهاجرتی اینجا را بخوانید.

منبع خبر

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar