سیاه‌شدن وب‌سایت‌ها به نشانه اعتراض به محافظه‌کاران
06 ژوئن 2012 - 15:57
بازدید 329
6

ائتلافی متشکل از ۱۵ هزار گروه و بیش از ۴۰۰ نهاد فعال در حوزه محیط زیست در کانادا و نیز ایالات متحده امریکا همان‌گونه که پیش‌تر اعلام داشته بودند، در روز دوشنبه و در اعتراض به بی‌توجهی دولت کانادا در لایحه بودجه C- ۳۸ (لایحه بودجه ۲۰۱۲) نسبت به مسائل مربوط به محیط زیست، وب‌سایت‌ها […]

ارسال توسط :
پ
پ

ائتلافی متشکل از ۱۵ هزار گروه و بیش از ۴۰۰ نهاد فعال در حوزه محیط زیست در کانادا و نیز ایالات متحده امریکا همان‌گونه که پیش‌تر اعلام داشته بودند، در روز دوشنبه و در اعتراض به بی‌توجهی دولت کانادا در لایحه بودجه C- ۳۸ (لایحه بودجه ۲۰۱۲) نسبت به مسائل مربوط به محیط زیست، وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی از جمله صفحات توئیتر و فیس‌بوک خود را بلاک کردند و متفقا صفحه سیاهی را به جای صفحات اصلی به نمایش گذاشتند و در این راه حتی احزاب مخالف از جمله حزب NDP نیز با سیاه نمودن صفحه اصلی وب‌سایت خود آنان را همراهی نمودند.

این معترضان معتقدند که دولت محافظه‌کار کانادا به رهبری استفن هارپر، بیش از هر زمان دیگری به صنایع بزرگ نفت و نفت شنی توجه داشته و برای کمک به آنها از هیچ اقدامی فروگذار نمی‌کند حتی اگر در نتیجه این اقدامات بخش‌های نسبتا وسیعی از منابع طبیعی کشور از جمله جنگل‌ها و زیستگاه‌های حیوانات وحشی از جمله گرگ‌ها، خرس‌ها، پرندگان مهاجر و بسیاری دیگر از گونه‌های گیاهی و جانوری در معرض خطر  نابودی و یا آلودگی قرار گیرند. در حقیقت از دید آنها این لایحه نوعی حمله آشکار به ارزش‌هایی چون طبیعت، دموکراسی و حق آزادی بیان است. 

موسسات غیر انتفاعی، نهادهای عدالت اجتماعی، اتحادیه‌های شغلی، اقوام نخستین، دانشمندان، بیزینس‌ها و بسیاری دیگر با این کمپین، که به نام Black Out Speak Out شناخته می‌شود و از روز ۷ ماه می فعالیت خود را آغاز نموده، همکاری می‌کنند.

 در همین حال و در نقطه مقابل دولت محافظه‌کار نیز با فرستادن  یازده تن از نمایندگان حزب محافظه‌کار در مجلس به نقاط مختلف کشور تلاش می‌کند تا به تشریح اهمیت لایحه بودجه و دفاع از آن بپردازد و چنان وانمود کند که تغییرات اعمال شده در زمینه کاهش و حذف فعالیت‌های زیست‌محیطی خطر چندان بزرگی برای محیط زیست به دنبال نخواهد داشت و به عبارت دیگر با آنچه مخالفان آن را «اغراق، تحریف و دروغ آشکار» لایحه C-۳۸ می‌نامند مقابله کنند.

به اعتقاد برگزارکنندگان این کمپین، این حرکت دولت نشان‌دهنده این است که تلاش اعتراضی آنها مؤثر بوده است. یکی از اعضای اصلی این کمپین در این‌باره می‌گوید: «معمولا در حالت عادی نمی‌شنوید که افرادی از مدافعان کابینه، برای پاسخ‌گویی به اشکالات مطرح شده از سوی یک کمپین اجتماعی راه بیفتند و به گوشه و کنار کشور سر بزنند و این کار نشان می‌دهد که اعتراض ما بر آنها اثر کرده است. حرکت ما نشان داد که کانادایی‌ها به طبیعت و دموکراسی اهمیت می‌دهند و برای دفاع از آنها با هم متحد می‌شوند. امیدواریم دولت هم برای تغییر نظرات خود اقدام کند.»

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک و کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar