سقوط قیمت مسکن در 8 بازار از 11 بازار اصلی کانادا
18 مارس 2015 - 1:33
بازدید 355
12

بر اساس آمار ارائه شده در ماه فوریه با ورود تدریجی حالت رکود به بازار معاملات املاک، در 8 بازار از 11 بازار مهم مسکن در کانادا از قیمت‌ها کاسته شد. البته شاخص قیمت مسکن، که بر اساس بررسی‌های کمپانی تحقیقاتی Teranet و بانک مرکزی کانادا ارائه می‌شود، در ماه فوریه 0.1 درصد رشد داشت. […]

ارسال توسط :
پ
پ

بر اساس آمار ارائه شده در ماه فوریه با ورود تدریجی حالت رکود به بازار معاملات املاک، در 8 بازار از 11 بازار مهم مسکن در کانادا از قیمت‌ها کاسته شد.

البته شاخص قیمت مسکن، که بر اساس بررسی‌های کمپانی تحقیقاتی Teranet و بانک مرکزی کانادا ارائه می‌شود، در ماه فوریه 0.1 درصد رشد داشت. اما بیشترین دلیل این رشد به سبب رشد قیمت مسکن در شهر ونکوور بوده که در ماه ژانویه قیمت مسکن در آن تا 1.5درصد افزایش یافت.

در دو شهر ویکتوریا و همیلتون نیز در ماه فوریه قیمت‌ها نسبت به یک ماه پیش از آن به ترتیب 0.5 و 0.3 درصد افزایش یافت.

اما در هشت بازار مهم دیگر کشور قیمت‌ها نسبت به یک ماه قبل سقوط کردند و این روند معکوس به مرور در بازارهای دیگر هم در حال رخ نمودن است.

برای چهارمین ماه متوالی و با توجه به چالشی که شهر کلگری به دلیل افت قیمت نفت با آن مواجه شده، قیمت‌ها در بازار مسکن این شهر به روند کاهشی خود ادامه داد. از ماه نوامبر به این سو از قیمت مسکن در این شهر 2.3 درصد کاسته شده است.

 

شکاف‌ها نمایان می‌شوند

آقای ادمیر کولاج، اقتصاددان بانک TD، طی یادداشتی عنوان کرده است: «تاثییرات قیمت پایین نفت هیمن حالا هم در امر خرید و فروش خانه خود را نشان داده است به شکلی که در فاصله ماه‌های اکتبر تا ژانویه از حجم خرید و فروش در شهرهای کلگری و ادمونتون به ترتیب 40 و 30 درصد کاسته شده. این روند کاهشی منفی از ماه نوامبر در شهر کلگری آغاز شد و امروز در شهر ادمونتون هم شاهد همین اتفاق هستیم.»

متن کامل و جدول درصد تغییر قیمت‌ها را در این صفحه از وبسایت پرنیان ببینید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar