سرویس جدید کنپارس برای انتقال مدارک و مستندات پزشکی
06 ژانویه 2012 - 14:31
بازدید 375
9

دکتر بهنام منصوری شرکت کنپارس با تلاش زیادی در حال گسترش خدمات خود به موکلین است تا در آینده، همه نیازهای آشکار و پنهان متقاضیان مهاجرت به کانادا را در یک بسته به آنها ارائه دهد. چنین تنوعی از خدمات، در کنار صداقت و انضباط کاری در همه زمینه‌ها، سبب می‌شود مراجعین بتوانند مجموعه‌ای از […]

ارسال توسط :
پ
پ

دکتر بهنام منصوری

شرکت کنپارس با تلاش زیادی در حال گسترش خدمات خود به موکلین است تا در آینده، همه نیازهای آشکار و پنهان متقاضیان مهاجرت به کانادا را در یک بسته به آنها ارائه دهد. چنین تنوعی از خدمات، در کنار صداقت و انضباط کاری در همه زمینه‌ها، سبب می‌شود مراجعین بتوانند مجموعه‌ای از نیازهای خود را در زمینه مهاجرت که یکی از بزرگترین استرس‌های انسانی است تأمین نمایند.

اخیراً در صدد برآمده‌ایم که با همکاری متقابل، یک سرویس جدید و متفاوت را به مجموعه امکانات این شرکت اضافه کنیم. همه می‌دانیم که یکی از معضلات و مشکلات مهاجرین در ارتباط با مسائل پزشکی و سلامتی‌شان مسئله حمل تعداد زیادی برگه آزمایش، کلیشه‌های CT SCAN وMRI  و گرافی‌های قفسه سینه و سایر اندام‌ها می‌باشد که بسته به اتفاقات قبلی در زندگی آنها می‌تواند از چند برگ تا چند کیسه و نایلون متفاوت باشد.

به عنوان پزشک در طول سال‌های سال طبابت همواره شاهد این صحنه بوده‌ام که بیماران و همراهان سراسیمه در بین ده‌ها عکس، مدرک و برگه به دنبال یکی از آنها هستند و اینکه این مسئله چقدر زمان را به هدر می‌دهد و چه اندازه بی‌نظمی و آشفتگی در درمان بیماران ایجاد می‌کند، ده‌ها اطلاعات ارزشمند از زیر چشم به دور می‌ماند و معمولا به غیر از تعداد محدودی آدم‌های دقیق و منظم اکثر مسافران فهرست دقیق، روشن و مرتبی از این مدارک و یا سوابق و مستندات قبلی خود ندارند که به خوبی پیداست فقدان این سوابق می‌تواند بر روی درمان‌های آتی آنها تاثیر داشته باشد.

برای مهاجرین که معمولاً جوان هستند البته تعداد بیماری‌های جدی اندک است ولی آنها هم در زمینه سوابق بهداشتی مثل واکسیناسیون، سابقه آلرژی و حساسیت دارویی، دندانها و چکاپ سلامتی مشکلات کم و بیش مشابهی دارند. همچنین وابستگان مهاجران خصوصاً والدین آنها که عموما در مواقع سفر، حداقل ۱ الی ۲ ماه را بیش عزیزان خود می‌گذرانند نیز دارای گرفتاری‌های مشابه هستند. آنها نیز باید بعضاً مقدار قابل توجهی از فضای بار سفر خود را به این مدارک اختصاص دهند خصوصاً وقتی که تصمیم دارند در کشور کانادا نیز ویزیت پزشکی داشته باشند آنهم در شرایطی که از میزان بار رایگان همراه مسافران روز به روز کاسته می‌شود.

در این برنامه که تحت عنوان MDR نامگذاری شده است، در چند گام اجرایی خواهد شد. در این برنامه اطلاعات پزشکی و بهداشتی مراجعین توسط افرادی که در این زمینه آموزش کافی دیده‌اند به معادل دیجیتال آنها تبدیل شده و در قالب CD و دیگر ابزارهای سبک انتقال اطلاعات در اختیار آنها قرار می‌گیرد تا بتوانند به راحتی آنها را منتقل کنند. اما در گام اصلی، این اطلاعات در یک website اختصاصی برای ایشان نگهداری می‌شود. به این ترتیب در هر جای جهان که اینترنت در دسترس باشد، هر فردی می‌تواند با داشتن رمز و کد عبور مخصوص به خود به اطلاعات بهداشتی و درمانی شخصی خود دسترسی پیدا کند و یا آنها را در اختیار پزشکان و سیستم‌های بهداشتی کشور مورد نظر (در این نمونه، کانادا) قرار دهد. غیر از بحث ادامه درمان‌های پزشکی، اهمیت این موضوع وقتی برجسته می‌شود که خدای نکرده فرد در یک موقعیت اورژانسی پزشکی قرار می‌گیرد؛ در این صورت سابقه حساسیت داروئی، بیماری‌های قبلی، داروهای مصرفی فعلی، شرایط دریافت بعضی واکسن‌ها مثل واکسن کزاز و ده‌ها مورد دیگر اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

به زودی جزییات مربوط به این سرویس از جمله محل مراجعه افراد برای ارائه مدارک و زمان راه‌اندازی وبسایت مورد اشاره، از طریق همین سایت به اطلاع شما خواهد رسید. امیدواریم با اجرای این طرح ابداعی که حاصل همکاری و مشارکت متخصصان در امور پزشکی، IT و مهاجرتی است و برای اولین بار از طریق کنپارس ارائه می‌شود گامی در جهت سهولت جابجایی مهاجران ایرانی برداشته شود.

در آینده‌ای نه چندان دور امیدواریم این خدمات رشد یافته و علاوه بر جمع‌آوری و طبقه‌بندی تبدیل اطلاعات به نسخه الکترونیک آنها خدمات دیگری را در حوزه سلامتی، بهداشتی و پزشکی به داوطلبین مهاجرت و کسانی که مهاجرت نموده‌اند و کماکان مشکلاتی در دریافت خدمات مطلوب دارند ارائه دهد .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar