سدی در برابر مشاوران تقلبی
28 نوامبر 2020 - 22:28
بازدید 410
8

«قانون انجمن مشاوران مهاجرت و شهروندی کانادا»، به دنبال حمایت بیشتر از شهروندان و مهاجرین در برابر مشاوره های تقلبی است «مارکو مندیچینو»، وزیر مهاجرت کانادا، طی بیانیه ای در روز 26 نوامبر اعلام کرد که «قانون انجمن مشاوران مهاجرت و شهروندی» اکنون در حال اجراست. این قانون، چارچوبی را برای نظام مند کردن مشاوران […]

ارسال توسط :
پ
پ

«قانون انجمن مشاوران مهاجرت و شهروندی کانادا»، به دنبال حمایت بیشتر از شهروندان و مهاجرین در برابر مشاوره های تقلبی است

«مارکو مندیچینو»، وزیر مهاجرت کانادا، طی بیانیه ای در روز 26 نوامبر اعلام کرد که «قانون انجمن مشاوران مهاجرت و شهروندی» اکنون در حال اجراست. این قانون، چارچوبی را برای نظام مند کردن مشاوران مهاجرت و شهروندی مقرر می کند و «انجمن مشاوران مهاجرت و شهروندی» را در آینده، به نظام دهنده رسمی مشاوران مهاجرت و شهروندی در سراسر کشور تبدیل خواهد کرد.

لزوم اجرایی شدن این قانون به این معنا ا ست که اداره «مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا» (IRCC) یک قدم به افتتاح انجمن مشاوران رسمی جدید (که برای سال ۲۰۲۱ پیش بینی شده) نزدیک تر می شود. این انجمن یک موسسه با برنامه بلندمدت برای نظام مند ساختن این حرفه در راستای منافع عمومی خواهد بود که برای محافظت از مردم و مشاوران در برابر افراد نادرستی راه اندازی شده است که ممکن است از آنها سواستفاده کنند.

این انجمن جدید تحت نظارت مستقیم دولت قرار خواهد گرفت که شامل اختیارات دولتی برای ایجاد یک آیین نامه رفتار حرفه ای برای دارندگان مجوز انجمن، تعیین «اعضای هیات مدیره انجمن»، و تعیین حداکثر تعداد مدیران است.

با اعلامیه روز 26 نوامبر، آقای وزیر به تعهد خود برای پیشبرد اجرای کامل قانون جدید برای مشاوران مهاجرت و شهروندی عمل می کند.

 

با اینکه اجرایی شدن این قانون یک مرحله ضروری است، افتتاح انجمن همچنین نیاز به تایید مدیران منافع عمومی در «هیات مدیره انجمن» توسط دولت دارد. اطلاعیه مربوطه در سایت IRCC موجود است و افراد علاقه مند می توانند برای سمت «مدیر منافع عمومی» در هیات مدیره انجمن اقدام کنند.

وظیفه هیات مدیره انجمن، نظارت بر فعالیت ها و امور انجمن است. روند انتخاب مدیران منافع عمومی به صورت سرگشاده و بر اساس معیارهای شایستگی انجام می شود؛ این مسئله، انتخاب مدیران توانمند، متنوع، و واجد شرایط لازم را تضمین می کند.

 

«قانون انجمن مشاوران رسمی»

  • دولت کانادا همچنان به تلاش خود برای محافظت بهتر از تازه واردان و متقاضیان کانادا در برابر مشاوران متقلب ادامه می دهد.
  • «قانون انجمن مشاوران رسمی» از «قانون اجرای بودجه» سال ۲۰۱۹ نشات گرفته، که با هدف بهبود نظارت بر مشاوران مهاجرت در کانادا انجام شده است.
  • این انجمن دارای اختیارات لازم برای تنظیم مقررات مشاوران (به ویژه ابزارهایی برای بررسی نقض رفتار حرفه ای و نظم دادن به مجوزهای خود) خواهد بود. این اختیارات شامل توانایی ورود به حیطه مشاوره است که برای جمع آوری اطلاعات در راستای حمایت از تحقیقات و شاهدان مربوط برای حضور و شهادت در «کمیته انضباط» انجام می شود.

 

  • این انجمن امکان درخواست حکم قضایی خطاب به افراد غیرمجازی را دارد که بدون مجوز، مشاوره مهاجرت ارائه می دهند.
  • وظیفه «هیات مدیره انجمن» مدیریت فعالیت ها و امور انجمن خواهد بود.
  • یک «آیین نامه رفتار» برای انجمن در حال تدوین است که به ایجاد استانداردهای اخلاقی و حرفه ای قوی کمک می کند و همه دارندگان مجوز باید از آن تبعیت کنند.

منبع خبر: canada.ca, November 2020

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar