سالمندان کانادایی طولانی‌تر و با جدیت بیشتر کار می‌کنند
25 جولای 2010 - 21:44
بازدید 304
4

    بر اساس اطلاعاتی که دولت ارائه نموده این روزها افراد سالمند بیشتری برای مدت طولانی‌تر در بازار کار می‌مانند که همین امر سبب شده تا یکی از بزرگ‌ترین اتحادیه‌های کشور در زمینه بازنشستگی به فکر تجدید نظر در قوانین خود بیفتد.   در دهه گذشته نرخ اشتغال مردان بالای ۶۵ سال روند صعودی […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

 

بر اساس اطلاعاتی که دولت ارائه نموده این روزها افراد سالمند بیشتری برای مدت طولانی‌تر در بازار کار می‌مانند که همین امر سبب شده تا یکی از بزرگ‌ترین اتحادیه‌های کشور در زمینه بازنشستگی به فکر تجدید نظر در قوانین خود بیفتد.

 

در دهه گذشته نرخ اشتغال مردان بالای ۶۵ سال روند صعودی داشته است. بنا بر گزارش اداره آمار کانادا این نرخ در سال ۲۰۰۶ به بالاترین رقم خود یعنی ۱۵ درصد رسید که در مقایسه با نرخ ۱۱.۸ درصدی سال ۱۹۹۶ یک سیر صعودی شدید محسوب می‌شود.

 

اداره آمار کانادا می‌گوید سالمندان با درآمد پایین‌تر بیشتر از دیگران به‌طور تمام‌وقت کار می‌کنند و تقریبا ۵۰ درصد از مردان و ۴۰ درصد از زنان این گروه اشتغال تمام‌وقت دارند. البته به نظر می‌رسد آن عده که درآمد بیشتری دارند نیز همچنان به کار مشغول هستند اما معمولا در سرتاسر یک سال به کار تمام‌وقت مشغول نیستند.

 

بنا بر این گزارش: «در کل این نتیجه نشان می‌دهد که حتی اگر برخی از این سالمندان با انتخاب خود و به دلیل نیاز، به کار ادامه می‌دهند اما عده بسیاری از آنها بی‌آن که نیازی به کار داشته باشند به اشتغال خود ادامه می‌دهند و به این ترتیب سختی شرایط کار برای آنانی که از نظر مالی در مضیقه هستند بسیار بیشتر می‌شود.»

 

این گزارش سبب شده تا بحث و مشاجره در میان سیاست‌گذاران بر سر چگونگی اصلاح سیستم بازنشستگی کشوری بالا بگیرد. چراکه در سیستم فعلی بسیاری از افراد فرصت لازم برای پس‌انداز کافی جهت دوران بازنشستگی خود را نداشته‌اند. وزیر امور دارایی، جیم فلاهرتی، پیشنهاد داده است تا مدت زمان طرح بازنشستگی کانادا یا Canada Pension Planبیشتر شود و به همین دلیل برخی از اتحادیه‌ها اعتراض نموده‌اند که ملاک‌های این تصمیم‌گیری چندان درست نیست.

 

رئیس ملی اتحادیه کانادایی شاغلان عمومی یا CUPEدر این‌باره می‌گوید: «تعداد روزافزون سالمندانی که بدون نیاز واقعی در بازار کار می‌مانند یا وارد آن می‌شوند سبب شده تا امروزه ضرورت تغییر در سیاست‌های بازنشستگی کشور بسیار جدی شود. سیستم درآمد بازنشستگی کانادا نباید همچنان به میزان سال‌های حقوق‌بگیری افراد وابسته باشد.»

 

CUPEگفته است که می‌خواهد مزایای CPPرا دو برابر کرده و آن را حداقل به حدود ۲۳‌هزار دلار در سال افزایش دهد.

اداره آمار کانادا در این گزارش به این نتیجه رسیده است که کارکنان مسن‌تر با دقت بیشتری در سه بخش صنعت حضور دارند: خدمات مشتریان، خدمات بیزینسی و کالاهای اصلی. در این سه بخش صنعتی، دو سوم سالمندانی که در سنین بازنشستگی هستند به کار مشغولند.

 

بنا بر آمار ارائه شده در سال ۲۰۰۶ در حدود ۱۱.۵ درصد از مردان مسن به کار کشاورزی مشغول بوده‌اند اما زنان سالمند این گروه فقط ۱.۶ درصد را تشکیل می‌دادند. در همین سال دومین گروه بزرگ سالمندان مرد مشغول به کار با ۳.۸ درصد، در کار فروشگاه‌داری یا فروشندگی بودند.

 

مطلب اصلی را اینجا ببینید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar