زنگ خطر جدی برای رقبای محافظه‌کاران
23 دسامبر 2011 - 10:06
بازدید 380
10

استفان هارپر چندی قبل کبک را به مزرعه‌ای مستعد برای فعالیت محافظه‌کاران برای آینده تعبیر کرده بود. آخرین نتایج نظرسنجی درباره میزان محبوبیت رؤسای دولت‌های استانی نشان می‌دهد که دو سیاست‌مدار کهنه‌کار لیبرال که مدیریت دو استان مهم انتاریو و کبک را دارا هستند، در شرایط خوبی به سر نمی‌برند. هرچند دالتون مکگینتی در انتاریو […]

ارسال توسط :
پ
پ

استفان هارپر چندی قبل کبک را به مزرعه‌ای مستعد برای فعالیت محافظه‌کاران برای آینده تعبیر کرده بود. آخرین نتایج نظرسنجی درباره میزان محبوبیت رؤسای دولت‌های استانی نشان می‌دهد که دو سیاست‌مدار کهنه‌کار لیبرال که مدیریت دو استان مهم انتاریو و کبک را دارا هستند، در شرایط خوبی به سر نمی‌برند. هرچند دالتون مکگینتی در انتاریو توانست از انتخابات اکتبر ۲۰۱۱ با وضعیت نه چندان قاطعی پیروز بیرون بیاید و فعلا خیالش تا ۴ سال راحت باشد اما در کبک شرایط چندان مساعد نیست. این بهترین فرصت برای محافظه‌کاران است که اکثریت لرزانی در پارلمان فدرال دارند و امیدوارند با تضعیف احزاب رقیب آنها در انتخابات استانی، در ۴ سال اینده بتوانند با کسب کرسی‌های بیشتری از انتاریو و کبک، پایه‌های حاکمیت خود را تقویت کنند.

نخست وزیران انتاریو و کبک، غیرمحبوب‌ترین‌ها

انتشار نتایج تحقیق تازه‌ای نشان داد که در مقایسه نخست‌وزیران استان‌های ده‌گانه کانادا، آقای دالتون مک‌گینتی و آقای ژان کرست، نخست‌وزیران دو استان انتاریو و کبک، از کمترین میزان محبوبیت مردمی در بین اهالی استان‌های خود برخوردارند.

در ماه‌های اخیر در برخی از استان‌ها و قلمروهای کانادا انتخاباتی برگزار شده است. در برخی از این استان‌ها متصدیان قبلی امور موفق به در دست گرفتن مجدد کنترل امور شدند و در برخی دیگر نیز تصدی امور از جانب رای‌دهندگان به احزاب مخالف واگذار شد.

اکنون با فرا رسیدن سال نو نوبت به آن رسیده تا ببینیم کدام یک از نخست‌وزیران کشور محبوب‌تر و کدام یک از آنها دارای محبوبیت کمتری است. 

بر اساس نظرسنجی تازه‌ای که موسسه نظرسنجی Angus Reid برگزار کرده، به نظر می‌رسد که نخست‌وزیر استان ساسکاچوان، آقای برد وال، که رهبری حزب ساسکاچوان و دولت اکثریتی نیز را بر عهده دارد، محبوب‌ترین رهبر در میان رهبران استان‌های کانادا است. وی در این نظرسنجی آنلاین، توانسته است از ۱۰۰ امتیاز ۷۱ امتیاز مثبت را از آن خود کند.   

مقام دوم در این جدول به نخست‌وزیر محافظه‌کار استان نیوفاوندلند و لابرادور، خانم کتی داندردیل، تعلق می‌یابد. خانم داندردیل که توانست بعد از انتقال قدرت از دنی ویلیامز به خود، موجبات اکثریتی شدن حزبش را فراهم کند، با ۶۰ امتیاز در جایگاه دوم قرار می‌گیرد.  

نخست‌وزیر استان البرتا، خانم الیسن ردفورد، که توانست با طرح موضوعاتی چون نفت‌شنی و خط لوله Keyston، نظرات رسانه‌ها را به خود جلب کند، با ۵۳ امتیاز مثبت به جایگاه سوم راه پیدا می‌کند. در ماه اکتبر امسال خانم ردفورد موفق شد تا سمت رهبری انجمن محافظه‌کاران مترقی استان البرتا را به دست بگیرد و  در ۱۴ ماه اکتبر هم به عنوان نخست‌وزیر این استان انتخاب شود.

وقتی نوبت به تعیین نخست‌وزیرانی می‌رسد که از نظر محبوبیت در پایین‌ترین رده‌ها قرار می‌گیرند، همان نتایج نظرسنجی قبلی دوباره تکرار می‌شود.

نخست‌وزیری که در این میان کمترین محبوبیت را داشته، نخست‌وزیر استان کبک است که با کسب تنها ۲۶ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز در پایین‌ترین رده در میان رهبران دولت‌های استانی قرار می‌گیرد.

آقای دالتون مک‌گینتی، نخست‌وزیر لیبرال استان انتاریو، که در انتخابات ماه اکتبر برای به دست آوردن دولت اکثریتی در مجلس استانی فقط یک کرسی کم داشت، با ۳۸ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز دومین نخست‌وزیر کانادا است که کمترین محبوبیت را دارد. 

آقای دارل دکستر، نخست‌وزیر استان نووا اسکوشیا از حزب نیودموکراتیک یا NDP که توانست در سال ۲۰۰۹ وبا یک پیروزی نه‌چندان قوی قدرت را از نخست‌وزیر قبلی محافظه‌کار استان آقای رادنی مک‌دانلد تحویل بگیرد، با ۳۹ رای در جایگاه بعدی می‌نشیند. 

نتایج این نظرسنجی آنلاین که از تاریخ ۲۵ نوامبر تا ۵ دسامبر امسال برگزار شد، بر اساس پاسخ‌های ۷ هزار و ۲۸۲ پاسخ‌دهنده که به طور اتفاقی انتخاب شده بودند تنظیم شده است. حاشیه خطای این نظرسنجی ۱.۲+ــ درصد است.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar