رکوردهای جدید برای افزایش قیمت خانه در کانادا
17 دسامبر 2013 - 6:37
بازدید 338
8

رشد قیمت مسکن کماکان در کانادا ادامه دارد و قیمت‌های امسال نسبت به همین ماه (نوامبر) در سال ۲۰۱۲ حدود ۱۰ درصد (۹.۸ درصد) افزایش داشته و به متوسط ۳۹۱ هزار و ۸۵ دلار برای هر خانه رسید که البته نسبت به ماه گذشته (اکتبر ۲۰۱۳) اندکی کاهش نشان می‌دهد. همچنین آمار تعداد خانه‌های فروش […]

ارسال توسط :
پ
پ

رشد قیمت مسکن کماکان در کانادا ادامه دارد و قیمت‌های امسال نسبت به همین ماه (نوامبر) در سال ۲۰۱۲ حدود ۱۰ درصد (۹.۸ درصد) افزایش داشته و به متوسط ۳۹۱ هزار و ۸۵ دلار برای هر خانه رسید که البته نسبت به ماه گذشته (اکتبر ۲۰۱۳) اندکی کاهش نشان می‌دهد. همچنین آمار تعداد خانه‌های فروش رفته هم نسبت به ماه مشابه در سال گذشته ۵.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد اما تعداد کل خانه‌های دست به دست شده در امسال که عدد ۴۳۴ هزار و ۶۷۸ عدد بوده کمی (دو دهم درصد) نسبت به کل سال ۲۰۱۲ افزایش نشان می‌دهد.

بیشترین عامل افزایش قیمت در سال ۲۰۱۳ مربوط به رونق مجدد بازار املاک در دو شهر بزرگ کانادا یعنی ونکوور و تورنتو است که بدون آنها، افزایش قیمت‌ها در سایر نقاط کشور حدود ۴.۳ درصد نسبت به همین ماه در سال گذشته بوده است. البته نکته‌ واجد اهمیت در سال ۲۰۱۳، افزایش تعداد شهرها و مناطقی است که افزایش قیمت را شاهد بوده‌اند به طوری‌که جدای از ونکوور، کلگری و ادمونتون (دو شهر اصلی استان البرتا) و برخی مناطق ارزان‌قیمت‌تر تورنتو هم با رشد قابل توجهی روبرو بوده‌اند.

از میان استان‌های مهم کانادا تنها کبک بوده که قیمت خانه در آن افزایش چشم‌گیری نداشته است که بخشی از آن به دلیل رقابت فروشندگان و بهبود بازار به نفع خریداران بوده است.

بر مبنای این آمار که توسط یکی از معتبرترین مراکز مرتبط با خرید و فروش خانه یعنی اتحادیه بنگاه‌های معاملات ملکی کانادا منتشر شده (و البته آمار آن معمولا به دلایل فنی با خروجی‌های مرکز آمار کانادا تفاوت‌هایی دارد) در ماه نوامبر ۲۰۱۳، متوسط قیمت خانه در ونکوور کمی بیش از ۸۰۰ هزار دلار، در تورنتو حدود ۵۴۱ هزار دلار، در کلگری تقریبا ۴۴۹ هزار دلار، در ادمونتون ۳۴۶ هزار دلار، در اتاوا ۳۶۱ هزار دلار و در مونترال ۳۱۹ هزار دلار بوده است.

از ژانویه سال ۲۰۰۰ که متوسط قیمت خانه در کانادا ۱۵۸ هزار و ۲۱ دلار بوده تا اول نوامبر ۲۰۱۳ که این عدد به ۳۹۱ هزار و ۸۵ دلار رسیده، ساکنان کانادا در یک فاصله زمانی حدود ۱۴ ساله شاهد افزایشی ۱۴۸ درصدی بوده‌اند که البته در جاهایی این افزایش به مراتب بیشتر بوده است.

نقشه تغییرات قیمت خانه و متوسط قیمت‌های در نقاط مختلف کانادا را اینجا ببینید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar