رکوردشکنی کانادا در پذیرش مهاجر در سال ۲۰۲۱
25 دسامبر 2021 - 8:15
بازدید 884
31
کانادا با پذیرش ۴۰۱ هزار مهاجر در سال ۲۰۲۱، رکورد بی‌سابقه‌ای در مهاجرت شکست.
ارسال توسط :
پ
پ

کانادا با پذیرش ۴۰۱ هزار مهاجر در سال ۲۰۲۱، رکورد بی‌سابقه‌ای در مهاجرت شکست.

اداره مهاجرت و شهروندی کانادا با تمرکز بر تغییر وضعیت مهاجرانی که اقامت موقت داشتند و در کانادا ساکن بودند، به اقامت دائم در طول همه‌گیری کرونا، به این هدف دست یافت. کانادا از زمان تأسیس به عنوان یک کشور در سال ۱۸۶۷، برای دومین بار در سال ۲۰۲۱ بیش از ۴۰۰ هزار مهاجر جدید را پذیرش کرده است.

این موضوع در خبری از سوی اداره مهاجرت کانادا تأیید شده است. این اداره اعلام کرده که کانادا همچنین رکورد خود را در صدور اقامت دائم، در یک سال شکسته است. نخستین باری که کانادا از رقم پذیرش ۴۰۰ هزار مهاجر فراتر رفت در سال ۱۹۱۳ بود، اما شروع جنگ جهانی اول باعث کاهش مهاجرت به این کشور در سال‌های بعد شد.
پیش از همه‌گیری کرونا، کانادا هدف خود را استقبال از ۳۴۱ هزار مهاجر جدید در سال ۲۰۲۰ تعیین کرده بود. اما به دلیل همه‌گیری کرونا، این کشور توانست تنها ۱۸۴ هزار مهاجر را در سال گذشته بپذیرد. هر چند در سال ۲۰۲۱، با صدور ۴۰۱ هزار اقامت دائم جدید، مهاجرت را دو برابر کرد تا از بهبود وضع اقتصادی پشتیبانی کند.

اداره مهاجرت توانسته با استفاده از یک نکته فنی، به هدف طرح ظرفیت پذیرش مهاجر خود در سال جاری دست یابد. فرود یا پذیرش مهاجر، می‌تواند به دو شکل انجام شود: وضعیت فردی که اقامت موقت دارد به اقامت دائم تغییر یابد یا فردی که اقامت موقت دارد، از خارج از کانادا وارد این کشور بشود و اقامت دائم دریافت کند.

معکوس شدن وضعیت پذیرش مهاجر از داخل و خارج کانادا

پیش از همه‌گیری کرونا، بیشتر مهاجران جدید از خارج از کانادا می‌آمدند. اما در سال ۲۰۲۱ برای دستیابی به هدف تازه، اداره مهاجرت بر انتقال وضعیت مهاجران از اقامت موقت به دائم تمرکز کرد. به این دلیل که مهاجرانی که در داخل کانادا هستند، کمتر تحت تأثیر اختلالات ناشی از همه‌گیری کرونا قرار می‌گیرند که ممکن است مانع از ورود آن‌ها به کانادا شود.

قبل از همه‌گیری کرونا، حدود ۳۰ درصد از مهاجران جدیدِ طبقه اقتصادی به هنگام دریافت اقامت دائم در کانادا حضور داشتند و حدود ۷۰ درصد از خارج از کانادا به این کشور می‌آمدند. در سال ۲۰۲۱، با حدود ۷۰ درصد پذیرش مهاجر از داخل کانادا و ۳۰ درصد از خارج از آن، این وضعیت معکوس شد.
اداره مهاجرت، تغییراتی را در اقدامات خود به منظور انتقال وضعیت مهاجران، از اقامت موقت به دائم، ایجاد کرده است. این تغییرات شامل برگزاری انتخاب‌های اکسپرس انتری ویژۀ متقاضیان برنامه تجربه کانادایی و راه‌اندازی شش برنامه در ماه می، جهت ایجاد مسیرهای اقامت دائم برای بیش از ۹۰ هزار دانشجوی بین‌المللی و نیرو کار خارجی موقت، می‌شوند.

پیش از همه‌گیری کرونا، ماهیانه بین ۲۵ تا ۳۵ هزار مهاجر وارد کانادا می‌شدند که این ارقام در طول ماه‌های گرم بهار و تابستان افزایش می‌یافتند. کانادا، پیش از افزایش پذیرش مهاجر خود در ماه جون، سال ۲۰۲۱ را با سرعت کندی شروع کرد. از ماه جون به بعد، این کشور هر ماه بیش از ۳۵ هزار مهاجر جدید را پذیرش کرد و در ماه‌های اخیر از ۴۵ هزار مهاجر در ماه هم فراتر رفت.

طرح اداره مهاجرت برای سال‌های آینده

دستیابی به هدف ۴۰۱ هزار مهاجر تازه‌وارد، یکی از اولویت‌های اصلی اداره مهاجرت و شهروندی کانادا در سال ۲۰۲۱ بود. اکنون که به این هدف دست یافته و پس از انتشار دستور کتبی جدید نخست‌وزیر، این اداره اولویت‌های خود را گسترش خواهد داد.

شان فریزر، وزیر مهاجرت، در بیانیه‌ای گفته است: “سال گذشته، ما یک هدف بلندپروازانه تعیین کردیم و امروز به آن دست یافتیم. این، یک لحظه تاریخی برای کشور ما است. چرا که در سال ۲۰۲۱، ما از بیشترین تعداد تازه‌واردان در یک قرن گذشته استقبال کردیم. من می‌خواهم از همه کارکنان بخش خود، به ویژه بخش عملیات، تشکر کنم که این امکان را فراهم کردند. کانادا بر اساس مهاجرت بنا شده و ما همچنان از مهاجرانی استقبال می‌کنیم که کانادا برای موفقیت خود به آن‌ها نیاز دارد. من بی‌صبرانه منتظر منافع باورنکردنی هستم که ۴۰۱ هزار همشهری جدید ما در سراسر کانادا، به این کشور خواهند رساند.”

طبق طرح ظرفیت پذیرش مهاجر ۲۰۲۱-۲۰۲۳، کانادا به دنبال پذیرش از ۴۱۱ هزار مهاجر جدید در سال ۲۰۲۲ و ۴۲۱ هزار مهاجر در سال ۲۰۲۳ است. فریزر تا ۱۰ فوریه ۲۰۲۲ طرح ظرفیت پذیرش مهاجر جدید را اعلام خواهد کرد. او اظهار داشته، طرح جدید ممکن است اهداف بالاتری را هم برای سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ در بر داشته باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar