روند درخواست پس از دریافت دعوتنامه برای والدین، پدربزرگ و مادربزرگ PGP
15 اکتبر 2023 - 10:15
بازدید 343
6

اگر تحت برنامه والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها 2023 دعوت شدید، چه کاری باید انجام دهید؟ ایمیل‌هایی از اداره مهاجرت کانادا (IRCC) برای متقاضیان برنامه اسپانسرشیپ والدین یا پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها (PGP) ارسال شده است که از آنان دعوت می‌کند تا در برنامه والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها سال 2023 درخواست دهند. کسانی که از […]

ارسال توسط :
پ
پ

اگر تحت برنامه والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها 2023 دعوت شدید، چه کاری باید انجام دهید؟

ایمیل‌هایی از اداره مهاجرت کانادا (IRCC) برای متقاضیان برنامه اسپانسرشیپ والدین یا پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها (PGP) ارسال شده است که از آنان دعوت می‌کند تا در برنامه والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها سال 2023 درخواست دهند.

کسانی که از طریق ایمیل دعوتنامه دریافت می‌کنند باید درخواست تکمیلی را به‌صورت آنلاین از طریق پورتال اقامت دائم (Permanent Residence Portal) ارسال کنند. درخواست باید توسط متقاضی اصلی (والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ)  یا توسط نماینده مورد تائید آنها ارسال شود.

اگر نماینده مورد تائید از طرف متقاضی اصلی درخواست را به صورت آنلاین ارسال می‌کند، باید برای انجام این کار وارد حساب پورتال اقامتی خود (Representative Residence Portal) شود. 

اداره مهاجرت  باید درخواست‌ شما را تا تاریخ 22 دسامبر 2023 ساعت 11:59 بعد از ظهر به وقت شرقی دریافت کند. درخواست‌های ناقص یا درخواست‌هایی که بعد از این تاریخ ارسال شوند، پذیرفته نخواهند شد.  

اگر شما، والدین یا پدربزرگ و مادربزرگتان نمی‌توانید به صورت آنلاین درخواست دهید، می‌توانید درخواستی را در فرمت جایگزین ارائه دهید. 

آپلود اطلاعات و اسناد پشتیبانی

باید از طریق ایمیل بارکدی از اداره مهاجرت دریافت کنید که درخواست شما را با اطلاعاتی که در هنگام ابراز علاقه‌مندی برای اسپانسری ارسال کرده‌اید، مطابقت دهد. شما باید یک نسخه دیجیتالی از آن صفحه را در بخش « Additional Supporting Documents » با نام سند « Other » در پورتال آپلود کنید.  

برای اطمینان از کامل بودن درخواست: 

تمام مراحل را در راهنمای برنامه از اینجا دنبال کنید.

  • اطلاعات موجود در درخواست اسپانسرشیپ باید با تمام اطلاعاتی که در فرم علاقه مندی به اسپانسری 2020 اعلام شده، مطابقت داشته باشد.
  • تمام هزینه‌ها باید به صورت آنلاین پرداخت شوند. اداره مهاجرت هیچ روش پرداخت دیگری را نمی‌پذیرد. اگر مدرکی مبنی بر پرداخت هزینه‌های مورد نیاز ارائه نکنید، درخواست شما ناقص تلقی می‌شود و اداره مهاجرت به آن رسیدگی نخواهد کرد. 
  • از اینکه به بیومتریک نیاز دارید یا خیر اطمینان کسب کنید. در صورت نیاز، توصیه می‌شود که هزینه بیومتریک را همزمان با هزینه‌های درخواست خود بپردازید.
  • می‌توانید شماره بیمه اجتماعی (SIN) خود را ارائه کنید و موافقت خود را در مورد فرم ارزیابی مالی برای اسپانسرشیپ والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها(IMM 5768) به اداره مهاجرت بدهید. این موافقت به اداره مهاجرت اجازه می‌دهد اطلاعات مالیات بر درآمد شخصی شما را مستقیماً از آژانس درآمد کانادا (CRA) دریافت کند تا شرایط شما را در مورد الزام درآمد بررسی کند. 
  • اگر نمی‌خواهید موافقت و شماره بیمه اجتماعی را ارائه دهید، باید فرم منابع درآمدی برای اسپانسرشیپ والدین و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها (IMM 5748) را به همراه اعلامیه‌های ارزیابی* (Notice of Assessment) صادر شده توسط آژانس درآمد کانادا (CRA ) برای سال‌های مالیاتی 2020، 2021 و 2022 تکمیل و ارسال کنید.   

* برای اثبات درآمد باید رسید رسمی اداره مالیات که به آن «Notice of Assessment» یا به اختصار (NOA) می گویند را از آژانس درآمد کانادا (CRA) برای سه سال قبل از تاریخ درخواست دریافت کنید و در درخواست خود بگنجانید.

  • می‌توانید اطلاعات مالیاتی شخصی خود را با استفاده از سرویس آنلاین حساب من در سایت آژانس درآمد کانادا (CRA’s My Account) به دست آورید.

حداقل درآمد  لازم

اسپانسر و امضا کننده مشترک* (در صورت وجود) باید شرط حداقل درآمد لازم (MNI) را برای هر یک از 3 سال مالیاتی متوالی  (قبل از تاریخ درخواست) رعایت کنند. برای سال 2023، اداره مهاجرت فرد اسپانسر را بر اساس درآمد وی برای سال‌های مالیاتی 2022، 2021 و 2020 ارزیابی می‌کند.

درآمد مورد نیاز برای سال‌های مالیاتی 2020 و 2021 همچنان به حداقل درآمد لازم کاهش می‌یابد، به جای حداقل درآمد ضروری به اضافه 30 درصد، تا هیچ کس به دلیل از دست دادن درآمد خود در طول همه‌گیری ضرر نکند. 

حداقل درآمد لازم (MNI) یکی از الزامات واجد شرایط بودن برای برنامه PGP است. متقاضی از طریق حداقل درآمد لازم ثابت می‌کند که  شرایط مالی لازم برای اسپانسرشدن در برنامه PGP را دارد. 

* امضا کننده مشترک (co-signer) کسی است که همراه با اسپانسر مسئولیت مالی والدین او را بر عهده می‌گیرد.

فرم‌های مورد نیاز برای برنامه PGP

  • فرم چک لیست مدارک (IMM 5771)
  • فرم منبع درآمد  (IMM 5748)
  • فرم ارزیابی مالی (IMM 5768)
  • فرم توافقنامه اسپانسرشیپ (IMM 1344)
  • فرم داشتن نماینده (وکیل)

برای اطلاعات بیشتر بخوانید: 

شروع ارسال دعوتنامه در برنامه PGP2023

صدور ۲۳ هزار و ۱۰۰ دعوتنامه در برنامه اسپانسرشیپ والدین ۲۰۲۲

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339، 02191008338 یا 02159174000 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) (کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar