روش مهاجرت مهندسان شیمی به کانادا 
20 می 2023 - 4:54
بازدید 289
3
سال ۲۰۲۲، میزان مهاجرت مهندسان شیمی به کانادا ۲۵٫۸ درصد افزایش پیدا کرده است
ارسال توسط :
پ
پ

سال 2022، میزان مهاجرت مهندسان شیمی به کانادا 25.8 درصد افزایش پیدا کرده است

آخرین داده‌های اداره مهاجرت کانادا (IRCC) نشان می‌دهد که مهاجرت مهندسان شیمی به کانادا دوباره رو به افزایش است، مهاجرت این مهندسان در طول همه‌گیری به نصف کاهش یافته بود. کد شغلی مهندسی شیمی در سیستم طبقه‌بندی ملی 2021 (NOC) 21320  است. 

سال گذشته،  میزان مهاجرت مهندسان شیمی  25.8 درصد افزایش پیدا کرده و به 195 نفر رسید، سال 2021 تعداد 155 نفر به عنوان مهاجر دائم وارد کانادا شده بودند.   

در سال 2020 و همزمان با دوره شیوع همه‌گیری، 135 مهندس شیمی آموزش دیده بین المللی وارد کانادا شدند که این کمترین میزان بود. 

سطح فعلی مهاجرت مهندسان شیمی به کانادا هنوز بسیار کمتر از تعدادی است که در سال 2015 وارد کشور شدند، در آن سال  355 مهندس شیمی  اقامت دائم کانادا را گرفتند. همینطور سطح فعلی مهاجرت مهندسان شیمی همچنان 65 درصد کمتر از سطح پیش از همه گیری است. درواقع، 260 مهندس شیمی در سال 2019 اقامت دائم کانادا را گرفتند. 

با این حال، انتظار می‌رود که تقاضا برای مهندسان شیمی در سال‌های آینده بیشتر شود. 

این مهندسان، متخصصانی هستند که در زمینه‌های تحقیق، طراحی و توسعه فرآیندها و تجهیزات شیمیایی، نظارت بر عملیات و نگهداری مواد شیمیایی صنعتی، پلاستیک، دارویی، منابع، خمیر و کاغذ، کارخانه‌های فرآوری مواد غذایی و انجام وظایف مربوط به کنترل کیفیت شیمیایی، حفاظت از محیط زیست و مهندسی بیوشیمی یا بیوتکنولوژی مشغول هستند. 

عموماً این متخصصان توسط کارفرمایان در صنایع تولیدی و فرآوری، شرکت‌های مشاوره، دولتی، موسسات تحقیقاتی و آموزشی استخدام می‌شوند. 

وب‌سایت کاریابی دولت فدرال، Jobbank، چشم‌انداز شغلی مهندسان شیمی را تا سه سال آینده برای آلبرتا، نیوبرانزویک، انتاریو و ساسکاچوان «خوب» و برای کبک «بسیار خوب» رتبه‌بندی کرده است. 

در اوایل ماه می، وب‌سایت کاریابی Indeed.ca، 282 فرصت شغلی را در سراسر کانادا برای این متخصصان فهرست کرده است و این تعداد فرصت شغلی شامل بسیاری از عناوین شغلی دیگر نمی شود که اغلب مربوط به مهندسی شیمی است، از جمله:

  • مهندس بیوشیمی
  • مهندس بیوتکنولوژی
  • مهندس کنترل فرآیندهای شیمیایی
  • مهندس فرآیند شیمی
  • مهندس پروژه شیمی
  • مهندس شیمی محیط زیست
  • مهندس بهداشت صنعتی
  • مهندس تصفیه پساب‌های صنعتی
  • مهندس سوخت‌های مایع
  • مهندس پتروشیمی
  • مهندس پلیمر
  • مهندس فرآیندهای تولید خمیر و کاغذ 
  • مهندس پالایشگاه
  • مهندس تصفیه فاضلاب

اینها مشاغلی هستند که طبق داده‌های Jobbank میانگین حقوق سالانه برای آنها 97 هزار و 500 دلار بر اساس استاندارد 37.5 ساعت کاری در هفته است. 

برنامه نیروی متخصص فدرال و برنامه بریتیش کلمبیا در زمینه تکنولوژی 

اتباع خارجی که می‌خواهند به کانادا مهاجرت کنند و اقامت دائم دریافت کنند، می توانند از طریق برنامه نیروی متخصص فدرال (FSWP) در سیستم اکسپرس انتری اقدام کنند. در این برنامه مهندس شیمی به عنوان یکی از 370 شغل واجد شرایط ذکر شده است. 

ابتدا، متقاضیان باید پروفایلی در سیستم اکسپرس انتری برای نیروی متخصص ثبت کنند، سپس مشخصات متقاضیان در سیستم جامع رتبه بندی (CRS) امتیازبندی می‌شود.

زمانی که انتخاب اکسپرس انتری در برنامه نیروی متخصص (FSW) برگزار شود، متقاضیان با بیشترین امتیاز دعوتنامه (ITA) دریافت می‌کنند و می توانند برای اقامت دائم درخواست ارسال کنند. 

متقاضیانی که دعوتنامه دریافت می‌کنند باید ظرف 60 روز درخواست کامل خود را ارسال کنند. 

همه متقاضیانی که برای برنامه نیروی متخصص فدرال درخواست ارسال می‌کنند باید الزاماتی چون سطح تحصیلات، تجربه کاری، سن و مهارت زبانی (زبان انگلیسی یا فرانسوی) را رعایت کنند. 

مهندسان شیمی همچنین می توانند با دریافت گواهی استانی در برنامه انتخاب استانی بریتیش کلمبیا، شانس خود را برای به دست آوردن اقامت دائم افزایش دهند. 

29 شغل در لیست اولویت برنامه بریتیش کلمبیا در زمینه تکنولوژی (BC PNP Tech Pilot) هستند که شغل مهندسی شیمی نیز در این لیست قرار دارد. 

اتباع خارجی که می‌خواهند به کانادا مهاجرت کنند،  از طریق یکی از سه برنامه سیستم اکسپرس انتری می‌توانند این کار را انجام دهند و در صورت برخورداری از الزامات لازم، به صورت آنلاین برای اقامت دائم درخواست دهند.

همچنین، کارفرمایان کانادایی می توانند اتباع خارجی را از طریق برنامه نیروی کار خارجی موقت (TFWP) و برنامه ویزای کار تجاری (IMP) جذب و استخدام کنند. 

جریان استعدادهای جهانی (GTS)، بخشی از برنامه نیروی کار خارجی، در شرایط عادی رسیدگی به پرونده‌ها می‌تواند منجر به اعطای اجازه کار کانادا و رسیدگی به درخواست‌های ویزا در عرض دو هفته شود.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

۱۵ شغل موردنیاز کانادا در سال ۲۰۲۳

۱۰ دلیل برای مهاجرت به کانادا در سال ۲۰۲۳

پایلوت تکنولوژی بریتیش کلمبیا به برنامه‌ای دائمی تبدیل شد

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339، 02191008338 یا 02159174000 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان  ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar