روش جدید کلاهبرداری از جویندگان ایرانی کار در کانادا
03 جولای 2013 - 19:17
بازدید 337
5

به نظر می رسد این روزها برخی کلاهبرداران کانادایی هم هموطنان ما را هدف گرفته اند. این شرکتها با قراردادن آگهی های استخدام اینترنتی به نام شرکتهایی با ظاهری آراسته رزومه افراد را جمع آوری می کنند و در اقدامات بعدی نوعی مصاحبه مکتوب با فرد انجام می دهند و پس از آن وی را […]

ارسال توسط :
پ
پ

به نظر می رسد این روزها برخی کلاهبرداران کانادایی هم هموطنان ما را هدف گرفته اند. این شرکتها با قراردادن آگهی های استخدام اینترنتی به نام شرکتهایی با ظاهری آراسته رزومه افراد را جمع آوری می کنند و در اقدامات بعدی نوعی مصاحبه مکتوب با فرد انجام می دهند و پس از آن وی را پذیرفته شده در مصاحبه اعلام می کنند و قراردادی را برای امضا می فرستند. این قرارداد معمولا وسوسه انگیز است و از متوسط پرداخت در این مشاغل بالاتر است. تا اینجا اتفاقی نیفتاده است و هموطن ما خوشحال از اینکه کاری در خور و با حقوقی مناسب یافته است تنها به این می اندیشد که راه ویزا را هموار کند. اینجاست که آقای کلاهبردار وارد می شود و برای انجام امور ویزای فرد درخواست واریز وجه می کند و گاهی فرمی را هم برای تکمیل آن هم به صورتی ناشیانه ارسال می کند.

د رموردی که به من برای بررسی واقعی بودن موضوع مراجعه کرده بود آنقدر آقای کلاهبردار ناشی بود که فرم CSQ کبک را برای جوینده کار فرستاده بود و خواسته بود فرم را تکمیل کند و هزینه قابل توجهی را هم به حسابی در کانادا واریز کند.

شناسایی این کلاهبرداران البته چندان سخت نیست و کافی است کمی دقت کنید. چگونه؟

۱- این شرکتها معمولا از اسامی نزدیک به شرکتهای بزرگ و معروف استفاده می کنند در این مورد به خصوص شرکت کلاهبردار خود را Intertek Oil and Gas معرفی کرده است که شباهت بسیاری به شرکت intertek دارد که شرکتی است چند ملیتی و در کانادا هم فعال است البته نه در زمینه نفت و گاز. کافی است به سایت این شرکت نگاهی بیندازید و نگاهی هم به سایت شرکت کلاهبردار که در سال ۲۰۱۳ راه اندازی شده و پر از خزعبلات با گرافیکی نه چندان حرفه ای است.

۲- شرکت کلاهبردار مدعی این است که در کبک فعال است هر شرکت فعال در کبک بابد در این استان ثبت شود کافی است نام آنرا اینجا سرچ کنید تا بدانید این شرکت در کبک ثبت شده است یا خیر. من بررسی کردم و چنین شرکتی در کبک وجود ندارد.

۳- گوگل را سرچ کنید تا بتوانید از منابع دیگر غیر از وب سایت شرکت اطلاعاتی کسب کنید اگر جای دیگر سخنی از آن نیست شرکت واقعی نیست. نمی توان شرکتی فعال در عرصه نفت و گاز بود و تنها منبع اطلاعاتی در مورد آن وب سایت خود آن شرکت باشد.

۴- این شرکت مانند بقیه شرکتهای کلاهبردار یک تلفن دارد به آن تلفن زنگ بزنید متوجه می شوید که نمی تواند تلفن شرکت معتبری باشد روی پیغامگیر تلفنی این شرکت خانمی با لحنی طنزآلود پیام می دهد بدون اشاره به نام شرکت و معنی آن این است که آقای کلاهبردار تلفن دستی موبایل دوست دختر و یا همسر خود را به عنوان تلفن شرکت عظیم نفت و گاز اعلام کرده است.

۵- شرکت نشانی هم اعلام کرده است آنرا در گوگل سرچ کنید می بینید که نشانی در محله ای فقیر نشین و مسکونی مونترآل واقع شده است. شرکتهای معتبر معمولا در مرکز شهر دفتر مرکزی دارند و یا در حومه مونترآل در بخشهای صنعتی شمال و یا غرب واقع شده اند.

۶-  از همه مهمتر اینکه یک شرکت معتبر که به دنبال شکار نیروی انسانی معتبر است نه تنها خود همه هزینه های دریافت ویزای جوینده کار را می پردازد که گاه هزینه سفر وی را نیز از جان و دل می دهد و از کسی که قرار است برای وی کار کند طلب پول نمی کند.

بیشتر مواظب باشید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar