روش جدید دولت فدرال برای اشکال تراشی در پرونده ها
28 آگوست 2013 - 20:39
بازدید 382
10

هر دم از این باغ بری می رسد  تازه تر از تازه تری می رسد چندی است که اداره مهاجرت فدرال در مورد افرادی که از داخل کانادا اقدام کرده اند رویه نامتعارف و در قالبی قانونی بکار گرفته است.  این مشکل برای دو دسته از افراد ایجاد شده است و همه مواردی که من […]

ارسال توسط :
پ
پ

هر دم از این باغ بری می رسد 

تازه تر از تازه تری می رسد

چندی است که اداره مهاجرت فدرال در مورد افرادی که از داخل کانادا اقدام کرده اند رویه نامتعارف و در قالبی قانونی بکار گرفته است.  این مشکل برای دو دسته از افراد ایجاد شده است و همه مواردی که من دیده ام ایرانی بوده اند اگر دوستان مورد غیر ایرانی می شناسند خوشحال خواهم شد بدانم:

۱- افرادی که در کبک حضور داشته اند مانند دانشجویان و یا کارگران موقت و برای دریافت اقامت دایم اقدام کرده اند و هنوز منتظر دریافت ویاز اقامت هستند ولی به دلیلی کبک را ترک کرده اند و در استانی غیر از کبک حضور دارند

۲- افرادی که در استانی غیر از کبک بوده اند و برای اقامت دایم از طریق برنامه فدرال اقدام کرده اند و اکنون به دلیلی به کبک آمده اند

بر اساس قانون کسی می تواند برای کبک اقدام کند که تمایل به زندگی در کبک دارد و کسی حق دارد برای فدرال اقدام کند که قصدش زندگی در استانی غیر از کبک است. قصد افراد قبل از مهاجرت بنا به اظهار خود آنان در گفتار و عمل روشن می شود. وقتی فردی برای کبک اقدام می کند به معنی آن است که قصد زندگی در کبک دارد و ضمن فرمها هم بر این موضوع تاکید می کند در مورد فدرال هم نفس اقدام دلیل قصدی است که دارد.همانگونه که پیش از این هم در نوشته های قبلی به خصوص در وبلاگ اشاره کرده ام اگر در میانه راه روشن شود که متقاضی کبک قصد ماندن در کبک را ندارد پرونده او می تواند بسته شود. همینطور اگر روشن شود که متقاضی برنامه فدرال قصد دارد در کبک رحل اقامت افکند پرونده او نیز دچار مشکل می شود چرا که او اساسا راه را غلط آمده است و باید از ابتدا برای کبک اقدام می کرده است.

البته آنچه گفته شد به این معنی نیست که پس از لندینگ در کانادا فرد حق انتخاب استان ندارد و نمی تواند جای خود را تغییر دهد. پس از ثبت ورود شما به کانادا دیگر متقاضی مهاجرت نیستید بلکه مهاجر قانونی کانادا هستید و فرقی نمی کند از روش فدرال اقدام کرده اید یا کبک و یا برنامه های استانی دیگر.

این روزها افسران فدرال در مورد کسانی که از داخل کانادا اقدام کرده اند می گردند ببینند در کدام استان حضور دارد اگر از کبک اقدام کرده و الان برای کار در تورنتوست حضور او در استانی غیر از کبک را اماره و دلیلی می پندارند بر اینکه او را نیت ماندن در کبک نیست و با او مکاتبه می کنند که ای دوست قصد شما در مورد ماندن در کبک مخدوش است. و به آنانکه اقدام فدرال داشته اند و در کبک حاضرند همین نامه را می فرستند و قصد واقعی او را نیز زیر سوال می برند. و اینها مقدمه ای است برای اینکه پرونده متقاضی را که گاه سه سال است منتظر نتیجه آن بوده است ببندند.

ظاهر داستان کاملا قانونی است فرد باید قصد زندگی در کبک و یا غیر کبک را داشته باشد اما کنکاش در این مورد به این ترتیب و حضور فرد برای کار و یا تحصیل در استانی دگر را دال بر مخدوش بودن قصد او دانستن رویه ای نوظهور است.  با وجود این همه پرونده مانده و منتظر رسیدگی و وضعیتی که حاکم است تعبیر من این است که اداره مهاجرت تمایل به کارشکنی و آزار بیشتر متقاضیان دارد. بسیار امیدوارم که رویه مختص ایرانیان نباشد که اگر باشد داستان پیچیده تر می شود. از سوی دیگر گاه ترک استان محل اقامت اولیه حاصل پروسه طولانی رسیدگی به پرونده است کاری که امکان انجام آن در ۶ ماه هست به سه سال کشیده می شود و بسیاری از افراد برای حفظ وضعیت اقامتی خود ناچار به یافتن یک موقعیت تحصیلی و یا کاری دیگر در هر نقطه از کانادا هستند. 

در مورد اینکه این نامه ها را چگونه باید پاسخ گفت در بخش بعدی همین مقاله هفته آینده توضیح خواهم داد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar