روش‌های جدید کانادا برای اسکن و بررسی دقیق‌تر مهاجران
05 جولای 2011 - 15:22
بازدید 356
8

دولت کانادا به زودی به منظور مقابله با جعل هویت و بالاتر بردن امنیت مرزهای خود برای مهاجرانی که قصد ورود به کشور را دارند، آنان را مورد بررسی و اسکن‌های بیومتریک دقیق‌تر قرار خواهد داد. این تکنولوژی سال‌هاست که در دیگر کشورهای غربی مورد استفاده قرار می‌گیرد و تا حد زیادی توانسته است مانع […]

ارسال توسط :
پ
پ

دولت کانادا به زودی به منظور مقابله با جعل هویت و بالاتر بردن امنیت مرزهای خود برای مهاجرانی که قصد ورود به کشور را دارند، آنان را مورد بررسی و اسکن‌های بیومتریک دقیق‌تر قرار خواهد داد. این تکنولوژی سال‌هاست که در دیگر کشورهای غربی مورد استفاده قرار می‌گیرد و تا حد زیادی توانسته است مانع از بروز اعمال خلاف و جعل هویت در امور مهاجران شود.

در حال حاضر افسران مرزی در کانادا برای تشخیص هویت فردی که در مقابلشان حضور دارد به دیدن عکس وی بسنده می‌کنند. این روش البته روشی وابسته به ذهن فرد بازرس است و می‌تواند خطا هم داشته باشد. برای حذف این نوع از خطاها، باید از ابزارهای اندازه‌گیری دیجیتال برای شناسایی اثر انگشت و یا  چهره فرد استفاده کرد و این مشخصات را به شکل داده‌های کامپیوتری ذخیره نمود.

دولت کانادا تصمیم گرفته است تا از میان این دو امکان دیجیتالی، شیوه شناسایی اثر انگشت را انتخاب کند و در آینده نزدیک با صرف هزینه‌ای معادل ۲۰۰ میلیون دلار برای این برنامه آن را عملی سازد. در حال حاضر در دفاتر ویزای کانادا در هنگ‌کنگ، سیاتل و اتوبیکوک با صرف هزینه‌ای معادل ۳.۵ میلیون دلار، دستگاه‌های بررسی اثر انگشت دیجیتالی به صورت آزمایشی نصب و راه‌اندازی شده است. طی مدت این آزمایش مشخصات دیجیتالی از اثر انگشت و عکس ۱۴ هزار نفر از متقاضیان ویزا ثبت شده و در ۹۶ درصد از موارد نیز، روند کار با صحت و درستی همراه بوده است.

قاعدتا کانادا قادر نخواهد بود در همه دفاتر ویزای خود در سراسر جهان این روش‌ را اجرا نماید. به همین دلیل مسئولان اداره مهاجرت و شهروندی این کشور درصدد هستند تا مشخص کنند که کدام کشورها از نظر نیاز به این تکنولوژی در اولویت قرار دارند. گرچه شنیده می‌شود که کانادا می‌خواهد در فاز نخست اجرای این طرح، این تجهیزات را در دفاتر ویزای خود در کشور هند مستقر نماید اما مسئولان اعلام کرده‌اند که هنوز در این زمینه هیچ تصمیمی به صورت قطعی‌ گرفته نشده است.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.   

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar