رقابت انتخاباتی به موضوع مهاجرت سرایت کرد
07 آوریل 2011 - 10:28
بازدید 339
9

آقای مایکل ایگناتیف، رهبر حزب لیبرال و رقیب جدی استفن هارپر نخست‌وزیر فعلی کانادا در انتخابات آتی در روز دوم ماه می سال ۲۰۱۱، اعلام کرد که در صورت انتخاب شدن، موضوع محدود شدن تعداد ویزاهای خانوادگی مهاجرت به کانادا را، که اخیرا از سوی دولت محافظه‌کار اعمال شده، ملغی خواهد نمود.  وی علاوه بر […]

ارسال توسط :
پ
پ

آقای مایکل ایگناتیف، رهبر حزب لیبرال و رقیب جدی استفن هارپر نخست‌وزیر فعلی کانادا در انتخابات آتی در روز دوم ماه می سال ۲۰۱۱، اعلام کرد که در صورت انتخاب شدن، موضوع محدود شدن تعداد ویزاهای خانوادگی مهاجرت به کانادا را، که اخیرا از سوی دولت محافظه‌کار اعمال شده، ملغی خواهد نمود. 

وی علاوه بر این خواستار حضور یک مسئول رسیدگی بی‌طرف برای بررسی امور مهاجران در دولت و در زمینه حرفه‌هایی چون پزشکی، مهندسی و داروسازی شد تا بدین‌وسیله اطمینان حاصل گردد که در مورد صاحبان این گروه از مشاغل و حرفه‌ها، رفتار تبعیض‌آمیزی صورت نمی‌گیرد.

او در این زمینه گفت: «آنچه این گروه از مهاجران کانادا را آزار می‌دهد، این است که همه افراد درها را به روی آنها می‌بندند و همین امر راه رسیدن به موفقیت را برای آنها دشوار و حتی گاه ناممکن می‌کند. فکر می‌کنم دولت می‌تواند در این زمینه به جز حرف زدن کارهای دیگری هم بکند.دولت باید از موسسات کانادایی بخواهد که با مدرک و دلیل (و نه فقط ادعا) نشان دهند که در حال تسهیل راه‌های رسیدن به موفقیت برای کانادایی‌ها هستند.»  

او این سخنان را در حالی ادا نمود که در نخستین مرحله از رقابت تبلیغاتی خود در جزیره ونکوور در استان بریتیش کلمبیا به سر می‌برد. در این سخنان وی از محافظه‌کاران به دلیل کم کردن تعداد ویزاهای خانوادگی برای مهاجرت به کانادا از سال ۲۰۰۶ به این سو یعنی از زمانی که دولت هارپر آغاز به کار نموده است، به شدت انتقاد کرد.

او گفت که در ۵ سال گذشته محافظه‌کارها از تعداد ویزاهای خانوادگی بسیار کم کرده‌اند. این در حالی است که به قول آقای ایگناتیف و با توجه به اعلام کاهش‌های بیشتر در این زمینه، این سیر نزولی همچنان ادامه خواهد داشت. وی گفت: «چنانچه هارپر و طرفدارانش بر کرسی قدرت بنشینند، حتما از تعداد ویزاهای خانوادگی کم خواهند کرد و به اعتقاد ما این یک خطای فاحش خواهد بود.»

بعد از ادای این سخنان از جانب آقای ایگناتیف، ستاد تبلیغاتی محافظه‌کاران هم به سرعت درصدد پاسخ‌گویی برآمد و گفت که دولت محافظه‌کار در حقیقت تعداد ویزاهای خانوادگی اعطا شده را افزایش داده است. یکی از مسئولان این ستاد گفت: «لیبرال‌ها به رهبری ایگناتیف در صدد شایعه‌پراکنی و گفتن حرف‌هایی درباره ویزاهای خانوادگی هستند که واقعیت ندارد. آمارگیری‌های اتفاقی نشان می‌دهد که این حرف‌ها تاثیرات منفی داشته‌ و نتوانسته‌اند طرفداران لیبرال‌ها را افزایش دهند.»

وزیر مهاجرت و شهروندی کانادا، آقای جیسن کنی نیز همین هفته در ونکوور درباره استفاده نابجا از سیستم مهاجرپذیری کانادا در جهت قاچاق انسان سخنانی ایراد خواهد کرد. مقصد بعدی آقای ایگناتیف در سفر تبلیغلتی خود، شهر وینی‌پگ خواهد بود.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar