رفع محدودیت مسافرتی برای دانشجویان بین‌المللی و بستگان درجه یک
21 اکتبر 2020 - 20:23
بازدید 421
7

دانشجویان بین المللی که در کالج ها و دانشگاه های برگزیده کانادا تحصیل می کنند، مطابق معافیت های جدید محدودیت مسافرتی می توانند از تاریخ 20 اکتبر 2020 وارد این کشور شوند. دانشجویان بین المللی که درخواست آنها برای تحصیل در کانادا پذیرفته شده است و محل تحصیل شان جزء مؤسسات آموزشی برگزیده (DLI) می […]

ارسال توسط :
پ
پ

دانشجویان بین المللی که در کالج ها و دانشگاه های برگزیده کانادا تحصیل می کنند، مطابق معافیت های جدید محدودیت مسافرتی می توانند از تاریخ 20 اکتبر 2020 وارد این کشور شوند.

دانشجویان بین المللی که درخواست آنها برای تحصیل در کانادا پذیرفته شده است و محل تحصیل شان جزء مؤسسات آموزشی برگزیده (DLI) می باشد، اکنون می توانند وارد این کشور شوند.  لازم به ذکر است دانشگاه مدنظر باید برنامه آمادگی در برابر بیماری کووید 19 را داشته و دولت استانی آن را امضا کرده باشد.

تمام دانشجویان بین المللی، فارغ از اینکه از چه کشوری می آیند، مشمول این معافیت جدید قرار می گیرند. این معافیت تأثیری بر دانشجویانی که هم اکنون در کانادا ساکن هستند، نمی گذارد.

وزارت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) فهرستی از تمامی مؤسسات آموزشی برگزیده این کشور ارائه کرده است که به صورت مرتب به روز می شوند.

وزارت IRCC اصرار می کند که مسافران تا زمانی که تمام پیش نیازها را رعایت نکرده و کلیه اجازه های لازم را برای ورود به کانادا طبق معافیت جدید دریافت نکرده اند، به هیچ وجه برای سفر به کانادا برنامه ریزی نکنند.

از تاریخ 20 اکتبر، سفر دانشجویان بین المللی به کانادا برای ادامه تحصیل، از نوع سفر ضروری و اجباری در نظر گرفته می شود. با این حال، وزارت IRCC هشدار می دهد که اگر شواهدی مبنی بر غیرضروری و اختیاری بودن سفر دانشجویان وجود داشته باشد (مثل گردشگری)، اجازه ورود به آنها داده نمی شود.

اعضای خانواده دانشجویان بین المللی می توانند همراه با آنها به کانادا سفر کنند؛ به شرط اینکه دلیل سفر آنها ضروری و اجباری باشد. سکونت در کانادا جهت پشتیبانی از تحصیل دانشجویان بین المللی، دلیل ضروری و اجباری محسوب می شود.

به گفته وزارت IRCC، اعضای خانواده شامل موارد زیر است:

  • همسر یا شریک زندگی بر اساس قانون عرفی؛
  • فرزندان وابسته؛
  • والدین یا سرپرست قانونی (برای فرزندان صغیر که در کانادا ادامه تحصیل خواهند داد).

وزارت IRCC در بیانیه خود اعلام کرد: «دولت های استان ها و قلمروها که مسئولیت بزرگی نسبت به آموزش و خدمات درمانی بر عهده دارند، برنامه های آمادگی مؤسسات آموزشی در برابر بیماری کووید 19 را ارزیابی می کنند.»

این وزارت در ادامه گفت: «مؤسسات آموزشی برگزیده، به عنوان بخشی از برنامه های آمادگی، این وظایف را بر عهده دارند:

  • ارائه اطلاعات دقیق به دولت استانی یا دولت قلمرو در خصوص نحوه ارائه اطلاعات در مورد پیش نیازهای بهداشتی و مسافرتی به دانشجویان بین المللی، قبل از اینکه وارد کانادا شوند؛
  • کمک به دانشجویان در خصوص برنامه های قرنطینه و راهنمایی کردن و یاری رسانی به آنها برای دریافت ملزومات زندگی حین سپری کردن دوران قرنطینه، مثل مواد غذایی و دارو.
  • همچنین باید پروتکل های بهداشتی برای دانشجویان قید شده باشد تا در صورت بروز موارد مشکوک و ابتلا به بیماری کووید 19، مؤسسه آموزشی بتواند اقدامات مربوطه را انجام دهد.

شرکای استان ها و قلمروها به پیاده سازی فرآیندی اظهار علاقه مندی کرده اند که به واسطه آن، سفرهای دانشجویان بین المللی در کانادا مجدداً آغاز گردد؛ به شرطی که این سفرها به شکل ایمن و با رعایت تمام پیش نیازهای بهداشتی انجام شود.

دولت های فدرال، استان ها و قلمروها ضمن پیش گرفتن رویکردی محتاطانه، برای ایجاد و گسترش این فرآیند با یکدگیر همکاری می کنند.

دانشجویان بین المللی، یکی از سه گروه مسافران معاف شده هستند که در اوایل ماه اکتبر، «مارکو مندیچینو»، وزیر امور مهاجرت کانادا، معافیت آنها را اعلام کرد.

دو گروه دیگر، بستگان درجه دو شهروندان و ساکنان دائم کانادا، و اتباع خارجی بودند که به دلیل ملاحظات انسان دوستانه قصد سفر به کانادا را داشتند. معافیت این دو گروه از تاریخ 8 اکتبر 2020 آغاز شد.

شرایط معافیت دو گروه یاد شده، به شرح زیر است:

  • بستگان درجه دو مشخصی از شهروندان و ساکنان دائم کانادا اجازه ورود به کانادا را دارند. بستگان درجه دو شامل این موارد هستند: شریک زندگی که با آنها رابطه منحصراً عاطفی و بلندمدت دارند و فرزندان وابسته آنها، فرزندان بالغ آنها، نوه ها، خواهر و برادر، و پدربزرگ و مادربزرگ.

بستگان درجه دو باید حداقل 15 روز در کانادا ساکن باشند و قرنطینه اجباری 14 روزه را سپری کنند. آنها هنگام ورود به کانادا باید مدارک و پاسپورت معتبری همراه خود داشته باشند که رابطه آنها با شهروند یا ساکن دائم کانادا قید شده باشد. علاوه بر این، داشتن اجازه نامه مکتوب از مقامات قانونی نیز الزامی است.

  • اتباع خارجی که به دلیل ملاحظات بشردوستانه قصد سفر به کانادا را دارند، در موقعیت های خاص و محدود اجازه ورود به کانادا را پیدا می کنند، از جمله خداحافظی با یکی از عزیزان، مراقبت از بستگان نزدیک یا شرکت در مراسم خاکسپاری.

این اتباع خارجی باید دوره 14 روزه قرنطینه را بگذرانند. البته آنها می توانند در موقعیت های خاصی، نظیر شرکت در مراسم خاکسپاری، به صورت محدود از قرنطینه خارج شوند. 

 

منبع خبر

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar