رفتار شما در محیط کار چقدر کانادایی است؟
11 آوریل 2012 - 10:36
بازدید 378
8

مهتوت تکا – مجله Canadian Newcomers برگردان نادیا غیوری اگر شما یک مهاجر تازه‌وارد به کانادا باشید، این احتمال هست که این‌طوری با همکاران خود سلام و احوال‌پرسی کنید: هر روز صبح وقتی وارد محل کارتان می‌شوید، دور اتاق بگردید و با همه دست بدهید. وقتی هم به همکاری می‌رسید که گوشی در گوشش گذاشته […]

ارسال توسط :
پ
پ

مهتوت تکا – مجله Canadian Newcomers

برگردان نادیا غیوری

اگر شما یک مهاجر تازه‌وارد به کانادا باشید، این احتمال هست که این‌طوری با همکاران خود سلام و احوال‌پرسی کنید: هر روز صبح وقتی وارد محل کارتان می‌شوید، دور اتاق بگردید و با همه دست بدهید. وقتی هم به همکاری می‌رسید که گوشی در گوشش گذاشته و بی‌توجه به اطراف مشغول شنیدن است، دستی به شانه او بزنید و او را متوجه حضور خود کنید. خیلی نزدیک به خانمی بایستید که مشغول درست کردن قهوه خود است و با او درباره تعطیلات آخر هفته‌اش حرف بزنید. و بالاخره به یکی از همکارانتان هم که تازه از مرخصی برگشته به گرمی خوشامد بگویید و به او بگویید که در همین مدت کوتاه حسابی وزن اضافه کرده.

اینها هم کارهایی است که هرچه شما «بیشتر کانادایی» شوید، احتمال انجام دادنش بیشتر می‌شود: دست دادن و روی شانه زدن را کنار بگذارید، با کمی فاصله بیشتر کنار خانمی بایستید که مشغول درست کردن قهوه است و درباره تعطیلات آخر هفته با او حرف بزنید و به همکار چاقتان خوشامد بگویید بدون این که اشاره‌ای به اضافه وزن او کنید.  

این مثال می‌تواند به شما کمک کند که تا اندازه‌ای رفتار به ظاهر «عجیب و متفاوت» خود را متعادل کنید چون در این گوشه از دنیا رفتار متعارف و پذیرفته شده در محل‌ کار این است. متاسفانه در «اولین تجربه کار کانادایی» خود و پیش از این که متوجه فرهنگ محل کار و تفاوت‌های ظریف آن در کانادا بشوید، ناچار با موارد دشواری از این دست مواجه خواهید شد. حتی ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا شما متوجه عجیب بودن کارهای خود طی این مراسم صبحگاهی بشوید.

فرهنگ مراکز کاری کانادا چگونه است؟ 

خانم دکتر ناوا ایزرایل، مدیر سابق بخش Workplace Communication in Canada، که یک رشته رابط یا bridge در دانشگاه رایرسون است، و ریاست فعلی بخش Fusion Global Education، در این‌باره می‌گوید: «فرهنگ مراکز کار در کانادا متناسب با همان چیزهایی است که کانادایی‌ها آنها را به عنوان فرهنگ یا ارزش‌های کانادایی قبول دارند. فرهنگ محل کار در کانادا در واقع ادامه‌ای است بر فرهنگ کانادایی.» بنا بر این به عقیده وی مشکل اصلی در «دقت کردن» به همین تفاوت‌های ظریف و رفتارها است.

برای مطالعه متن کامل این مقاله در وبسایت نشریه پرنیان، این صفحه را ببینید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar