رشد مبادلات بازار سهام تورنتوTSX
10 ژانویه 2010 - 4:01
بازدید 295
8

  بازار سهام در کشورهای مختلف و خصوصاً آمریکای شمالی از نقاطی بوده‌اند که بیشترین آسیب را از دوره رکود عمیق سال گذشته شاهد بوده‌اند. به همین دلیل دریافت علائم مثبت از آنها می‌تواند نشانه خوبی بر تداوم روند درمان اقتصادی در سال جاری میلادی باشد. در اینجا گزارش کوتاهی از هفته اول بازار سهام تورنتو در […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

بازار سهام در کشورهای مختلف و خصوصاً آمریکای شمالی از نقاطی بوده‌اند که بیشترین آسیب را از دوره رکود عمیق سال گذشته شاهد بوده‌اند. به همین دلیل دریافت علائم مثبت از آنها می‌تواند نشانه خوبی بر تداوم روند درمان اقتصادی در سال جاری میلادی باشد. در اینجا گزارش کوتاهی از هفته اول بازار سهام تورنتو در سال ۲۰۱۰ به اطلاع شما می‌رسد.

 

سال۲۰۱۰ که برای بازار سهام تورنتو به خوبی آغاز شد، به روند مثبت خود در روزهای گذشته نیز ادامه داده و قیمت بالای نفت و فلزات به این رشد کمک کرده است.  

شاخص مرکب S&P بازار سهام تورنتو با ۵۶.۴۶ درجه رشد به ۱۱هزار و۹۴۴.۵۴رسید و این در حالی بود که سرمایه‌گذاران، درگیر تحلیل داده‌های اقتصادی ایالات متحده آمریکا درباره میزان اشتغال و بخش خدمات بودند. روز چهارشنبه (ششم ژانویه) پنجمین جلسه متوالی بود که سهام تورنتو افزایش قیمت نشان می‌داد و به نسبت سال ۲۰۰۹، که این بازار در کل ۳۱درصد رشد داشت، بسیار امیدوارکننده بود. 

سید مختاری، متخصص بازار در گروه CIBC World Market می‌گوید: «خوشبختانه عوامل منفی چندانی دیده نمی‌شود که بتوان بر اساس آنها به این نتیجه رسید که این رشد متوقف خواهد شد. من فکر می‌کنم بتوانیم همچنان به این رشد تداوم ببخشیم. لازم نیست که حتما برآیند نتیجه آن، فوق‌العاده باشد.» 

قیمت هر دلار کانادا که زمانی ۰.۶ دلار آمریکا بود در حال حاضر به ۹۶.۸۵ درصد دلار آمریکا رسیده که از ماه اکتبر به این سو این بالاترین قیمت موجود است.  

بخش فلزات اساسی هم بیشترین رشد را داشته است. در این بخش مس با ۲.۷۲ درصد رشد از ماه مارچ به این سو، با هشت سنت افزایش قیمت، به پوندی ۳.۴۹ دلار رسیده. هر اونس طلا نیز نسبت به قراردادهای خرید شمش در ماه  فوریه  در بازار مبادلات نیویورک، با ۱.۹ درصد رشد (معادل ۱۷.۸۰ دلار افزایش قیمت) به قیمت ۱۱۳۶.۵۰ رسید. سهام شرکت Barrick Gold با رشد ۷۰ سنتی (سنت کانادا) به ۴۳.۱۸ دلار و سهام شرکت Goldcorp با رشد ۶۳ سنتی به ۴۳.۳۸ دلار رسید. 

در بخش صنعت یک درصد و در بخش انرژی ۰.۸ درصد رشد را شاهد بودیم. قیمت نفت نیز به بشکه‌ای ۸۳ دلار(امریکا) رسید که این مقدار از پاییز سال ۲۰۰۸ به این سو، آن هم با وجود انتشار گزارشی در هفته گذشته که نشان می‌داد موجودی نفت امریکا به ۱.۳ میلیون بشکه رسیده است، بالاترین قیمت محسوب می‌شود. قراردادهای اولیه برای ماه فوریه در بازار بورس نیویورک با ۱.۴۱ دلار افزایش به رقم ۸۳.۱۸ دلار برای هر بشکه رسید.  

پیش از این که گزارش ماه دسامبر دپارتمان کارگری ایالات متحده در مورد میزان بیکاری در سه حوزه تولید محصولات، ساختمان‌سازی و شرکت‌های صنعتی منتشر شود، گزارش ملی ADP درباره اشتغال انتشار یافت که نشان می‌داد در این ماه ۸۴ هزار شغل از بین رفته است. گرچه این رقم نسبت به تعداد ۱۶۹ هزار شغلی که در ماه نوامبر از بین رفته بودند یک رشد محسوب می‌شود اما متاسفانه از عدد پیش‌بینی شده برای این ماه، یعنی ۷۳هزار شغل، بیشتر بوده است. 

شاخص غیرتولیدی منتشر شده توسط مؤسسه Supply Management U.S رقم ۵۰.۱ را نشان می‌دهد که نسبت به عدد ۴۸.۷ درصد در ماه نوامبر سیر صعودی داشته است. در بخش خدمات، که بیش از ۸۰ درصد فعالیت‌‌های اقتصادی کشور امریکا را شامل می‌شود، نیز رقم این شاخص ۵۰ درجه‌ رشد داشته است.  

شاخص صنعتی Dow Jones با رشد ۱.۶۶ به ۱۰ هزار و ۵۷۳.۶۸ رسید، شاخص مرکب NASDAQ (بازار بورس امریکایی) با ۷.۶۲ درجه سقوط به ۲هزار و ۳۰۱.۰۹ رسید در حالی که شاخص S &P ۵۰۰ با ۰.۶۲ رشد به هزار و ۱۳۷.۱۴ بالغ شد

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar