رشته دندان‌پزشکی رسما تکمیل شد
21 می 2011 - 16:31
بازدید 382
5

همانطور که در خبری حدود یک هفته پیش اعلام کرده بودیم، بر اساس آخرین به‌روزرسانی آمار فهرست مشاغل ۲۹‌گانه فدرال، ظرفیت رشته دندان‌پزشکی، امروز ۲۰ می، رسما تکمیل اعلام شد. بدین معنا در فاصله حدود ۴۰ روز به پایان مدت اعتبار این فهرست، پنجمین رشته‌ای که با رسیدن به سقف ۱۰۰۰ پرونده، از مجموعه فرصت‌های […]

ارسال توسط :
پ
پ

همانطور که در خبری حدود یک هفته پیش اعلام کرده بودیم، بر اساس آخرین به‌روزرسانی آمار فهرست مشاغل ۲۹‌گانه فدرال، ظرفیت رشته دندان‌پزشکی، امروز ۲۰ می، رسما تکمیل اعلام شد. بدین معنا در فاصله حدود ۴۰ روز به پایان مدت اعتبار این فهرست، پنجمین رشته‌ای که با رسیدن به سقف ۱۰۰۰ پرونده، از مجموعه فرصت‌های تقاضا برای اقامت دائم کانادا از طریق برنامه نیروی متخصص فدرال، خارج شد مشخص گشت.

چهار رشته قبلی عبارت بودند از مشاغل حرفه‌ای ارائه‌دهنده خدمات تجاری به مدیران، پرستاری، داروسازی و مدیریت رستوران و خدمات تغذیه. با توجه به آمارهای رسمی نیمه دوم سال ۲۰۱۰، انتظار می‌رفت که رشته دندان‌پزشکی زودتر از اینها و قبل از رشته مدیریت رستوران تکمیل شود اما بنا به دلایلی که چندان روشن نیست، (و احتمالا رد و یا تاخیر CIO در بررسی پرونده‌های مرتبط با حوزه بهداشت و پزشکی در آن بی‌تاثیر نبوده) تکمیل آن تا پایان یازدهمین ماه از فهرست جدید نیروی متخصص فدرال به طول کشید. بدین ترتیب، به احتمال زیاد تعدادی از پرونده‌ها که در فاصله چند هفته اخیر برای این رشته اقدام کرده بودند برگشت داده خواهند شد.

حال رشته بیولوژی تنها با ۱۹ ظرفیت باقیمانده، در جایگاه ششم قرار دارد و به احتمال قریب به یقین تا قبل از پایان ماه می تکمیل خواهد شد. متقاضیان این رشته باید سریعا و در چند روز اینده تقاضای خود را ارسال نمایند و البته این احتمال را بدهند که با توجه به پرونده‌های در دست بررسی و در راه، احتمال برگشت‌خوردن پرونده آنها به دلیل تکمیل پرونده وجود دارد با این حال تلاش آنها اگر با تاخیر نباشد ممکن است نتیجه بدهد.

سه رشته بعدی که رقابت شدیدی با هم دارند و همگی زیر ۲۰۰ پرونده برای تکمیل شدن نیاز دارند، پزشکی عمومی (۸۵۳ پرونده)، معماری (۸۳۲ پرونده) و پزشکی تخصصی (۸۱۳ پرونده) هستند. سرعت ورود پرونده‌های آنها به سیستم هم‌اکنون بین ۶۰ تا ۶۵ پرونده در ۱۰ روز است و با توجه به اینکه معمولا در فرصت‌های پایانی عده بیشتری برای استفاده از آخرین فرصت‌ها بسیج می‌شوند، احتمالا همه آنها در فاصله ۲ تا ۴ هفته آینده تکمیل خواهند شد. به نظر می‌رسد این آخرین فرصت‌ها برای متقاضیان این رشته‌ها باشد.

اما در میان باقیمانده رشته ها، تنها رشته مددکاری اجتماعی با ۶۴۱ پرونده، به نصاب بالای ۵۰۰ رسیده که این رشته هم قطعا تا پایان جون، تکمیل نخواهد شد. بدین ترتیب اگر اتفاق خاصی نیافتد و این روند به شکا فعلی ادامه داشته باشد، از فهرست ۲۹‌گانه، ۹ رشته تا زمان اعلام شده اعتبار این فهرست، تکمیل خواهند شد.

تا ۲۰ می‌ ۲۰۱۱، از ظرفیت ۲۰ هزار پرونده در سال ۲۰۱۱، تنها ۱۲ هزار و ۳۷۹ پرونده پذیرش شده‌اند.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar