رادیو کانادا تاخیر رسیدگی به پرونده ها در آنکارا را پوشش داد
05 دسامبر 2012 - 12:37
بازدید 332
6

چند روز پیش یکی از متقاضیان نیروی متخصص کبک که مدتهاست منتظر دریافت مدیکال خود از سفارت کانادا در آنکاراست ایمیلی به من زد و پیشنهاد کرد که نامه ای برای مطبوعات ارسال شود. خود ایشان هم نامه ای را به زبان فرانسه تهیه کرده بود با این قصد که آنرا برای روزنامه نگاران و […]

ارسال توسط :
پ
پ

چند روز پیش یکی از متقاضیان نیروی متخصص کبک که مدتهاست منتظر دریافت مدیکال خود از سفارت کانادا در آنکاراست ایمیلی به من زد و پیشنهاد کرد که نامه ای برای مطبوعات ارسال شود. خود ایشان هم نامه ای را به زبان فرانسه تهیه کرده بود با این قصد که آنرا برای روزنامه نگاران و خبرنگاران بفرستد. نامه را دیدم و جز طولانی بودن آن ایراد دیگری به آن ندیدم. ظاهرا این تماس بخشی از یک حرکت اینترنتی از سوی متقاضیان ایرانی منتظر در مرحله فدرال بوده است که جای تقدیر دارد. چندی پیش از آن هم پتیشنی را آنلاین کرده بودند که به درخواست این دوستان لینک آنرا در وبلاگ گذاشتم. 

روز دوشنبه ۳ دسامبر ۲۰۱۲ همان متقاضی با من تماس گرفت و اعلام کرد که مصاحبه ای را با رادیو CBC مونترآل از طریق اسکایپ انجام داده است. 

روز سه شنبه صبح برنامه Day Break گزارشی را در خصوص تاخیر رسیدگی به پرونده ایرانیان در آنکارا پخش کرد که در قسمتی از آن آقای Mike Finnerty با آقای ب مصاحبه کرده بود و در بخش دیگر آن با خانم ماریا کتنه یک مشاور مهاجرت مقیم مونترآل صحبت شده بود. در این گزارش اشاره شد که وزیر مهاجرت از پاسخ گویی در این زمینه طفره رفته است و به طور کلی وزارت مهاجرت اشاره کرده که در تلاش است به همه پرونده ها در اولین فرصت رسیدگی کند و از این دست شعارهای کلی. این موضوع در بخشهای خبری مختلف رادیو سی بی سی هم مطرح شد.

این گزارش را اینجا بشنوید

می توانید نظر خود را در مورد گزارش هم اینجا بگذارید که بسیار مهم و موثر است و تعداد بالای کامنتها برای مدیران این رادیو اهمیت موضوع را روشن تر می کند. حتما موضوع گزارش به انگلیسی را هم در جایی که پرسیده است وارد کنید

(Hurdles facing Iranian immigrants to Québec)

در این گزارش اظهارات آقای ب هر چند کوتاه ولی خوب بود جز آنکه با طرح موضوع ازدواج نکردن به دلیل تاخیر در مهاجرت موافق نیستم و به نظر من بی ربط است و برای شنونده کانادایی جالب نیست. خانم کتنه هم در مواردی خیلی خوب صحبت کردند از جمله به کیفیت بالای متقاضیان ایرانی اشاره کردند و اینکه جامعه کانادا به آنها نیاز دارد ولی سه برابر دیگران ایرانیان باید منتظر باشند و این نکته درستی بود و به ظرافت موضوع تبعیض مورد اشاره قرار گرفت ضمن اینکه به این نکته هم اشاره کردند که دلیل این بازیها عملا اختلافات دولت هاپر با دولت ایران است.

البته در اظهارات خانم کتنه یک نکته مطرح شد که درست نیست و آن اینکه گفتند به دلیل تحریم سرمایه گذاران ایرانی پذیرفته نمی شوند که این نکته درست نیست و ایرانیان برای اقدام از روش سرمایه گذاری به دلیل تحریم مشکلی ندارند هر چند که هر دو برنامه سرمایه گذاری فدرال و کبک فعلا بسته هستند و امکان اقدام برای هیچکس نیست.

اشکال دیگر اظهارات ایشان اهمیت دادن بسیار به موضوع بسته شدن سفارت در ایران بود و نیز طرح موضوع سفارت ایتالیا که قرار است حافظ منافع کانادا در ایران باشد که در این ارتباط طرح این موضوع ضرورت نداشت. اساسا تعطیلی سفارت سهم بسیار کمی در ایجاد این شرایط دارد و طرح آن به دولت هارپر فرصت می دهد تا اصل موضوع تاخیر به دلیل تبعیض را با توجیهاتی که برای بستن سفارت در آستین دارد کمرنگ کند.

   آقای مایک هم در هر بخش باز با موضوع بسته شدن سفارت در ایران اشاره کرد توگویی ریشه این مشکل بسته شدن سفارت است.

در تماس با رسانه های کانادایی باید دقت کرد که موضوع را مخلوط نکنند و از زاویه درستی مطلب مطرح شود تا از یک سو راه بر دولت کانادا برای توجیه بسته  شود و از سوی دیگر حساسیت افکار عمومی کانادایی ها را برانگیزد. زمان؛ زمان مناسبی برای طرح این مطالب از رسانه هاست چون رسانه ها این روزها روی رفتارهای دولت حساس شده اند و افکار عمومی هم آماده شنیدن انتقادات از دولت است اما پیشنهاد می کنم در این ارتباط نکات زیر برجسته شود و از طرح موضوعات غیر مرتبط پرهیز شود:

۱- اشاره به تبعیض سیستمی در وزارت مهاجرت کانادا در مورد ایرانیان از طریق اختصاص سهمیه ویزای کمتر به آنکارا و این در حالی است که برای سفارتخانه هایی که پرونده انباشته کمتر دارند سهمیه بیشتری می دهند.

۲- دولت هارپر به دلیل اختلافاتی که با دولت ایران دارد برای ایرانیان مشکل ایجاد می کند و به تعبیری ایرانیان را بابت گناه کرده و ناکرده دیگران مجازات می کند.

۳- دولت کبک در برابر طولانی شدن رسیدگی به پرونده های پذیرفته شده خود در مرحله فدرال سکوت کرده است  و این در حالی است که عملا جیسون کنی برنامه های دولت کبک را برای جذب مهاجر معطل کرده است.

۴-  ایرانیان مهاجر از سطح بالایی برخوردارند و عملا دولت محافظه کار با این سیاستها کانادا را از این نیروی های کیفی محروم می کند. نگاهی به سطح جامعه مهاجرین ایرانی کانادا دلیل خوبی بر این ادعاست.

۵- دولت فدرال با سنگ اندازی و طولانی کردن ورود مهاجرین سرمایه گذار؛ کانادا را از ورود سرمایه هایی که می توانند شرایط اقتصادی کانادا را در وضعیت کنونی تغییر دهند جلوگیری می کند.

۶- انتظار بیش از اندازه متقاضیان برای دریافت ویزا باعث هدر رفتن عمر و سرمایه های آنان می شود و عملا آنها را برای سالها در بلاتکلیفی نگه داشتن انسانی نیست.

 در پایان از متقاضیان منتظر ویزای کبکی می خواهم که این صفحه وبلاگ من را بخوانند.

موفق باشید 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar