دو خبر جدید درباره پیشتازی کانادا در حوزه‌های علمی و اقتصادی
27 جولای 2010 - 9:00
بازدید 372
8

    رتبه نخست کانادا در جهان در زمینه تحصیلات عالی   بر اساس آخرین گزارش اعلام شده از سوی College Boardو با توجه به آخرین آمار طبقه‌بندی یا رنکینگ تحصیلی، در حال حاضر کانادا با وجود ۵۵ درصد از افراد بین ۲۵ تا ۳۴ ساله که از سال ۲۰۰۷ به این سو دارای مدرکی […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

 

رتبه نخست کانادا در جهان در زمینه تحصیلات عالی

 

بر اساس آخرین گزارش اعلام شده از سوی College Boardو با توجه به آخرین آمار طبقه‌بندی یا رنکینگ تحصیلی، در حال حاضر کانادا با وجود ۵۵ درصد از افراد بین ۲۵ تا ۳۴ ساله که از سال ۲۰۰۷ به این سو دارای مدرکی بالاتر از دیپلم دبیرستان هستند، از نظر تعداد تحصیل‌کردگان در میان جوانان و افرادی که در آغاز سنین پس از جوانی یا به عبارت دیگر ابتدای بزرگسالی Young Adultقرار دارند، رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

 

در همین گزارش کشور ایالات متحده امریکا که پیش‌تر جایگاه نخست را از نظر تعداد تحصیل‌کردگان در گروه سنی Young Adultداشت، به جایگاه دوازدهم سقوط کرده است. اگر تعداد تحصیل‌کردگان بزرگسال مسن‌تر Older Adultرا نیز به تحصیل‌کردگان قبلی اضافه کنیم، فدراسیون روسیه با ۵۴ درصد تحصیل‌کرده در سال ۲۰۰۷ در میان افراد ۲۵ تا ۶۴ ساله، در جایگاه نخست قرار می‌گیرد و بعد از آن نوبت به کانادا با ۴۸.۳ درصد می‌رسد. در این رنکینگ کشور امریکا با ۴۰.۳ درصد در جایگاه ششم قرار می‌گیرد.

 

اصل خبر را اینجا ببینید.

 

 

کاهش میزان ورشکستگی در کانادا

 

دفتر نظارت بر ورشکستگی در گزارشی که روز دوشنبه ۲۶ ماه جولای منتشر کرد، ‌اعلام نمود که در ماه می سال ۲۰۱۰ میزان ورشکستگی نسبت به ماه گذشته (ایپریل/آوریل) ۹.۲ درصد کاهش داشته است. این آژانس دولتی اعلام کرد که در مقایسه با سال گذشته مقدار ورشکستگی‌هایی که امسال از سوی مشتریان بانک‌ها اعلام شده‌، ۲۰.۵ درصد کاهش داشته است. ورشکستگی مشتریان نسبت به ماه گذشته ۸.۳ درصد و نسبت به یک سال پیش از این ۲۰ درصد کمتر بوده است.

 

ورشکستگی بیزینسی نیز در ماه می ۲۶.۹ درصد کمتر از ماه ایپریل و نسبت به یک سال پیش از آن ۳۱.۵ درصد کمتر بوده است. در کل همه انواع ورشکستگی در همه استان‌ها کاهش محسوسی داشته اما فقط در استان ساسکاچوان این وضعیت برعکس بوده و میزان اعلام ورشکستگی با ۱۲.۸ درصد رشد همراه بوده است.

 

در سال ۲۰۱۰ با ادامه روند بهبود و قوت گرفتن اقتصاد کانادا و رشد سریع و غیرمنتظره اقتصاد در سه‌ماهه نخست آن که از سال ۱۹۹۹ به این‌سو بی‌سابقه بود، سیر نزولی ورشکستگی‌ها نیز شدت یافت.

 

در ماه ایپریل میزان ورشکستگی در مجموع ۱.۳ درصد نسبت به ماه پیش از آن و ۲۱ درصد نسبت به یک سال قبل کمتر شده بود. این در حالی است که در بسیاری از کشورهای صنعتی نظیر آمریکا، انگلستان و فرانسه روند ورشکستگی شرکت‌ها تفاوت محسوسی با سال گذشته نداشته و یا اینکه چشم‌انداز کوتاه‌مدت آتی رو به بهبودی نشان نمی‌دهد.

 

اصل خبر را اینجا ببینید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar