دولت کانادا برای برنامه تازه‌واردان دوره جدید انترن‌شیپی راه‌اندازی می‌کند
12 اکتبر 2010 - 18:44
بازدید 350
5

وزیر شهروندی، مهاجرت و تنوع فرهنگی کانادا، آقای جیسن کنی، اخیرا برنامه تازه‌ای را اعلام کرد که بر اساس آن به مهاجران این امکان داده خواهد شد تا تجربه کارکانادایی یا Canadian work Experienceکسب کنند. معمولا در حالت عادی گذراندن اولین دوره کاری و کسب تجربه کار کانادایی یکی از موانع اصلی موجود بر سر […]

ارسال توسط :
پ
پ

وزیر شهروندی، مهاجرت و تنوع فرهنگی کانادا، آقای جیسن کنی، اخیرا برنامه تازه‌ای را اعلام کرد که بر اساس آن به مهاجران این امکان داده خواهد شد تا تجربه کارکانادایی یا Canadian work Experienceکسب کنند. معمولا در حالت عادی گذراندن اولین دوره کاری و کسب تجربه کار کانادایی یکی از موانع اصلی موجود بر سر راه بسیاری از مهاجران تازه‌وارد برای ورود به بازار کار است.

جیسن کنی در این‌باره گفت:«تازه‌واردان مهم ترین عامل برای داشتن یک کانادای قوی‌تر هستند. برنامه The Federal Internship for Newcomersبه مهاجران کمک می‌کند تا همزمان با شروع زندگی جدید در کانادا از مهارت‌هایشان در بازار کار این کشور نیز استفاده کنند.»

در این برنامه به مهاجران تازه‌وارد این فرصت داده می‌شود که در زمینه‌ای که با مهارت‌هایشان ارتباط دارد، یک کار موقت و به تبع آن تجربه کار کانادایی پیدا کنند. تازه‌واردان از مزایای این کاریابی که توسط دولت فدرال برای آنها انجام می‌شود بهره‌مند خواهند شد و همین امر به شرکت‌کنندگان در این برنامه کمک خواهد کرد تا بسیار راحت‌تر جذب بازار کار در این کشور شوند.

خانم دایان فینلی، وزیرمنابع انسانی و توسعه مهارت‌ها در این زمینه ضمن اظهار نظری بیان داشت: «دولت ما خود را نسبت به موفقیت مهاجران و کمک به آنها در این راه متعهد می‌د‌اند. این برنامه نشان می‌دهد که ما چطور می‌خواهیم در این راه گام برداریم و سعی کنیم تا از استعداد‌ و توان مهاجران برای موفقیت اقتصادی کانادا برای یک بازه زمانی طولانی بهره‌مند شویم.»

در دو سال گذشته اداره منابع انسانی و توسعه مهارت‌ها (HRSDC) و اداره شهروندی و مهاجرت کانادا (CIC) دو برنامه ابتکاری مشابه را در زمینه ورود به بازار کار اجرا نموده‌اند. امسال علاوه بر HRSDCو CICچندین بخش دیگر از دولت فدرال نیز در این راه به کمک دولت برخاسته‌اند. از جمله این بخش‌ها می‌توان به بخش بهداشت، بخش کشاورزی و غذا، آژانس فرصت‌های آتلانتیک کانادا، بخش توسعه اقتصادی کانادا در حوزه کبک، بخش منابع طبیعی کانادا و بخش خدمات مرزی کانادا اشاره کرد. در مقایسه با سال گذشته اضافه شدن این تعداد موسسه به عنوان همکار با نهادهای قبلی، میزان فرصت‌های شغلی برای تازه‌واردان را چهار برابر گذشته می‌کند. علاوه بر این نهادها، تعداد دیگری از بخش‌ها و نهادهای دولتی نیز از مدتی پیش‌ برای همکاری با این طرح اعلام آمادگی نموده‌اند.

در سال گذشته HRSDCو CICتوانستند این طرح را در مورد ۲۹ نفر با موفقیت به اجرا درآورند. امسال این تعداد بیش از دو برابر شده است و ۶۰ نفر از تازه‌واردان در برنامه پاییزی آن شرکت نموده‌اند. امسال علاوه بر موقعیت‌هایی که سال گذشته ارائه شد، برخی موقعیت‌ها در زمینه‌های مالی، ترجمه، ارتباطات و علوم نیز فراهم آمده است. 

توسعه این برنامه به توصیه کمیته اجرایی آن در اداره مهاجرت و شهروندی انجام شده است. علاوه بر بخش‌هایی که در همین فصل آماده استخدام این گروه از نیروها هستند، بخش‌های زیادی نیز برای مشارکت خود در آینده اعلام آمادگی نموده‌اند. برای انتخاب شرکت‌کنندگان در این طرح، CICاز کمک‌های World University Services Canada، آژانس‌های محلی ارائه خدمات به مهاجران، Hire Immigrants Ottawaو Service Intégration Travail Outaouaisبهره برده‌ است.

برای مشاهده این صفحه در طراحی جدید که در مرحله آزمایشی قرار دارد اینجا را کلیک کنید.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar