دور جدید انتخاب های اکسپرس انتری با حداقل امتیاز ۴۴۹
28 ژوئن 2017 - 19:56
بازدید 440
7

درانتخاب شماره ۶۶ اکسپرس انتری که صبح امروز چهارشنبه ۲۸ ژوئن ۲۰۱۷ انجام شد، تعداد ۳۴۰۹ دعوت نامه با حداقل امتیاز ۴۴۹ صادر شد.  در ماه های گذشته دور انتخاب های اکسپرس انتری هر دو هفته یکبار چهارشنبه ها صبح انجام می شد، آخرین انتخاب شماره ۶۵ بود که صبح روز چهارشنبه ۳۱ ماه می ۲۰۱۷ صورت […]

ارسال توسط :
پ
پ

درانتخاب شماره ۶۶ اکسپرس انتری که صبح امروز چهارشنبه ۲۸ ژوئن ۲۰۱۷ انجام شد، تعداد ۳۴۰۹ دعوت نامه با حداقل امتیاز ۴۴۹ صادر شد. 

در ماه های گذشته دور انتخاب های اکسپرس انتری هر دو هفته یکبار چهارشنبه ها صبح انجام می شد، آخرین انتخاب شماره ۶۵ بود که صبح روز چهارشنبه ۳۱ ماه می ۲۰۱۷ صورت پذیرفت و انتظار می رفت که انتخاب بعدی، روز چهارشنبه ۱۴ ژوئن انجام شود که این اتفاق نیفتاد و اکنون پس از گذشت چهار هفته، درانتخاب شماره ۶۶ اکسپرس انتری روز چهارشنبه ۲۸ ژوئن تعداد ۳۴۰۹ دعوت نامه با حداقل امتیاز ۴۴۹ صادر شد. 

از آنجا که تغییرات جدید در سیستم اکسپرس انتری با امتیاز ویژه برای فرانسه زبانان و آنهایی که خواهر و برادر در کانادا دارند، از ۶ ژوئن اجرا شدند و همچنین تغییرات در سیستم رتبه بندی جامع (CRS)، همه این تغییرات دلیل تاخیر چهار هفته ای در انتخاب شماره ۶۶ اکسپرس انتری بود. انتخاب شماره 66 اولین دور انتخاب های اکسپرس انتری پس از تغییرات اعمال شده مورخ 6 ژوئن بود. 

وزارت مهاجرت کانادا تصریح کرد که سیستم رتبه بندی جامع به طور خودکار، پروفایل متقاضیان را تا قبل از انتخاب بعدی اکسپرس انتری به روز رسانی خواهد کرد و احتمالاً دلیل تاخیر در انتخاب شماره ۶۶ همین به روز رسانی پرونده ها بوده است.

این تاخیر فرصتی بود برای متقاضیانی که حداقل امتیاز را نداشتند و این فرصت را پیدا کردند تا در انتخاب شماره ۶۶ کمبود امتیازات خود را جبران کنند اما در دور قبلی انتخاب ها حداقل امتیاز مورد نیاز ۴۱۳ بود و در دور جدید حداقل امتیاز لازم به ۴۴۹ افزایش یافته است. 

احمد حسین، وزیر مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا اعلام کرده بود که این تغییرات به منظور ارتقای سیستم اکسپرس انتری بوده و با در نظر گرفتن امتیاز ویژه برای فرانسه زبانان و آنهایی که خواهر یا برادر در کانادا دارند، تعداد بیشتری نیروی متخصص جذب خواهد کرد. سومین تغییر هم این بود که ثبت نام در بانک کاریابی برای پروفایل اکسپرس انتری دیگر اجباری نیست.

در جدول زیر تغییرات دوره های گذشته را مشاهده می کنید.

 تاریخ دوره  حداقل امتیازلازم  تعداد دعوتنامه صادر شده برای اقدام در برنامه نیروی متخصص فدرال 
۲۸ ژوئن ۲۰۱۷ ۴۴۹ ۳۴۰۹
۳۱ می ۲۰۱۷ ۴۱۳ ۳۸۷۷
۱۷ می ۲۰۱۷ ۴۱۵ ۳۶۸۷
۴ می ۲۰۱۷ ۴۲۳ ۳۷۹۶
۱۹ آوریل ۲۰۱۷ ۴۱۵ ۳۶۶۵
۱۲ آوریل ۲۰۱۷ ۴۲۳ ۳۹۲۳
۵ آوریل ۲۰۱۷ ۴۳۱ ۳۷۵۳
۲۴ مارچ ۲۰۱۷ ۴۴۱ ۳۷۴۹
۱ مارچ ۲۰۱۷ ۴۳۴ ۳۸۸۴
۲۲ فوریه ۲۰۱۷ ۴۴۱ ۳۶۱۱
۸   فوریه  ۲۰۱۷ ۴۴۷ ۳۶۶۴
۲۵ ژانویه ۲۰۱۷ ۴۵۳ ۳۵۰۸
۱۱ ژانویه ۲۰۱۷ ۴۵۹ ۳۳۳۴ 
۴ ژانویه ۲۰۱۷ ۴۶۸ ۲۹۰۲
۲۵ دسامبر ۲۰۱۶ ۴۷۵ ۲۸۷۸
۱۶ دسامبر۲۰۱۶  ۴۹۷  ۱۹۳۶
۳۰ نوامبر ۲۰۱۶  ۴۸۶  ۵۵۹
۱۶ نوامبر ۲۰۱۶  ۴۷۰  ۲۴۲۷
۲ نوامبر ۲۰۱۶  ۴۷۲  ۲۰۸۰
۱۹ اکتبر ۲۰۱۶  ۴۷۵  ۱۸۰۴
۱۲ اکتبر ۲۰۱۶  ۴۸۴  ۱۵۱۸
۲۱ سپتامبر ۲۰۱۶  ۴۸۳  ۱۲۸۸
۷ سپتامبر ۲۰۱۶  ۴۹۱  ۱۰۰۰

اکسپرس انتری

از ابتدای ژانویه ۲۰۱۵ دولت کانادا روش مهاجرتی جدیدی را معرفی کرده است که طی آن افراد علاقمند به مهاجرت مشخصات خود را بصورت آنلاین وارد یک پروفایل میکنند و کلیه سوابق تحصیلی و شغلی و همچنین مهارتهای زبان و وضعیت خانوادگی و سن شان را وارد آن میکنند. اینها معیارهایی است که افراد بر مبنای آنها امتیاز میگیرند. سپس تمامی این افراد وارد استخر میشوند. استخر استعاره از یک ظرف بزرگ است که متقاضیان مهاجرت بصورت قاعده مند، هوشمند و هدفمند در آن برگزیده میشوند و طبیعتا افرادی را که امتیاز بیشتری دارند و مطابقتهای بیشتری با نیاز های کار جامعه کانادا دارند انتخاب میکنند. افرادی که پیشنهاد شغلی معتبر و یا دعوتنامه های استانی داشته باشند ۶۰۰ امتیاز اضافه دریافت میکنند که بسیار حیاتی است و بسرعت باعث انتخاب آنها و خروج پیروزمندانه از استخر میگردد. واحد شمارش امتیازها CRS میباشد.

این برنامه جدید به منظور سرعت بخشیدن به بررسی پرونده های مهاجرتی معرفی شده و تا کنون چندین هزار نفر موفق شده اند دعوتنامه برای اقدام نهایی برای داشتن اقامت دائم بدهند. این دعوتنامه درواقع برای افرادی که از استخر بالا کشیده میشوند ارسال میگردد. این افراد ظرف مدتی حدود شش ماه ویزای خود را در دست خواهند داشت (یا حداقل طبق اعلام اداره مهاجرت قرار است اینطور باشد). اکسپرس انتری درواقع برنامه مهاجرتی نیست و تنها یک روش جدید برای انتخاب افراد دارای بالاترین امتیازات (از منظر نیروی انسانی) از میان متقاضیان مهاجرت است.

همانگونه که وعده داده شده بود خبرهای خوب از راه رسید و از ۱۹ نوامبر سال جاری شاهد تحولی در سیستم اکسپرس انتری خواهیم بود. دولت کانادا بر آن است که تعداد بسیار بیشتری از متقاضیانی که در بانک اطلاعاتی سیستم ورود سریع حضور دارند را برای اقدام در یکی از سه برنامه زیر پوشش سیستم ورود سریع دعوت کند.

توجه کنید که هیچ تغییری در شکل امتیاز بندی سه برنامه زیر پوشش ایجاد نشده است و متقاضیان باید همچنان در یکی از این سه برنامه شامل نیروی متخصص فدرال، فنی و حرفه ای فدرال و تجربه کانادایی واجد شرایط باشند این تذکر را از این جهت می دهم که در برخی سایتها با هیجان صحبت از تغییر در سیستم امتیاز بندی برنامه نیروی متخصص فدرال شده است که درست نیست. سیستم ورود سریع یا همان اکسپرس انتری برنامه مهاجرتی نیست و تنها سیستمی است برای ورود پرونده به یکی از سه برنامه مورد اشاره. 

تغییراتی سیستم امتیاز بندی اکسپرس انتری را در این نشانی بخوانید.

برای محاسبه امتیازات خود می توانید از وب سایت expressentry.ir استفاده کنید برای این منظور اینجا را کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar