دوازدهمین نسخه پرنیان کانادا را ورق بزنید
29 می 2013 - 18:47
بازدید 372
3

دوازدهمین شماره پرنیان کانادا، شماره ماه می/جون ۲۰۱۳ هم‌اکنون در آرشیو دیجیتالی وبسایت پرنیان، در اینجا در دسترسی است. در این شماره موضوعات و مباحث مختلف سیاسی، اجتماعی، آموزشی و کاربردی ارائه گردیده که عناوین برخی از آنها به قرار زیر است: دولت محافظه‌کار باز چه در سر دارد؟ پروژه ایرانی‌هراسی به قلم علی مختاری […]

ارسال توسط :
پ
پ

دوازدهمین شماره پرنیان کانادا، شماره ماه می/جون ۲۰۱۳ هم‌اکنون در آرشیو دیجیتالی وبسایت پرنیان، در اینجا در دسترسی است. در این شماره موضوعات و مباحث مختلف سیاسی، اجتماعی، آموزشی و کاربردی ارائه گردیده که عناوین برخی از آنها به قرار زیر است:

دولت محافظه‌کار باز چه در سر دارد؟ پروژه ایرانی‌هراسی به قلم علی مختاری به همراه متن کامل انگلیسی؛

معرفی گروه رسانه‌ای پرنیان؛

احزاب کانادایی و فقدان استراتژی درباره مهاجران به قلم مجید بسطامی به همراه متن کامل انگلیسی؛

انتخابات رهبری حزب لیبرال به قلم علی شریفیان؛

نکاتی درباره بازگشایی دفتر دیپلماتیک کانادا در عراق؛

بررسی گرایش به قمار در جوامع مهاجر به قلم دکتر وحید نمازی؛

در ادامه این بخش از مطالب، گزارش‌ها و مطالب متنوعی ارائه شده که تعدادی از آنها پیشتر در وبسایت پارس‌کانادا منتشر شده‌اند.

 

اما پرونده موضوع ماه این شماره به بررسی شکاف‌های بین نسلی در میان خانواده‌های مهاجران به‌ویژه ایرانیان می‌پردازد. در این پرونده:

گفتگوی اختصاصی دکتر وحید طلوعی با دکتر تقی آزاد ارمکی درباره این موضوع؛

مقاله دکتر وحید طلوعی در بررسی این پدیده از طریق بازخوانی پژوهش‌های انجام شده؛

گزارش انسیه غفوریان از چالش‌هایی که والدین مهاجر با فرزندان نسل دوم دارند؛

گزارش نشاط تهرانی از چالش‌ها و مشکلاتی که نسل دوم با والدین مهاجر نسل اولی خود دارند و اینکه درباره آنها چه فکر می‌کنند؛

برگردان نادیا غیوری از مقاله‌ای از CBC در مورد چالش‌ها و مشکلاتی که سه نوجوان از خانواده‌های مهاجر در کانادا با خانواده و با جامعه قومی خود داشته‌اند؛

منعکس شده است.

 

در بخش تازه افتتاح شده فرهنگ و ادب، گفتگوی مجید بسطامی با دکتر محسن حافظیان درباره تجربه راه‌اندازی و مدیریت انتشارات Multissage

به همراه گفتگوی فرحناز سمیعی با احمد پوری درباره دشواری‌های ترجمه به همراه قطعاتی از دکتر مرتضی قمشه‌ای و بهروز راز منعکس شده است.

علاوه بر این تعدادی از آثار نویسندگان که به فراخوان پرنیان پاسخ گفته‌اند نیز منتشر شده از جمله مطالبی از زهرا قماشلویان، محمدرضا غلام‌حسینی و مهدی حسینیان؛

همچون سایر شماره‌ها می‌توانید مطالب ارزشمند و توصیه‌های کاربردی به قلم بهنام راد، محمدعلی شاکرمی، علی اکبری، ساقی مطهری، پونه وزیری، لیلی سرحدی، نیکا کیا و دیگران درباره زندگی، کار، سرمایه‌گذاری و بیمه در نشریه مطالعه نمایید.

علاوه بر این یحیی نطنزی در بخش هنر و سرگرمی مروری دارد بر فیلم‌های اکران نوروزی در تهران و مجید بسطامی مطلبی در معرفی برند تارانتینو به بهانه توزیع نسخه نمایش خانگی جانگوی زنجیربریده.

بخش انگلیسی مجله نیز حاوی مطالب کامل یا معرفی تعدادی از مطالب بخش فارسی است.

یادآوری می‌شود که دوازدهمین شماره پرنیان، نظیر شماره یازدهم به صورت تعاملی (interactive) است به این معنا که تمامی لینک‌های داخل متن‌ها، آگهی‌ها، فهرست مطالب و نظایر اینها به صورت فعال عمل می‌کنند و شما می‌توانید با کلیک روی آنها به مقصد مورد نظر بروید. مثلا می‌توانید در این صفحه فهرست مطالب، روی هر عنوان مطلب کلیک کنید تا مستقیما به آن صفحه بروید. بعد از آن هم اگر روی ایکون کوچک پایین صفحه که یک فلش را نشان می‌دهد کلیک کنید، مجددا به صفحه فهرست بازخواهید گشت. همین امکان در صفحه فهرست انگلیسی هم موجود است.

هم‌چنین برخی شخصیت‌ها و تصاویر نیز دارای لینک‌های فعال هستند و با کلیک روی آنها به صفحه معرفی افراد، پخش تیزر یا موارد مشابه خواهد رفت. برای آشنایی بیشتر با این امکانات به‌ویژه صفحات ۸۰ تا ۸۲ شماره دوازدهم را ببینید.

برای تورق شماره دوازدهم نشریه به این صفحه بروید.

لازم به تذکر است که نسخه مناسب تلفن‌های هوشمند و تبلت شماره دوازدهم در مرحله تکمیل است و به‌زودی در بازارهای اپل و اندروید در دسترس علاقه‌مندان خواهد بود.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar